کد خبر: 1040132
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
بیش از ۳۰۰ تن اکنون با اتهامات فدرال در ارتباط با شورش ششم ژانویه علیه کنگره متهم هستند و دست‌کم ۲۸۰ تن بازداشت شده‌اند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، جان کارلین، معاون موقت دادستان کل امریکا روز جمعه به خبرنگاران گفت: تحقیقات درباره مسببان آن حادثه با سرعت و حجمی که بی‌سابقه است، پیش می‌رود. مسببان باید پاسخگو شوند و اینطور خواهد شد.

این آمار‌ها بیش از یک ماه پس از یورش حامیان دونالد ترامپ به ساختمان کنگره و تصاحب بخش‌های عمده‌ای از آن از جمله دفتر نانسی پلوسی، رهبر کنگره اعلام شد. هدف مهاجمان توقف تأیید آرای الکترال بود که در نهایت به مرگ هفت تن شامل یک افسر پلیس کنگره انجامید.

در میان اغتشاشگران شماری از اعضای چندین گروه راست افراطی شامل «پسران مغرور» و «سه درصدی‌ها» به چشم می‌خوردند. یوگاناندا پیتمن، سرپرست پلیس کنگره پنج شنبه به قانونگذاران امریکایی گفت: اطلاع داریم که اعضای گروه‌های چریکی که در ششم ژانویه هم حاضر بودند، از تمایلات‌شان برای منفجر کردن کنگره و کشتن آن تعداد افرادی که از دست‌شان برآید در روز نطق سالانه گفته‌اند. بر پایه آن اطلاعات، گمان می‌کنیم معقول باشد که پلیس کنگره تدابیر امنیتی شدت‌یافته را تا رفع آن آسیب‌پذیری‌ها حفظ کند.

اما به رغم بگیر و ببند‌ها گروهی از هواداران دونالد ترامپ و مقام‌های محافظه‌کار امریکایی با گرد‌همایی در کنفرانس سالانه «اقدام سیاسی محافظه‌کار» و رونمایی از مجسمه طلایی از رئیس‌جمهور پیشین امریکا به تمجید از وی پرداختند.

به نوشته خبر‌گزاری رویترز، از جمله شخصیت‌های محافظه‌کار برجسته‌ای که در این گردهمایی حضور داشتند می‌توان به «تد کروز»، «تام کاتن» و «جاش هاولی»، سناتور‌های جمهوریخواه ایالت تگزاس، آرکانزاس و میسوری اشاره کرد که در جریان این کنفرانس به سخنرانی پرداختند و البته بسیاری از مقام‌های جمهوریخواه از جمله «مایک پنس»، معاون ترامپ، «میچ مک‌کانل» رهبر اقلیت مجلس سنا و «لیز چینی» نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان در این گردهمایی شرکت نداشتند تا این گردهمایی همچنان نمادی از شکاف فزاینده در حزب جمهوریخواه باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار