کد خبر: 1040564
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
عضو شورای شهر کرج خبرداد
عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه چند سال پیش دو رام قطار برای قطار شهری کرج خریداری اما در اختیار متروی تهران قرار گرفته بود، گفت: این دو قطار پس از رسیدگی و انجام یک سری تعمیرات در مپنا، یکشنبه هفته آینده به کرج تحویل داده می‌شود.

محمدحسین خلیلی اردکانی در خصوص آخرین وضعیت پروژه متروی داخل شهر کرج، گفت: جلسات مربوط به پیشرفت کار و بررسی عقب‌ماندگی‌ها هر هفته برگزار می‌شود و ما در شورا به صورت مداوم پیگیر روند پروژه هستیم.

وی افزود: روند پیشرفت پروژه در مقطعی کوتاه به دلیل کمبود سیمان با تأخیر مواجه شد که این رفع گردید اما بیشتر گرفتاری قطار شهری کرج در خرید تجهیزات به خصوص تجهیزات برقی ارزبر است که تأمین آن مقدار زمان می‌برد ولی در هر حال ما زمانبندی راه‌اندازی اولیه پروژه با دو ایستگاه را پایان فروردین یا نهایتاً اوایل اردیبهشت قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به روند اتصال متروی کرج به شبکه برق هم خاطرنشان کرد: این کار تقریباً رو به پایان است و از عظیمیه تا نزدیک چهاراه طالقانی انجام شده و فقط ۱.۲ کیلومتر دیگر تا اتصال نهایی فاصله دارد.

این عضو شورای شهر کرج در پاسخ به اینکه در مرحله اولیه با چه تعداد قطار به شهروندان خدمترسانی خواهد شد، گفت: سال‌های پیش دو رام قطار برای متروی کرج خریداری شده بود اما این دو قطار توسط مدیریت قبلی در اختیار متروی تهران قرار گرفته بود. در حال حاضر این دو قطار پس گرفته شده و برای انجام یک سری تعمیرات و رسیدگی در مپنا است و یکشنبه هفته آینده به متروی کرج تحویل داده می‌شود.

وی در خصوص معماری ایستگاه‌های قطار شهری کرج هم گفت: پیشنهاد ما این بود که در هر ایستگاه نمادی از یک قومیت وجود داشته باشد که مورد استقبال هم قرار گرفته اما در حال حاضر اولویت ما شروع به کار متروی کرج است.

خلیلی اردکانی در پایان اضافه کرد: راه‌اندازی دو ایستگاه ۴۵ متری گلشهر و چهارراه طالقانی شاید تأثیر چندانی در کاهش ترافیک کلانشهر کرج نداشته باشد اما می‌تواند به عنوان یک مقدمه راه‌اندازی سایر ایستگاه‌ها را تسریع کند که این موضوع در کاهش ترافیک کرج نقش قابل توجهی خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار