کد خبر: 1038764
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۰
یکی از دغدغه‌های چهل ساله مسئولین و مردم تولید پارچه چادر مشکی داخلی بود که امسال با تشکیل کارگروه ملی در سازمان بسیج اصناف کشور اولین قدم برای تأمین نیاز‌های کشور به این محصول برداشته شد. چند روز پیش بود که رئیس سازمان بسیج اصناف بازاریان و فعالان اقتصادی کشور به خوانسار رفت تا در جشن آغاز به کار خط تولید پارچه چادرمشکی نای‌زرین این شهر شرکت کند.
محمدرضا هاديلو

سرویس ایران جوان آنلاین:  سال‌هاست که در مورد حجاب برتر و نیاز‌های ایران به چادر صحبت می‌شود و در این میان یک جمله بیش از همه شنیده شده و آن هم اینکه ایران توان تولید چادر مشکی را ندارد و بیش از ۹۵ درصد نیاز این کالا در کشور از طریق واردات تأمین می‌شود. اما چند وقتی است که سازمان بسیج اصناف و بازاریان، تأمین چادر مشکی کشور را در دستور کار قرار داده و در همین راستا، چند روز پیش و همزمان با روز پیروزی انقلاب اسلامی کارخانه نای‌زرین در خوانسار اصفهان بعد از حدود ۱۰ سال تعطیلی به خط تولید با کیفیت چادرمشکی بازگشت. کاری که باید از آن به عنوان اقدامی بزرگ در جهت جهش تولید و کاهش واردات این کالا و همچنین حرکت به سمت خودکفایی در تولید چادر مشکی کشور یاد کرد.

یکی از دغدغه‌های چهل ساله مسئولین و مردم تولید پارچه چادر مشکی داخلی بود که امسال با تشکیل کارگروه ملی در سازمان بسیج اصناف کشور اولین قدم برای تأمین نیاز‌های کشور به این محصول برداشته شد. چند روز پیش بود که رئیس سازمان بسیج اصناف بازاریان و فعالان اقتصادی کشور به خوانسار رفت تا در جشن آغاز به کار خط تولید پارچه چادرمشکی نای‌زرین این شهر شرکت کند.


دکتر غلامرضا حسن‌پور در این مراسم گفت: در سال جهش تولید و در ماه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با همکاری و هماهنگی سازمان بسیج اصناف بازاریان و فعالان اقتصادی کشور و همت مدیر عامل و همکاران این شرکت شاهد آغاز به کار خط تولید پارچه چادرمشکی کارخانه نای‌زرین خوانسار هستیم. وی تأکید کرد:

این اتفاق مبارک که یک کار بزرگ اقتصادی اشتغالزایی و فرهنگی محسوب می‌شود می‌تواند نویدبخش خودکفایی در پارچه چادرمشکی در آینده نزدیک باشد.


رئیس کارگروه ملی تولید پارچه چادر مشکی گفت: سال‌هاست که یکی از دل مشغولی‌های مسئولان و بهتر بگوییم، یکی از دغدغه‌های چهل ساله فعالان این عرصه و حتی نظام و مردم تولید پارچه آن هم از نوع چادر مشکی داخلی بود که در سال‌جاری ابتدا با تشکیل کارگروه ملی در سازمان بسیج اصناف کشور اولین قدم برداشته شد و حالا محصول این همت را مشاهده کرده و کارخانه نای‌زرین بعد از حدود ۱۰ سال تعطیلی به خط تولید باکیفیت چادرمشکی بازگشته است.


به گفته حسن‌پور، همکاری قوه قضاییه به ویژه دکتر عمرانی معاون محترم دادستان کل کشور و برخی دیگر از مسولین استانی، شهرستان و حمایت بخش خصوصی در این کار بسیار مؤثر واقع شد.


وی ادامه داد: مافیای واردات در کشور و برخی تصمیمات غلط دولت‌ها و سیستم بانکی تاکنون به تولید، ضرباتی وارد نموده که باید از این به بعد چهار چشمی مراقب این کارخانه و سایر تولیدی‌های کشور باشیم تا شاهد ضربه مجدد به تولید داخل نباشیم. این مسئول تصریح کرد: ورود بسیج اصناف به منظور حمایت از آخرین زنجیره تکمیل تولید یعنی هدایت هدفمند محصولات به بازار‌های داخلی وخارجی است. حسن‌پور گفت: چرا باید بانوان و دختران ما از چادر خارجی استفاده کنند و با کیفیت چادر داخلی آشنا نباشند و برخی به خاطرگرانی قیمت چادر به زحمت بیفتند.


خبر خوب رئیس سازمان بسیج اصناف این بود که درکل کشور شعبه‌های عرضه چادر ایجاد خواهد شد که اولین شعبه در اراک با نام حجاب نفیس راه‌اندازی شده و باید اتحادیه‌های بنکداران پارچه و واحد‌های صنفی به این امر مهم توجه کنند. وی گفت: بسیج اصناف بازاریان و فعالان اقتصادی بعد از موفقیت در تولید ماسک، پارچه ملت بلون توانست به یاری خداوند و عنایات حضرت زهرا (س) به تولید پارچه چادرمشکی با بکارگیری ظرفیت‌های مردمی برسد و این نمونه بارز اقتصاد مقاومتی در سال جهش تولید است. ما از تولید ماسک سفید به تولید پارچه چادرمشکی رسیدیم و «ما می‌توانیم» را اثبات نمودیم.


عضو شورای عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی اظهار داشت: یاد امام و حضرات آیات عظام سیدمحمد تقی خوانساری و سیداحمد خوانساری را گرامی می‌داریم و به روح بلندشهدای گرانقدر که توصیه همیشگی‌شان توصیه به حجاب و عفاف بود درود و سلام می‌فرستیم و ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک اخبار بهتری در این حوزه به اطلاع مردم شریف و مؤمن ایران اسلامی خواهیم رساند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار