کد خبر: 1040844
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا روز جمعه «وضعیت اضطراری ملی» در قبال ایران را بار دیگر تمدید کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا روز جمعه (به وقت واشنگتن) «وضعیت اضطراری ملی» را که از زمان انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ توسط «جیمی کارتر» رئیس جمهور وقت آمریکا به مرحله اجرا گذاشته شد، برای یکسال دیگر تمدید کرد.

کاخ سفید در اطلاعیه‌ای خطاب به «کامالا هریس» رئیس مجلس سنا و «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده اعلام کرد که جو بایدن مطابق با اصول فنی و قانونی وضعیت اضطراری ۱۹۹۵ را تمدید کرد؛ قانونی که سرمایه گذاری در شرکت‌های نفتی یا ذخایر نفتی ایران را ممنوع می‌کند.

مقامات کاخ سفید در این اطلاعیه همچنین مدعی شدند: «اقدامات و سیاست‌های حکومت ایران همچنان تهدیدی فوق‌العاده و غیرمتعارف علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده محسوب می‌شود. [از این رو]فرمان وضعیت اضطراری ملی امکان توقیف دارائی‌های حکومت ایران و همچنین تحمیل تحریم‌های اقتصادی علیه اقتصاد ایران را فراهم می‌سازد».

در ادامه این اطلاعیه آمده است که «شخص رئیس جمهور آمریکا بنا به همین دلایل، تمدید وضعیت اضطراری ملی اعلام شده در دستورالعمل ۱۲۹۵۷ در قبال ایران و همچنین حفظ تحریم‌های جامع علیه ایران را برای پاسخگویی به این تهدید، ضروری تشخیص داده است».

گفتنی است، از زمان وقوع انقلاب اسلامی در ایران و سرنگونی رژیم پهلوی در سال ۱۹۷۹ میلادی (۱۳۵۷ شمسی) وضعیت اضطراری ملی در قبال ایران هرساله از سوی دولت‌های مختلف آمریکا تمدید می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار