کد خبر: 1041326
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
برای نخستین بار درکشوراتفاق افتاد
برای نخستین بار در کشور پنجره واحد معدن به منظور تسریع و تسهیل فرآیند صدور پروانه اکتشاف معادن، طی مراسمی در مشهد افتتاح شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در حاشیه این مراسم گفت:ایجاد پنجره واحد معدن ذیل ماده ۲۴ قانون معادن به تاکید استاندار و با همکاری تشکل‌های بخش خصوصی از جمله خانه معدن برای نخستین بار در کشور در این استان انجام گرفت.

مرتضی اشرفی افزود:خراسان رضوی به دلیل موقعیت خاص مکانی خود که محل برخورد پدیده‌های عمده زمین شناسی متفاوت است، موقعیت مناسبی از نظر ظرفیت و تنوع ذخایر معدنی دارد که از جمله این ذخایر ذغال سنگ، مس، روی، آهن، منگنز، کرومیت، طلا، مس، فیروزه، منیزیت و تراورتن می‌باشند.

وی ادامه داد:برخی از ذخایر معدنی تاکنون مورد اکتشاف قرار نگرفته است که یکی از دلایل آن را می توان دشواری فرآیند صدور مجوزهای مرتبط با آن دانست.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت:ایجاد پنجره واحد معدن به منظور تسریع و تسهیل در صدور مجوزها بویژه مجوزهای اکتشاف انجام گرفته و برای این موضوع از ظرفیت مراکز خدمات سرمایه‌گذاری استان بهره گرفته شد و با حمایت اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان فضا و تجهیزات لازم برای تشکیل این پنجره فراهم گردید.

وی بیان کرد:در این پنجره نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استعلام شونده و ذیربط در صدور مجوزهای اکتشاف معدن از جمله ادارات کل راه و شهرسازی، منابع طبیعی، راهداری، میراث فرهنگی، محیط زیست و شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفته‌اند تا بتوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجوزهای لازم را صادر کرد.

اشرفی خاطرنشان کرد:در صدد هستیم صدور مجوزها به صورت الکترونیکی انجام شود که با تحقق این مهم دیگر نیازی به حضور متقاضیان نخواهد بود.

 تجمیع خدمات به سرمایه گذاران در یک مکان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم گفت: پیش از این ثبت شرکت برای صدور مجوز فعالیت معدنی و تحویل معدن به متقاضی سه تا چهار ماه به طول می‌انجامید که با راه‌اندازی پنجره واحد معدن، ثبت شرکت و انجام استعلام‌های لازم برای صدور مجوز فعالیت معدنی، به کمتر از یک هفته می‌رسد.

حسین امیررحیمی افزود:محل کنونی پنجره واحد معدن، محل استقرار سه نهاد دیگر شامل "مرکز خدمات سرمایه‌گذاری"، "مرکز فوریت‌های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی" و "پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار" می‌باشد که در ماه‌های قبل با اهداف مختلف نمایندگان ۱۷ دستگاه اجرایی را گردهم آورده است.

وی ادامه داد:بیشترین تمرکز نیرو و وظایف در این محل مربوط به مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان رضوی است که با افزوده شدن پنجره واحد معدن، همه خدمات مربوط به جذب سرمایه‌گذاری خارجی، رسیدگی فوری به مشکلات واحدهای تولیدی، ثبت شرکت برای شروع کسب و کار، صدور مجوز برای اکتشاف معدن در یک مکان به صورت منسجم به متقاضی ارایه می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه متقاضی به دستگاه‌های اجرایی مختلف و گرفتار شدن در بروکراسی اداری نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار