کد خبر: 1037705
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳
عضو هیئت رئیسه مجلس با انتقاد از زیرکی روحانی و تغییر موضع دولت در روز بررسی بودجه، کسری ۳۲۰ هزار میلیارد تومانی و فروش خیالی ۳/ ۲ میلیون بشکه نفت را از مهم‌ترین دلایل رد لایحه اعلام کرد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: ناصر موسوی‌لارگانی ضمن انتقاد از تغییر موضع دولتی‌ها در بررسی کلیات بودجه با انتشار مطلبی درباره علل رد لایحه بودجه ۱۴۰۰ از سوی مجلس اعلام کرد: این روز‌ها تبلیغات منفی علیه مجلس یازدهم از حد گذشته و با رد کلیات لایحه بودجه سال آینده به اوج رسیده است، اما چرا مجلس رأی منفی داد و آیا به رأیی که داد واقف نبود، لازم می‌دانم در راستای حمایت از شأن و جایگاه مجلس توضیحاتی ارائه دهم. وی نوشته است: حسن روحانی می‌داند با سوءعملکرد چه بلایی بر سر اقتصاد آورده است، لذا با زرنگی و طراحی پشت صحنه، درصدد برآمد مجلس را مقصر جلوه دهد. تنظیم لایحه بودجه‌ای غیرقابل قبول هم نقشه وی بود، حتی اکثریت وزرا هم در جریان نبودند تا مزاحمتی ایجاد نشود. وقتی از برخی وزرا و معاونان درباره علت ارقام و اعداد بودجه می‌پرسیدیم، ابراز بی‌اطلاعی می‌کردند و نمی‌دانستند ماجرا چیست. خلاصه اینکه این لایحه با ارقامی که روحانی و کارگروه وی ارائه داده‌اند، به هیچ‌وجه قابل تصویب نبود و هیچ آدم عاقلی زیر بار چنین لایحه‌ای نمی‌رود و نخواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون تلفیق بودجه تغییرات مناسبی را در لایحه بودجه داد، خاطرنشان کرد: دولتی‌ها این تغییرات را در خفا قبول کردند، اما روز بررسی لایحه در جلسه علنی تغییر موضع دادند و تغییرات را به بهانه‌ای تبدیل کردند تا پیشاپیش مجلس را مقصر عوارض اقتصادی از جمله تورم‌هایی بدانند که در انتظار اقتصاد است.

وی اضافه کرد: در واقع می‌خواستند مجلس را بر سر دوراهی پذیرش بی‌چون و چرای لایحه روحانی یا تصویب بودجه با تغییرات گسترده قرار دهند. با سناریوی اول، اقتصاد گروگان اغراض سیاسی روحانی قرار می‌گرفت و اگر مرحله دوم رخ می‌داد، روحانی بهانه لازم برای فرار از پاسخگویی و مقصر جلوه دادن دیگری پیدا می‌کرد. مجلس تحت جوسازی‌ها بهانه‌ای نمی‌دهد تا روحانی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند و دیگران را مقصر عملکرد هشت ساله جلوه دهد. این دولت بی‌کفایت صرفاً یک بودجه چنددوازدهم دریافت خواهد کرد تا دولت تازه‌نفس و کارآمد بر سر کار بیاید و به جبران خرابی‌های کدخداپسندان بپردازد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار