کد خبر: 1040763
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
استادیار عفونی دانشگاه ارتش بیشترین عامل انتقال ویروس کرونا را دورهمی­های کوچک عنوان کرد و افزود: مردم فاصله­گذاری را در بیرون از خانه رعایت می­کنند و این را شامل درون خانواده خود نمی­دانند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سعید سلیمان میگونی استادیار عفونی دانشگاه پزشکی ارتش، در برنامه «انعکاس» با موضوع رسانه، کرونا و مشارکت اجتماعی، کرونا را یکی از بزرگترین چالش‌های پزشکی در دنیا دانست و خاطر نشان کرد: بسیاری از کشور‌های دنیا به زانو درآمدند و با توجه به ناشناخته بودن بیماری، دستورالعمل­ها مدام در حال تغییر است و پروتکل­ها با قبل، فرق دارد.

وی باتوجه به آخرین اطلاعات، بیشترین تأکید را روی استفاده از ماسک متمرکز دانست و گفت: با توجه به اطلاعات زیادی که روزانه در این باره منتشر می‌شود، مردم باید به سیستم بهداشتی کشور اعتماد کرده و پیگیر اخبار از این منبع باشند؛ هرچند که ایراداتی نیز وارد است، اما این به دلیل ناشناخته بودن بیماریست.

میگونی ادامه داد: بیشترین نقش رسانه تاکید بر روش‌های پیشگیری و مراقبت و همسو کردن مردم با دستور العمل‌های کشوری و وزارت بهداشت است.

وی ضمن اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اکثریت مردم در اوایل کرونا، بیان کرد: دلیل این رعایت، ترسی بود که از طریق رسانه به مردم القا شده بود در حالی که اخیراً مردم به درمان خانگی بسنده کرده و در مراحل پیشرفت بیماری به بیمارستان مراجعه می­کنند.

استادیار عفونی دانشگاه پزشکی ارتش، درمان را یک بحث کاملا تخصصی پزشکی عنوان کرد و گفت: صحبت در مورد آن در رسانه به درد مردم نمی‌خورد و آن‌ها را دچار بحران می­کند.

وی بیشترین عامل انتقال ویروس کرونا را، طبق مقاله‌ای که اخیراً منتشر شده، دورهمی­های کوچک عنوان کرد و افزود: مردم فاصله­گذاری را در بیرون از خانه رعایت می­کنند و این را شامل درون خانواده خود نمی­دانند.

میگونی با خبر دادن از موج چهارم کرونا در نوروز ۱۴۰۰، تصریح کرد: با نزدیک شدن به عید، وظیفه رسانه، ارائه الگویی همراه با برنامه ریزی و نوآوری است.

وی در پایان با مطلوب دانستن عملکرد رسانه در سال گذشته، بیان کرد: شاید بیشترین انتقاد به مسئولان بهداشتی و گروهی از مردم که این پروتکل هارا رعایت نکردند، وارد باشد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار