کد خبر: 1040685
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
شهردارکلانشهر کرج خبرداد:
شهردار کرج گفت: پارک ایران کوچک پروژه ای ملی است که با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان به مساحت هفت هکتار افتتاح شد .

علی کمالی زاده در مراسم افتتاح پارک ملی «ایران کوچک» که همزمان با افتتاح چند طرح بزرگ شهرداری‌های کشور توسط رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد، اظهار کرد: پارک ایران کوچک پروژه ای ملی به مساحت هفت هکتار است که با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه در پارک ایران کوچک زیست بوم ۱۲ منطقه گردشگری و فرهنگی مهم کشور شبیه سازی شده است، گفت: در این پارک سیاه چادرایل بختیاری و لر، خانه آغاج اوی ترکمن‌ها، مُضیف خوزستان و کپر آذربایجان، بخشی از بافت روستای ابیانه و آب‌انبار یزد، ارگ بم، بازار سعد السلطنه قزوین، آسیاب بادی خراسان جنوبی، و ساباط مناطق مرکزی شبیه‌سازی شده است.

شهردار کرج در ادامه اضافه کرد: این پروژه قابلیت توسعه را دارد و چند اِلمان دیگر از جمله «تپه اُزبکی» نیز به آن اضافه می شود.

کمالی زاده در ادامه به چند پروژه مهم دیگری که توسط شهرداری و با حمایت دولت در کرج اجرا شده و در حال تکمیل است، اشاره کرد و گفت: یکی از این پروژه مهم و بزرگ آزادراه شهید قاسم سلیمانی در ادامه آزادراه همت به طول ۱۸ کیلومتر است که آزادراه شهید همت را در محدوده غربی شهر کرج وارد آزادراه کرج - قزوین می کند.

به گفته وی این آزادراه، شاهراه غرب به شرق کشور را به عنوان یک کریدور موازی پشتیبانی می کند و ترافیکی ورودی شهر کرج را به شدت کاهش می دهد.

شهردار کرج با تاکید بر اینکه این پروژه با مشارکت وزارت راه و شهرسازی در حال اجرا است، گفت: همه توان خود را به کار می گیریم تا این پروژه در دولت تدبیر و امید افتتاح شود.

کمالی زاده در بخش دیگری به آخرین وضعیت پروژه متروی کرج اشاره کرد و گفت: این پروژه تا قبل از این دوره مدیریت شهری ۳۰ درصد پیشرفت داشت که در دو سال اخیر حدود ۱۵ درصد پیشرفت را تجربه کرده و بخشی از آن در بهار ۱۴۰۰ افتتاح می شود.

وی به یکی دیگر از پروژه های مدیریت شهری کرج اشاره کرد که امروز بهره برداری می شود و افزود: ۸۱ دستگاه اتوبوس نو به ناوگان حمل و نقل درون شهری کرج اضافه می شود.

شهردار کرج همچنین تاکید کرد: ۲۰ دستگاه دیگر نیز خریداری شده که تا پایان اسفندماه وارد ناوگان عمومی شهر خواهد شد.

کمالی زاده در پایان اضافه کرد: طی دو سال اخیر و با حمایت دولت توانسته ایم ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت را صرف پروژه های عمرانی شهر کنیم.

کرج از پارک ملی ایران کوچک به عنوان نماد هویتی کلان‌شهر کرج است

فرماندار ویژه شهرستان کرج در این مراسم اظهار کرد: پیوند هویت باغ شهری کرج در آستانه روز درختکاری با فرهنگ ایرانیانی از سراسر ایران زمین با افتتاح پارک ملی ایران کوچک جوانه زد.

غفور قاسم پور با اشاره به شبیه سازی و ساخت سکونتگاه های اقوام ایرانی در پارک ایران کوچک، گفت: هر یک از سنگ فرش های این پارک نمادی از یک فرهنگ و سکونتگاه از سراسر ایران است؛ شبیه سازی معماری استان‌های اصفهان، یزد،خوزستان، گیلان و ... همگان را به تماشای ضیافتی از معماری، فرهنگ،هنر و هویت باغ شهری می برد که سال ها در جستجوی نماد سازی برای آن بودیم.

فرماندار ویژه شهرستان کرج با قدردانی از اهتمام مجموعه مدیریت شهری در اجرای این اقدام ماندگار، گفت: با افتتاح این پارک فرهنگی، کرج نماد گمشده خود را پیدا کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار