کد خبر: 1039413
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
مدیرعامل شرکت آبفای استان البرزخبرداد
مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز اعلام کرد که بخشی از سهمیه اختصاصی وزارت نیرو از آب رودخانه کرج تا عید نوروز ۱۴۰۰ وارد شبکه آبرسانی کلانشهر کرج می شود.

ذوالفقار مهدی زاده گفت: برای برداشت 250 لیتر برثانیه سه حلقه چاه در حاشیه رودخانه کرج حفاری شده ضمن آنکه ۷۰۰ متر خط انتقال با قطر ۷۰۰ میلی متر در دست اجرا است.

وی ادامه داد: با برداشت این مقدار آب ، ۱۵ درصد به تولید آب آشامیدنی شهرستان کرج افزوده خواهد شد و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش شبکه جدید آب قرار می گیرد.

مهدی زاده گفت : به دنبال موافقت وزارت نیرو برای تخصیص سهمیه جدید آب برای مصارف شرب شهروندان کرجی که نیازمند احداث زیرساخت تصفیه خانه آب است، مجوز حفرو تجهیز ۶ حلقه چاه در حاشیه رودخانه کرج اخذ شد که تاکنون سه حلقه از آن ها حفاری و آماده تجهیز شده است.

وی افزود: از آنجا که احداث تصفیه خانه شماره سه کرج نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار است و ساخت آن با توجه به کمبود منابع مالی زمان بر خواهد بود،در طرحی ابتکاری و با هزینه ۶ میلیارد تومان ، امکان برداشت بخشی از حقابه تخصیصی به میزان ۲۵۰ لیتر بر ثانیه با حفر سه حلقه چاه واحداث خط انتقال فراهم شده است.

مهدی زاده ، زمان بهره برداری از این طرح آبرسانی را پیش از عید نوروز۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: حفر چهارمین چاه هم درحاشیه رودخانه کرج آغاز شده و با توجه به کیفیت مناسب آب رودخانه کرج ، اجرای این پروژه اثر قابل توجهی بر کیفیت آب شرب مصرفی شهروندان مناطق مرکزی و شمالی کرج خواهد داشت.

وزارت نیرو شهریور ماه امسال با برداشت ۵۵ میلیون مترمکعب سهمیه جدید آب از رودخانه های کرج و طالقان موافقت کرد که با اختصاص این میزان ، جمع سهمیه البرز از آب این رودخانه ها به ۱۱۰ میلیون مترمکعب در سال رسید.

استان البرز با حدود سه میلیون نفر جمعیت، ۸۰ درصد آب آشامیدنی و کشاورزی آن از منابع زیر زمینی و ۲۰ درصد از آب های سطحی تامین می شود که تلاش شده تا میزان برداشت از منابع زیر زمینی کاهش یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار