کد خبر: 1041269
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱
آغاز دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان
دور برگشت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب آغاز می‌شود تا شمارش معکوس برای شناختن هشت تیم راه‌یافته به مرحله بعد آغاز شود. امشب دو بازی برگزار می‌شود؛ یووه میزبان پورتو است و دورتموند از سویا پذیرایی می‌کند.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: دور برگشت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب آغاز می‌شود تا شمارش معکوس برای شناختن هشت تیم راه‌یافته به مرحله بعد آغاز شود. امشب دو بازی برگزار می‌شود؛ یووه میزبان پورتو است و دورتموند از سویا پذیرایی می‌کند.

یووه – پورتو، ساعت ۲۳:۳۰

امشب خیلی از هواداران فوتبال در ایران گوش به زنگ خبر‌هایی هستند که از استادیوم آلیاس آره‌نا تورین می‌رسد. استادیومی که میزبان مصاف یووه و پورتو در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان است و به واسطه حضور مهدی طارمی در پیشانی خط حمله آبی‌پوشان پرتغالی، حساسیت آن برای ما ایرانی‌ها بیشتر شده است. یووه در شرایطی برای مصاف با پورتو راهی تورین شده که در بازی رفت ۲ بر یک باخت و دست خالی به ایتالیا برگشت. با این حال تک‌گل کیه زا، شاگردان آنتونیو کونته را امیدوار به جبران در آلیانس آره‌نا نگه داشته تا آن‌ها بتوانند با یک پیروزی یک بر صفر و به واسطه گل زده در خانه حریف راهی یک‌چهارم شوند.

یووه پس از باخت به پورتو در بازی رفت در چهار دیدار گذشته در سری آ با سه برد و یک مساوی عملکرد قابل قبولی داشته که سبب شده در جدول، کالچو با ۵۲ امتیاز و قرار گرفتن در رده سوم و با وجود اختلاف هفت امتیازی با اینتر صدرنشین همچنان در کورس قهرمانی باشد. شاگردان کونته در حالی آماده بازی امشب با پورتو می‌شوند که با پیروزی روحیه‌بخشی که شنبه مقابل لاتزیو در سری آ به دست آورده‌اند با تمام قوا برای جبران شکست دور رفت پا به میدان می‌گذارند. کونته در بازی شاگردان آبی‌های رم، کریس رونالدو را روی نیمکت نشاند تا فوق‌ستاره پرتغالی یووه برای بازی سه‌شنبه شب استراحت کند و با آمادگی بیشتری برای بازی با پورتو به میدان برود.

با وجود امیدی که یوونتوسی‌ها برای جبران در آلیانس آره‌نا دارند، اما فوتبال‌دوستان ایرانی خیلی‌های‌شان امشب هوادار پورتو خواهند بود و امیدوارند در این بازی نتیجه‌ای رقم بخورد که بتوانند همچنان منتظر درخشش‌های مهدی طارمی در لیگ قهرمانان باشند. پورتو با توجه به پیروزی ۲ بر یک در دراگائو اگرچه نیمی از راه صعود را رفته، اما سرجیو کنسیسائو به خوبی می‌داند که شب سختی در انتظارشان در آلیانس آره‌ناست و محافظت از پیروزی دور رفت در تورین می‌تواند یک اتفاق بزرگ برای پورتو باشد که با حذف یکی از مدعیان، راهی یک‌چهارم خواهد شد.

پورتو پیش از رویارویی امشب در بازی‌هایی که در لیگ پرتغال برگزار کرده است، دو برد و یک مساوی داشته و در حال حاضر با ۴۸ امتیاز در رده دوم قرار گرفته است و ۱۰ امتیاز با بنفیکای صدرنشین فاصله دارد و در آخرین بازی در لیگ پیش از دیدار امشب با یووه، مقابل ژیل ویسنته ۲ بر صفر پیروز شده تا آن‌ها هم مانند یووه با برد به استقبال بازی دور برگشت یک‌هشتم چمپیونز لیگ بروند.

بدون شک یکی از امیدواری‌های پورتو در بازی امشب شماره ۹ ایرانی‌شان است. مهدی طارمی که در بازی رفت در دقیقه ۲ در یک فرصت‌طلبی آشکار، دروازه شزنی و یووه را باز کرد تا نشان دهد مهاجم زهرداری است و کونته با توجه به گلزنی طارمی در بازی رفت، به طور قطع برنامه ویژه‌ای برای مهار ستاره ایرانی پورتو خواهد داشت. با این حال طارمی که در چهار بازی اخیر پورتو نتوانسته گلزنی کند، امیدوار است با تکرار اتفاق دور رفت در بازی امشب، بار دیگر گلزنی‌هایش را برای پورتو از سر بگیرد.

دورتموند – سویا، ساعت ۲۳:۳۰

در دیگر بازی آغاز دور برگشت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان، امشب دورتموند و سویا در گلزن کرشن به مصاف هم می‌روند. شاگردان ادن ترزیچ در دیدار رفت در اسپانیا توانستند به یک پیروزی بزرگ برسند و لوپتگی و شاگردانش را ۳ بر ۲ شکست دادند تا دست پر آماده بازی برگشتی باشند که در خانه برگزار می‌کنند.
دورتموند برخلاف عملکرد خوبی که در لیگ قهرمانان داشته، در لیگ آلمان نتوانسته چهره یک مدعی را از خود نشان دهد و در آخرین بازی به بایرن ۴ بر ۲ باخت و با ۳۹ امتیاز در رده ششم بوندس‌لیگا قرار دارد. با این حال داشتن یک اریک هالند آماده و تشنه گلزنی که در اوج بسر می‌برد، نقطه قوت زرد‌ها در بازی امشب با سویا برای حفظ پیروزی دور رفت و صعود به جمع هشت تیم خواهد بود. در طرف دیگر سویا در شرایطی برای مصاف با دورتموند به آلمان رفته که در چهار بازی اخیر عملکرد فاجعه باری داشته است و با سه باخت و یک برد روز‌های بحرانی را تجربه می‌کند تا امشب کار سختی برابر زنبور‌های زرد آلمانی داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار