کد خبر: 1039856
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت گفت: برخی با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی آتش کرونا را بر افروختند.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: سعید نمکی ضمن وزیر بهداشت در ارتباط زنده تلویزیونی تبریک روز مرد و تسلیت به خانواده‌هایی که به دلیل بیماری کرونا در این ایام پدرشان را از دست داده‌اند اظهار داشت: طی یک سال گذشته تلاش کردم در اوج بی قراری آرام جلوی دوربین‌ها حاضر شوم و در اوج دل پریشانی خاطر هموطنان را مشوش نکنم و به مردم آرامش دهم تا همکاران سختکوش من احساس نکنند که فرمانده این مجموعه دچار روان پریشان و مشوش است، اما گاهی ترمز از دست می‌رود و باعث می‌شود جملات تندی بیان شود که این سخنان نیز به دلیل دلسوزی بوده است.

وی گفت: روز‌های سختی بر ما گذشت، تحریم‌ها، کمبود ارز و کم لطفی برخی افراد ما را در دام موج‌های کرونا انداخت به طوری که علی رغم دستور رییس جمهور برخی اقدامات با تاخیر انجام شد، من بار‌ها عرض کردم پیش بینی من اسفند سخت است به دلیل اینکه پروتکل‌ها به درستی اجرا نشد و پیش بینی من درست از آب در آمد، نگران اسفند پر ماجرا بودم و من بار‌ها عرض کردم بین عدم رعایت پروتکل‌ها و خیز بیماری و مرگ‌ومیر ارتباط وجود دارد.

نمکی افزود: یک ماه قبل با همکارانم صحبت کردم و عرض کردم اگر رعایت نشود با طوفانی از کرونا با نوع جهش‌یافته مواجه می‌شویم، من بار‌ها عرض کردم ویروس‌ها پاسپورت لازم ندارند و این ویروس همانطور که از چین به قطب رسید در سراسر جهان خواهد چرخید.

نمکی با بیان اینکه اولین موارد کرونای جهش‌یافته در قزوین و البرز مشاهده شد گفت: با مدیریت خوب روند این بیماری در این مناطق مهار شد، اما منشا بیماری در خوزستان ویروس جهش‌یافته است، مدت زمان افزایش ابتلا تا بستری در ویروس جهش‌یافته ۷۲ ساعت است و شکل‌های خطرناک و گرفتاری سنگین ریوی در پی دارد.

وزیر بهداشت گفت: بار‌ها گفته بودم که در این ایام رفتن به عتبات و زیارت عزیزان در کربلا و نجف ممکن است باعث خیز بیماری در استان‌های مرزی شود، در شادگان که اولین پایگاه آلودگی بود رعایت پروتکل‌ها به صفر رسیده بود و مراکز خرید شلوغ بود. مرز‌ها با دستور رییس جمهور بسته شد، اما روز گذشته بر خلاف دستور رییس جمهور یکی از مرز‌ها باز بود این موضوع برای وزیر بهداشت دردناک است، وقتی وزیر بهداشت اعلام کند آب تهران آلوده است و مردم آب استفاده نکنند و مسوولان اعلام کنند که آب ۴۸ ساعت دیگر قطع می‌شود این موضوع برای وزیر بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه نگران کننده است.

وی عنوان کرد: اگرچه گزارش ویروس جدید در تمام کشور داریم، اما خیز بلند ایجاد نکرده است، از مردم تقاضا دارم پروتکل‌ها را رعایت کنند، برخی پروتکل‌ها را رعایت نکردند و آتش جدیدی برافروختند. برخی ماسک نمی‌زنند و با بی ادبی می‌گویند دلمان می‌خواهد ماسک نزنیم که جا دارد با این افراد برخورد جدی صورت گیرد.

وی گفت: اگر فاصله گذاری رعایت نشود، دورهمی ادامه داشته باشد، اجلاس در سالن دربسته برگزار شود و مردم در مراکز خرید جمع شوند ما حریف مهار بیماری نخواهیم شد.

نمکی ادامه داد: خوشبختانه مرحله دوم واکسیناسیون برای گروه‌های آسیب پذیر از امروز آغاز شد و بر اساس سند ملی واکسیناسیون انجام می‌شود، پرسنل درمانی، نیور‌های اورژانس و جانبازان شیمیایی و آسایگاه سالمندان و معلولین و تیم بهداشت از امروز آغاز خواهد شد و افرادی که در غسالخانه برای تطهیر اجساد کرونا فعال هستند را واکسینه می‌کنیم و در ادامه این زنجیره برای گروه‌های بعدی ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار