کد خبر: 1039663
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۴
مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوا در گفتگو با «جوان»:
در کنار تمام کار‌های فرهنگی که در شهرستان‌های مختلف انجام شد، مهم‌ترین کارمان که به آن افتخار می‌کنیم، افتتاح ۳۵ پروژه عمرانی و اشتغالزایی در شهرستان کردکوی با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بود. ما می‌گوییم خدمت‌رسانی در سپاه به یک مأموریت مبدل شده است و یکی از مهم‌ترین راه‌های خدمت‌رسانی به مردم هم‌افزایی و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی برای سازندگی است. مردم باید در این جنگ اقتصادی همچون جنگ تحمیلی هشت ساله اراده خود را بر بروکراسی‌های دست و پاگیر به کار گیرند.
سجاد مرسلی

سروی ایران جوان آنلاین: گلستان از جمله استان‌هایی است که در کنار بیماری کرونا که کل کشور را درگیر خود کرده است، بحث سیل و حوادث غیرمترقبه دیگر، مثل آتش‌سوزی جنگل‌ها نیز آن را ر‌ها نمی‌کند. با این حال گروه‌های جهادی این استان به صورت شبانه‌روزی در خدمت هم استانی‌های خود هستند و فقط در بحث کرونا بیش از ۳۷ هزار نفر از جهادگران بسیجی ماه‌هاست بخش عمده‌ای از کار‌های مورد نیاز را بر دوش گرفته و مسئولیت انجام آن‌ها را عهده‌دار شده‌اند. با سرهنگ حسن ملک‌حسینی، مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوای گلستان درباره برنامه‌ها و اقداماتشان در زمینه‌های مختلف گفتگو کرده‌ایم.

کرونا مشکلات زیادی برای جامعه به وجود آورده است. بسیج سازندگی گلستان برای مقابله با این بیماری و مشکلات ناشی از آن چه کار‌هایی انجام داده است؟


بسیج سازندگی سپاه نینوا مانند سایر اقشار و سازمان‌ها، در پی شیوع ویروس کرونا برای دفاع از سلامت شهروندان و شکست این بیماری وارد میدان شد و بیش از ۳۷ هزار نفر از جهادگران بسیجی استان در قالب ۶ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی برای مقابله با بیماری کرونا ساماندهی شدند که فعالیت آنان همچنان ادامه دارد.

 

بسیج از آغاز شیوع کرونا با ضدعفونی معابر، تهیه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، گان، بروشور اطلاع‌رسانی و با اجرای طرح غربالگری نسبت به مقابله و پیشگیری از کرونا اقدام کرده است. در همین رابطه به مناسبت هفته بسیج و در قالب رزمایش مواسات و همدلی ۲۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده به همت بسیج توزیع شد. ضمن اینکه افراد و مشاغل آسیب‌دیده از ویروس کرونا، مشاغلی که دچار آسیب اقتصادی شده‌اند و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در اولویت خدمت‌رسانی بسیج قرار دارند. توزیع بسته‌های معیشتی تا ایام نوروز ادامه خواهد داشت و به همت بسیجیان و خیران در تلاش هستیم که بتوانیم دغدغه‌های مردم را کاهش دهیم. برنامه‌های دیگری نیز در راستای خدمت‌رسانی به مردم استان در دست اقدام است که می‌توان به تهیه و توزیع جهیزیه بین زوج‌های نیازمند و تهیه کارت هدیه اشاره کرد.


در مورد کار‌های انجام شده و جزئیات آن توضیحات بیشتری بفرمایید.


ضدعفونی و گندزدایی بیش از ۱۰۰ هزار باب از معابر و اماکن عمومی و مذهبی، مساجد، مدارس و ... از جمله اقدامات گروه‌های جهادی در سطح شهر‌ها و روستاهاست. بسیج سازندگی استان برای تهیه و تولید اقلام بهداشتی از جمله ماسک و گان اقدامات خوبی انجام داده است. از زمان شیوع این بیماری در استان ۵۰۶ کارگاه تولید ماسک فعال شد و چند میلیون ماسک و تعداد قابل توجهی گان در این واحد‌ها تولید شده است. در همان دو ماه اول سال که کرونا خیلی وحشتناک‌تر در اذهان وجود داشت، بیش از ۲۰۰ هزار بسته اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده و ۵۰۰ هزار عدد بروشور آموزشی در سطح استان توزیع شد.


استان گلستان روز‌های سختی را در قضیه سیل تجربه کرد. چه اقداماتی برای این موضوع در دستور کار شما قرار گرفت؟


در بحث سیل سال گذشته ۳۲ هزار نفر در قالب گروه جهادی در منطقه سیل‌زده حضور یافتند و در سطح استان ۲ هزار و ۴۵ واحد مسکونی توسط بسیجیان احداث و مرمت شد و در طول یک سال و نیم گذشته بسیجیان در مناطق سیل‌زده نسبت به خدمات‌رسانی مشغول بودند.


در زلزله شرق استان نیز اتفاقات خوبی رقم خورد و در حال حاضر ۱۶ گروه جهادی در منطقه حضور دارند و همچنین بسیج سازندگی در حال پیگیری طرح آبرسانی به روستای ویرو است.


با توجه به وجود جنگل و منابع طبیعی دیگر در استان گلستان در این رابطه هم کار‌هایی داشته‌اید؟


به نکته بسیار مهمی اشاره کردید. چندی پیش بود که تفاهمنامه همکاری بسیج سازندگی سپاه نینوا با منابع طبیعی استان در خصوص کشت و زراعت چوب در استان گلستان منعقد شد؛ تفاهمنامه‌ای که استفاده بهینه از منابع آب و خاک، صرفه‌جویی ارزی و کاهش واردات چوب، کاستن فشار از عرصه طبیعی جنگل‌ها، ایجاد اشتغال و توسعه سرمایه‌گذاری در سال رونق تولید، کمک برای حفاظت از منابع جنگلی استان و تأمین نیاز صنایع پایین دستی چوب در کشور از جمله مهم‌ترین اهداف آن است. همچنین در اختیار گذاشتن منابع مورد نیاز آب و خاک و تأمین نهال از گونه‌های مناسب چوبده و سریع‌الرشد از جمله مواردی است که در این تفاهمنامه توسط اداره کل منابع طبیعی و بسیج سازندگی سپاه نینوا تعهد شده است.


اجرای این تفاهمنامه در چه وسعت و برای چه مناطقی از استان است؟


مساحت زمین که در حال بررسی لازم است بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هکتار می‌باشد و در منطقه‌های شهرستان کردکوی و مراه تپه قرار است اجرا شود.


در ایام دهه فجر چه برنامه‌هایی داشتید؟


در کنار تمام کار‌های فرهنگی که در شهرستان‌های مختلف انجام شد، مهم‌ترین کارمان که به آن افتخار می‌کنیم، افتتاح ۳۵ پروژه عمرانی و اشتغالزایی در شهرستان کردکوی با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بود. ما می‌گوییم خدمت‌رسانی در سپاه به یک مأموریت مبدل شده است و یکی از مهم‌ترین راه‌های خدمت‌رسانی به مردم هم‌افزایی و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی برای سازندگی است. مردم باید در این جنگ اقتصادی همچون جنگ تحمیلی هشت ساله اراده خود را بر بروکراسی‌های دست و پاگیر به کار گیرند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدرضا مهرابی کوشکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
0
0
سلام.امارگروهای جهادی رییس بسج 4200گروه اظهارمیشودولی امار مسیول ستاد نینوا6200 گروه میباشد.لطفا دقت بفرمایید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار