کد خبر: 1038006
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
با حضور ۱۲ نمایش در بخش «سرباز انقلاب» تئاتر فجر صورت گرفت
بخش «سرباز انقلاب» سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر با حضور ۱۲نمایش به ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار و معرفی شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در عرصه تئاتر خیابانی هنر‌های نمایشی پرداخت.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: «سرباز انقلاب» یکی از بخش‌های ویژه سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر بود که با حمایت و همکاری اداره کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدف ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار، ولایتمداری، دفاع مقدس، مدافعان حرم، استکبارستیزی و بصیرت انقلابی و با پرداختن به شخصیت تأثیرگذار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شکل گرفت.

«سرباز انقلاب» حال و هوای متفاوتی را برای بخش تئاتر خیابانی و همچنین فضای کلی سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر رقم زد. برگزاری این بخش بیانگر این مهم بود که جشنواره تئاتر فجر به عنوان مهم‌ترین رویداد تئاتری کشور می‌تواند با تعامل و همکاری سازنده با نهاد‌ها و مراکز دغدغه‌مند در زمینه ترویج فرهنگ انقلابی و مقاومت همچون بنیاد شهید و امور ایثارگران، هر چه بیشتر رنگ و بوی جشن فجر انقلاب اسلامی ایران را به خود بگیرد. سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم نیز در بازدید خود از سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر بر اهمیت تأثیرگذاری بخش «سرباز انقلاب» جشنواره تأکید کرد و گفت: یکی از نکات جالب توجه در جشنواره امسال توجه به سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است. همانطور که نام و یاد او همواره زنده است، در جشنواره تئاتر فجر نیز پرداختن به شخصیت ایشان بسیار ملموس بود و بیش از ۱۰ تئاتر با این مضمون در جشنواره روی صحنه رفته‌اند.

همچنین محمد لارتی، رئیس اداره هنر‌های نمایشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن مثبت ارزیابی کردن همکاری بنیاد شهید و سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر در برگزاری بخش «سرباز انقلاب» اعلام کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران این آمادگی را دارد در دوره‌های بعدی جشنواره تئاتر فجر نیز از برگزاری بخش ویژه «سرباز انقلاب» حمایت‌های لازم را به عمل آورد و این بخش را به صورت گسترده‌تر و با موضوعات بیشتر برگزار کند.
بخش «سرباز انقلاب» با حضور ۱۲ اثر «او پهلوان اکبره»، «سرباز سردار»، «آن سال‌ها»، «زهی خیال باطل»، «سردار و حرم»، «انگشتری»، «زندگی با طعم باروت»، «به نام»، «پیله انقلاب»، «ژنرال»، «قاصد» و «هیچ‌کس همچون تو مرد میدان نیست» در عرصه تئاتر خیابانی همراه بود که در فضا‌های باز میزبان سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر اجرا شدند و مورد استقبال مخاطبان و اقشار مختلف جامعه قرار گرفتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار