کد خبر: 1039799
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۴
رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه برگزاری حراج فصلی به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دریافت مجوز مجاز است گفت:در جشنواره فروش فوق‌العاده نوروزی تأکید بر عرضه کالای تولید داخل است، کالا‌ها باید با برچسب قیمت در معرض دید خریداران قرار گیرند و فروشنده هم مکلف به صدور فاکتور فروش است.

سرویس اقتصاد جوان آنلاین: قاسم نوده فراهانی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه امسال برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و رونق در کسب و کار واحد‌های صنفی دارای پروانه کسب جشنواره فروش فوق‌العاده نوروزی، جایگزین نمایشگاه‌های فروش بهاره شد، اظهار کرد: در این طرح بر عرضه کالای باکیفیت و با قیمت مناسب تأکید شده و تمرکز روی عرضه اقلامی است که بیشترین نیاز شب عید خانواده‌ها را شامل می‌شوند، از جمله گروه‌های صنفی پوشاک، کیف و کفش و همین‌طور در بخش موادغذایی مانند آجیل، میوه و شیرینی تمرکز شده است.


وی با بیان اینکه این طرح علاوه بر تأکید بر اجرای پروتکل‌های اعلام شده و ممانعت از تجمع مردم، از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با ایجاد فرصت برای عرضه محصولات و کالا‌های ایرانی از تولید داخل و واحد‌های صنفی رسمی دارای پروانه کسب حمایت می‌کند، درباره زمان برگزاری آن گفت: مجوز برگزاری فروش فوق‌العاده به همه اتحادیه بخشنامه شده و برخی واحد‌های صنفی هم شروع کردند، اما برخی منتظر هستند به شب عید نزدیک‌تر شویم.

به گفته رئیس اتاق اصناف تهران، در کنار سایر بخش‌های جشنواره، کمیته نظارت و بازرسی برای آن تعریف شده تا با رصد و نظارت دقیق بر عملکرد و نحوه اجرای فروش، نه تنها از نظر قیمت که کیفیت کالا و خدمات ارائه شده توسط واحد‌های صنفی به گونه‌ای باشد تا کمترین مشکل و بیشترین رضایت را برای مشتریان به همراه داشته باشد. بنابراین واحد‌های صنفی مکلف به ارائه کالا و خدمت با کیفیت و با قیمت مورد تأیید اتحادیه مربوطه هستند و برای تأمین رضایت طیف بیشتری از جامعه، تنوع در کالا‌های ارائه شده نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت. همچنین واحد‌های بازرسی مکلف شدند تا پایان اجرای این طرح، در کمترین زمان به شکایات مردمی رسیدگی کنند و در صورت نیاز از ظرفیت نیروی بسیج اتحادیه‌ها به عنوان بازرس استفاده خواهد شد.
نوده فراهانی در ادامه با بیان اینکه در این جشنواره تأکید بر عرضه کالای تولید داخل است، کالا‌ها باید با برچسب قیمت در معرض دید خریداران قرار گیرند و فروشنده هم مکلف به صدور فاکتور فروش است، تصریح کرد: در مورد قیمت، با توجه به وضعیت معیشتی مردم سعی می‌شود به گونه‌ای عمل شود که کالا با کمترین سود ممکن عرضه و البته مردم هم نباید انتظار تخفیفات غیر واقعی داشته باشند.

وی در پاسخ به اینکه آیا واحد‌های صنفی مجاز به برگزاری حراج هستند، گفت: برگزاری حراج فصلی به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از ازدحام جمعیت مجاز است. البته واحد‌های صنفی باید قبل از برگزاری حراج از اتحادیه مجوز دریافت کنند. طبق اعلام اتاق اصناف ایران امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، جشنواره فروش ویژه نوروزی جایگزین نمایشگاه‌های عرضه مستقیم می‌شود که در آن تمرکز با اتحادیه‌های پوشاک، کیف و کفش و قنادان و آجیل‌فروشان است، اما سایر اتحادیه‌ها نیز امکان مشارکت دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار