کد خبر: 1038627
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۵
برگزاری آنلاین ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی
ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، با شعار آینده را باید ساخت، به صورت آنلاین برگزار می‌شود.
محمدصادق عابدینی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: محسن حموله، دبیر ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در نشست رسانه‌ای این جشنواره با بیان اینکه کرونا از یک تهدید به فرصت تبدیل شده است، گفت: «ششمین جشنواره اسباب‌بازی به صورت مجازی برگزار می‌شود و نباید آن را با دوره‌های پیشین مقایسه کرد. به طور قطع در اولین تجربه، نقایصی دیده خواهد شد، اما تلاش می‌شود به سرعت معایب احتمالی برطرف شود. به ویژه که قرار است در آینده این سایت به چند زبان برای اقتصادی‌تر کردن و توسعه فرهنگی کاربرد بیشتری داشته باشد.»

حموله با اشاره به اینکه برگزاری آنلاین جشنواره این فرصت را برای خرید محصولات از خارج از کشور نیز فراهم کرده است، ادامه داد: «سایت جشنواره از روز ۲۸ بهمن ماه آغاز به کار می‌کند.۱۴۰ شرکت کننده در بخش نمایشگاه تخصصی داریم که شامل ۱۱۲ تولیدکننده و ۲۸ شرکت هستند. ۱۲۵۰ اسباب‌بازی و عروسک به فروش می‌رسد. همچنین ۳۲۸ نمونه عروسک ایرانی در سایت جشنواره قابل دسترسی است.»

محمدرضا کریمی صارمی معاون کانون پرورش فکری، در این نشست با ابراز امیدواری از اینکه جشنواره اسباب‌بازی پل ارتباط مخاطبان، تولیدکنندگان و طراحان صنعت اسباب‌بازی باشد، گفت: «به‌زودی در یکی از دانشگاه‌های معتبر، رشته کارشناسی ارشد در حوزه طراحی اسباب‌بازی راه‌اندازی می‌شود و در حوزه بین‌الملل امیدواریم همچون فیلم و کتاب، اسباب‌بازی هم بتواند در کنار دیگر محصولات فرهنگی بازار‌های جهانی خود را پیدا کند، به ویژه که در سال ۱۳۹۹- ۱۳۹۸ بیش از ۴۰۰ اسباب‌بازی ملی تولید شده است که باید برای آن بازار پیدا کنیم.»

کریمی‌صارمی با اشاره به تولید یک فیلم سه‌بعدی در کانون گفت: «فیلم پویانمایی سینمایی به نام «بچه زرنگ» در کانون در حال ساخت است که می‌تواند ۵۰۰ کالای جدید مرتبط با این فیلم را در خروجی قرار دهد. جریان‌سازی برای شخصیت‌های انیمیشنی دارای مراحل طولانی است که با ثبت یک مجموعه امکانپذیر نیست. اگر محصولاتی در کانون، در قالب کتاب، فیلم و اسباب‌بازی هم‌راستا و مرتبط شوند، همه خانواده‌ها می‌توانند از این محصولات جانبی نیز بهره‌مند شوند.»

سایت جشنواره ملی اسباب‌بازی به نشانی irantoyfastival. ir از ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ قابل دسترسی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار