کد خبر: 1040902
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل این سازمان درباره عواقب هر گونه اقدام اشتباه از سوی رژیم صهیونیستی در پی اتهام زنی اخیر این رژیم، هشدار داد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: «مجید تخت روانچی» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز جمعه در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل درباره عواقب هر گونه اقدام اشتباه از سوی رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش «پرس تی‌وی»، وی در واکنش به ادعای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که ایران را پشت ماجرای انفجار یک کشتی باری این رژیم در آب‌های عمان خوانده، گفت: این حادثه همه ویژگی‌های یک عملیات پیچیده پرچم دروغین را دارد که بازیگران برای دنبال کردن سیاست‌های شرورانه و اهداف نامشروع خود به آن دست زده‌اند.

او با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی، افزود: رژیم اسرائیل مایوسانه تلاش می‌کند از طریق اتهام زنی به ایران و مظلوم نمایی توجهات را از همه اقدامات بی‌ثبات‌کننده و شرورانه خود در منطقه منحرف کند.

نماینده ایران در ادامه، از جامعه جهای خواست نسبت به جرایم، وحشی‌گری‌ها و تهدیدهای رژیم صهیونیستی بخصوص اشغال فلسطین هوشیار باشد. وی همچنین در خصوص ماجراجویی‌های نظامی مداوم اسرائیل در منطقه‌ بی‌ثبات خاورمیانه هشدار داد.

تخت روانچی در پایان تاکید کرد رژیم صهیونیستی باید به دلیل همه این اقدامات غیرقانونی و بی‌پروا مسئول و پاسخگو شناخته شود و همچنین به آن یادآوری شود که مسئول تمام عواقب هرگونه اقدام مبتنی بر اشتباه محاسباتی خواهد بود.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره ادعای نتانیاهو که ایران را پشت ماجرای انفجار کشتی باری این رژیم خوانده بود، تصریح کرد: رژیم اشغالگر مبنای تمامی ناامنی‌ها و بی‌ثباتی‌هاست و این فرافکنی‌ها کاملا خط روشنی را دارد. خلیج فارس و دریای عمان حوزه امنیتی بلافصل ماست و اجازه نخواهیم داد با این اظهارات هراس افکنی کنند.

خطیب‌زاده ادامه داد: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به یک بیماری ذهنی وسواس گونه مبتلاست. وضعیت اسفباری که در سرزمین‌های اشغالی است فکر می‌کنند مسیر آن این فرافکنی‌هاست. اقدامات مشکوک دیگری را اسرائیل در منطقه ما آغاز کرده و با دقت رصد می‌کنیم و این رژیم می‌داند در حوزه امنیتی ما پاسخ ما همواره دقیق و محکم بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه آیا ایران این اتهام را رد می‌کند؟ اظهار داشت: این اتهام‌زنی توسط رژیم اشغالگر قدس صورت می‌گیرد و منشأ این اتهام‌زنی نشان می‌دهد که چقدر این اتهام بی‌اعتبار است.

وی افزود: نه تنها قویا رد می‌کنیم، بلکه احساس می‌کنیم تمامی اقداماتی که چند ماه اخیر این رژیم در حوزه امنیتی پیرامونی ایران انجام داده مشکوک است و با دقت رصد می‌کنیم و پاسخ خود را در جای خودش اگر رخ دهد، خواهیم داد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار