کد خبر: 1040429
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز در ارتباط با سفرهای نوروزی بیان کرد: برنامه‌ریزی برا‌ی تحقق طرح‌های نو‌آورانه و پیشگیرانه به منظور خروج از رکود و بحران به وجود آمده که در حوزه گردشگری در حال انجام است.

فریدون محمد‌ی با اشاره به جلسه هماهنگی ستاد سفر‌ها‌ی نو‌روز‌ی البرز، ضمن قدردانی از حضور پر‌رنگ فعالان گردشگر‌ی البرز در چهاردهمین نمایشگاه گردشگر‌ی و صنایع‌دستی تهران گفت: جلسه هماهنگی ستاد سفر نو‌روز ۱۴۰۰ استان با ارائه راهکارها، پیشنهادات و بر‌رسی اهداف با حضور فعالان و راهنمایان تور‌ها‌ی گردشگر‌ی در محل این اداره‌کل بر‌گزار شد.

محمدی در ارتباط با سفرهای نوروزی بیان کرد: در صورت اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا البرز و همگام با سایر شهرهای کشور، نسبت به برنامه ریزی و بر‌گزار‌ی تور و سفر‌ها‌ی نو‌روز‌ی، اقدام خواهیم کرد.

این مدیر در ادامه یادآور شد: بر این اساس برنامه‌ریزی برا‌ی تحقق طرح‌های نو‌آورانه و پیشگیرانه به منظور خروج از رکود و بحران به وجود آمده که در حوزه گردشگری در حال انجام است.

وی اظهار کرد: در این راستا می‌توان به بر‌گزار‌ی سفر‌ها‌ی ایمن در قالب تور‌ها‌ی گردشگر‌ی مجاز و رعایت دستور‌العمل‌ها‌ی بهداشتی سختگیرانه در واحد‌های پذیرایی، اقامتی و گردشگر‌ی با رعایت فاصله‌گذار‌ی اجتماعی، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده اشاره کرد که با نظارت ویژه تیم‌ها‌یی متشکل از نهاد‌های زیر‌مجموعه گردشگر‌ی انجام خواهد شد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز گفت: آژانس‌ها و شرکت‌های خدمات مسافرتی استان با اعلام آمادگی اولیه مجاز به ارائه بسته‌های سفر نو‌روز‌ی بدون رزرو بوده تا در صورت فراهم شدن شرایط فعالیت خود را آغاز کنند.

بر این اساس پیش‌بینی‌های لازم به منظور ایجاد و گسترش امکانات مورد‌نیاز برای بر‌قرار‌ی تورهای نو‌روز‌ی به مقصد البرز نه صرفا مبدأ بودن استان و اسکان مسافران و گردشگر‌ان در هتل‌ها و مراکز اقامتی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: همچنین بر‌گزار‌ی تور‌ها‌ی یک‌روزه البرز‌گرد‌ی با دریافت مجوز امکان‌پذیر بوده و از فعالیت تور‌‌های غیر‌مجاز جلو‌گیر‌ی به عمل خواهد آمد چرا که به نوعی گردشگر‌ی البرز بر محوریت طبیعت‌گردی استوار است.

محمدی گفت: با اعلام آمادگی خود به منظور بر‌گزار‌ی سفرهای نوروزی در قالب چهارچوب‌های ستاد ملی کرونا امیدواریم صنعت گردشگر‌ی از رکود خارج شده و شاهد رونق اقتصاد‌‌ی در واحد‌های زیرمجموعه باشیم که از اهداف توسعه کشور است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار