کد خبر: 1041153
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
رییس بسیج سازندگی استان البرز خبرداد
رییس بسیج سازندگی استان البرز اعلام کرد که از آغاز طرح شهید سلیمانی در آذرماه سال جاری تاکنون ۲۰ هزار و ۷۶۸ جهادگر البرزی به منظور ریشه کنی بیماری کووید ۱۹ و قطع زنجیره انتقال فعال شده اند.

سرهنگ پاسدار مهران طیران افزود: این جهادگران در قالب یک هزار و ۶۸۵ گروه جهادی به منظور ارایه فعالیت های مختلف بیمارستانی، پزشکی، پرستار، بهورز و همچنین راه اندازی ایستگاه های سلامت، ضدعفونی اماکن و تولید ماسک شکل گرفته اند.

وی اظهار داشت: در این مدت ۷۲۲ ایستگاه سلامت راه اندازی و هفت هزار و ۹۳۰ نقطه از اماکن عمومی توسط جهادگران ضدعفونی شد ضمن اینکه با راه اندازی ۱۴۱ کارگاه تولید ماسک چهار میلیون و ۲۳۰ هزار و ۹۹۱ عدد ماسک بهداشتی تولید شد.

طیران با بیان اینکه از این تعداد ماسک تاکنون یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۲۲۴ عدد ماسک توزیع شده، گفت: در این مدت گروه های مراقبتی و حمایتی جهادگر اقدام به تهیه و توزیع بسته های مومنانه شامل کمک معیشتی، لوازم التحریر، بسته های بهداشتی، کفش، اقلام دارویی، تجهیزات پزشکی و جهیزیه کرده اند.

شناسایی بیش از ۱۶ هزار بیمار کرونایی توسط جهادگران

رییس بسیج سازندگی استان البرز افزود: یکی از اهداف طرح شهید حاج قاسم سلیمانی شناسایی بیماران کرونایی و ارایه خدمات به این بیماران جهت قطع زنجیره انتقال بوده به طوریکه در این مدت ۱۶ هزار و ۶۸۶ بیمار توسط سرمایه انسانی بسیج شناسایی شده اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۶۲ هزار و ۶۲۸ سبد معیشتی، ۱۵ هزار و ۵۱۷ بسته کمک آموزشی و لوازم التحریر، پنج هزار و ۷۲۱ بسته پوشاک و کفش و ۱۵۴ هزار و ۶۵۹ بسته بهداشتی تهیه و توزیع شده است.

طیران اضافه کرد: ‌همچنین برای ۱۷ هزار و ۳۰۱ بیمار دارو تهیه و توزیع شده و ۱۹۱ عدد تجهیزات پزشکی نیز توزیع شده است.

وی همچنین به تهیه جهیزیه برای زوج های جوان کم برخوردار در مناطق محروم استان اشاره کردو گفت: در این مدت ۱۳۲ سری جهیزیه تهیه شده ضمن اینکه ۲۹۵ هزار و ۷۶۱ نفرساعت خدمات آموزشی به دانش آموزان هدف ارایه شده است.

رییس بسیج سازندگی استان البرز به آزادسازی ۱۵۸ زندانی جرایم غیرعمد با کمک خیرین و بسیجیان اشاره کرد و افزود: در این مدت ۸۳۱ شغل نیز برای آسیب دیدگان از کرونا ایجاد شده ضمن اینکه ۲۵۵ خانه نیازمندان مرمت، بازسازی و احداث شده است.

طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که در پی تفاهم مشترک بین وزارت بهداشت و درمان و بسیج سازندگی اجرا شده، از پنجم آذرماه سال جاری همزمان با روز بسیج آغاز و تا ریشه کنی بیماری کرونا ادامه خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار