کد خبر: 1039859
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
استاندار لرستان:
خادمی، حمایت از معتادین متجاهر را امری معهم در زمینه محرومیت زدایی عنوان کرد و گفت: صیانت، مهارت آموزی و اشتغال زایی برای معتادین متجاهر در مرکز ترک اعتیاد کاری بزرگ است.

به گزارش خبرنگار جوان از لرستان، سید موسی خادمی، امروز(6اسفند) در مراسم افتتاح مرکز ترک اعتیاد با حضور سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج که در پادگاه شهید بهشتی برگزار شد، با تبریک ولادت امام علی(ع)، اظهار داشت: باید از عدالت علی(ع) الگو گرفت.

استاندار لرستان بر ضرورت توجه به عدالت توزیعی تأکید کرد و افزود: عدالت توزیعی، یعنی آنچه وجود دارد به عدالت توزیع شود و به کسانی که بیشتر بردند پس گرفته شود و به دیگران داده شود که بخشی با قانون(مثل پرداخت مالیات) گرفته شود و بخشی نیز باید با قدرت به صاحبان حق بازگردانده شود.

وی با اشاره به فعالیت امام علی(ع) در عرصه کار و کشاورزی و توجه به تولید و حرکت، بیان داشت: بنابراین باید آنچه وجود دارد را خوب توزیع کنیم و آنچه وجود دارد را باید رشد و توسعه دهیم و این از سیره امام علی(ع) است.

خادمی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر عدالت نباشد رشد معنی نخواهد داشت و در سیره امام علی(ع) عدالت و رشد در کنار وجود داشت.  

وی در ادامه بیان داشت: در راه اندازی درمانگاه ویژه معتادین متجاهر و بهره برداری از یک کار بزرگ اجتماعی، ستاد مبارزه با مواد مخدر مشارکت داشتند و این پروژه زمانی که وارد فاز اجرا شد هماهنگی خوبی بین دستگاه های اجرایی به وجود آمد و کار اصلی بر عهده سپاه استان بود.

استاندار لرستان عنوان داشت: معتادین از محروم ترین اقشار هستند، افرادی که ناآگاهانه جان خود را در معرض خطر قرار می دهند، لازم است که جامعه به این افراد کمک کند و ارزش این کار کمتر از ساخت مسجد و مدرسه نیست.

خادمی با اشاره به صیانت از معتادین، مهارت آموزی و اشتغال زایی برای معتادین، بیان کرد: به لحاظ مراحل و فرایندها، کاری که در این مجموعه انجام می شود بیش از برنامه هایی است که پیش بینی می شود و ورود بسیج مهم ترین علت این متفاوت بودن است و از لحاظ محتوای کارهایی که قرار است در این مجموعه درمانی برای معتادین انجام شود با آشنایی این افراد با مبانی دینی از ورود دوباره این افراد به سمت مواد مخدر جلوگیری می شود.

وجود 700 معتاد متجاهر زیبنده لرستان نیست

استاندار لرستان با اشاره به اینکه حدود 700 معتاد متجاهر در استان لرستان وجود دارد، اظهار داشت: هر چند این آمار نسبت به استان های دیگر آمار زیادی نیست ولی برای استان ما زیاد است و احساس مسئولیت ها فراتر است و باید هرچه در توان داریم برای کمک به ین افراد به کار بگیریم.    

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار