کد خبر: 1039209
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان :
ناصر نفری گفت:با تکمیل قطعه سوم کنار گذر شرق اصفهان دیگر ترافیک جنوب به شمال وارد شهر اصفهان نمی شودو به مرور گره های کور جاده ایی ناگشوده استان اضفهان توسط سازمان همیاری شهرداری هااستان باز خواهد شد.

.به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به نقل از روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان ناصر نفری مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان گفت : سازمان همیاری همواره به دنبال باز کردن گره ای از گره های ناگشوده استان بوده و سرمایه گذاری در این پروژه بیانگر پایبندی به این اصل مهم است و سازمان همیاری هم به نمایندگی از همه شهرداری استان در این پروژه سرمایه گذاری کرده است.

وی تصریح کرد:  سرمایه گذاری در این پروژه تجربه دوم سازمان همیاری بعد از اجرای پروژه آزاد راه اصفهان نطنز کاشان به عنوان بهترین و امن ترین آزاد راه های کشور  است که دو دهه پیش اجرایی شد .

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان با اشاره به اینکه حلقه مفقوده کنار گذر شرقی و غربی استان با این پازل تمام می شود بیان کرد : با تکمیل قطعه سوم کنار گذر شرق اصفهان دیگر ترافیک جنوب به شمال وارد شهر اصفهان نمی شود .

نفری یادآور شد : کریدور شمال _ جنوب از شیراز شروع و تا تهران ادامه دارد که ۳۲ کیلومتر از این پروژه که بیشترین حجم رقم ریالی را دارد و برای اجرای آن تاکنون با مشکلات زیادی مواجه بوده که بر عهده سازمان همیاری شهرداری هاست است .

وی با اشاره به  قطعه سوم این پروژه  در مسیر اصفهان _ نایین تا سه راهی مبارکه که با سرمایه گذاری سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان در سال ۹۸ کلید خورد اذعان نمود: بر اساس این مشارکت   ۷۰ درصد منابع مالی این  قطعه از پروژه با سرمایه گذاری سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان  تامین می شود و قرار شد  ۳۰ درصد باقیمانده آن از سوی دولت تخصیص یابد که با پیگیری های انجام شده می خواهیم سهم دو طرف در این پروژه را به ۵۰_ ۵۰ تغییر دهیم .

نفری ابراز داشت: بر اساس برنامه تدوین شده مقرر شد  این پروژه در مدت سه سال و با اعتبار ۶۴۵ میلیارد تومان اجرا  شود و بر اساس زمانبندی تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد اما با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور پیش بینی می کنیم هزینه ها برای اجرای این پروژه چند برابر شود .

 وی با تاکید بر اینکه  این پروژه در مسیر خود با مشکلات و گره هایی روبرو شد که سرعت اجرا را کند کرد افزود :   از جمله  این مشکلات می توان به  ساخت غیرقانونی ویلا در مسیر مصوب پروژه اشاره کرد  که برای آزادسازی ۶۰ میلیارد تومان  هزینه  به پروژه تحمیل کرده است اما با پیگیری های قضایی که صورت پذیرفت بالاخره توانستیم با اعمال قانونی همه آن ویلاهای ساخته شده را تخریب کنیم .

  مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان با بیان اینکه  پروژه کنار گذر شرق علاوه بر اینکه پیوست زیست محیطی دارد راهکارهایی را هم  برای کاهش تبعات زیست محیطی در دست تدوین داشته و دارد یادآور شد : نکته قابل تامل اینکه این پروژه در مسیر اجرا از منطقه حفاظت شده کلاه قاضی عبور کرده است  و مجریان پروژه به رغم افزایش هزینه ها همه موارد مورد نظر محیط زیست را در اجرا لحاظ کردند و موفق به عبور از این منطقه شدند .

وی پروژه کنار گذر شرق را دارای  مزیت های منحصربفردی دانست و اعلام نمود :   مهم ترین آن کوتاه شدن ۴۵ کیلومتر از مسافت مسیر اصفهان به شیراز معادل یک ساعت است و  از سوی دیگر  با تکمیل پروژه ، مسیر تهران به شیراز نیز هفت ساعت کاهش می یابد که   این مزیت  برای مسافرانی است که در  کریدور شمال _ جنوب  تردد می کنند .

به گفته وی  این پروژه با محورهای مواصلاتی مختلف همچون اصفهان _ نایین ، براآن شمالی و جنوبی ، قلعه شور ، شهر جدید بهارستان ، پارک ملی کلاه قاضی ، گردنه لاشتر ، جاده اصلی اصفهان _ شیراز و رودخانه زاینده رود تلاقی دارد که در مسیرهای ذکر شده پل های غیرهمسطح ساخته می شود .

نفری کاهش بار ترافیک  و آلودگی های زیست محیطی شهر اصفهان ، کاهش ۲۵ کیلومتری مسیر اصفهان به تهران ، باز کردن گره  ترافیکی محور زینبیه _ چهارراه عاشق اصفهانی ، خیابان کاوه _ پل چمران با حذف تردد خودروی مسافران عبوری و ماشین های سنگین از شهر را از دیگر  مهم ترین این ویژگی ها عنوان کرد .

وی یکی دیگر از اتفاقات مثبت این پروژه را ایجاد تحول در شرق اصفهان دانست و تاکید کرد : در  منطقه ای  که سالها است به دلیل شرایط خشکسالی و خشکی زاینده رود زندگی کشاورزانش به مخاطره افتاده است  این پروژه می تواند برای شرق اصفهان  منافع اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی به ارمغان آورد و با  ساخت مجتمع های خدماتی ،رفاهی و گردشگری  در حاشیه این پروژه علاوه بر ایجاد اشتغال برای مردم شرق اصفهان شاهد ایجاد ارزش افزوده هم خواهیم بود .

او  ادامه داد : نتایج مثبت این پروژه برای شرق اصفهان قابل اندازه گیری نیست اما مهم ترین آن نشاط اجتماعی است و البته  در مجموع همه استان از این پروژه منتفع خواهند شد .

وی با اشاره به اینکه سازمان همیاری استان در سال ۱۳۷۴ برای ساخت آزادراه اصفهان  نطنز ،کاشان بالغ بر ۲۷ میلیارد   تومان هزینه می کند گفت : هم اکنون شاهد بازگشت اصل و سود این سرمایه گذاری هستیم .او با بیان اینکه تا پایان امسال ۲۵ میلیارد تومان درآمد سازمان برای بهسازی  به آزاد راه اصفهان ،نطنز ، کاشان هزینه می شود گفت : بر اساس قرارداد انجام شد سازمان تا ۷۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های مختلف در آزادراه هزینه می کند و این محور تا سال ۱۴۱۰ در دست ما است و تا کنون آزادراه هر چه درآمد داشته به خودش برگشته است و پیش بینی می کنیم تا سه سال این روند ادامه داشته باشد تا آزادراه به استانداردهای بین المللی نزدیک شود.

 مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان در پایان باشاره به ایجاد باند امداد هوایی در این  آزادراه گفت:  ایجاد باند امداد هوایی اصفهان ،نطنز ، کاشان از دیگر اقدامات منحصربفرد است وراه اندازی مجتمع های خدماتی بین راهی در طول آزادراه ازدیگر برنامه های  آینده  این سازمان است وتا کنون ۴ مجتمع خدماتی بین راهی در طول آزادراه و در مسیر رفت و برگشت احداث شده است که با توجه به نیاز مسافران در آینده ۴ مجتمع دیگر به این تعداد افزوده خواهد شد .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر