کد خبر: 1037439
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
سازمان هواشناسی از آغاز بارش برف، باران و وزش باد شدید موقتی طی امروز در استان‌های غربی و گسترش بارش‌ها به اکثر مناطق کشور خبر داد.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از امشب به تدریج با ورود سامانه بارشی به کشور ش برف و باران در استان‌های کرمانشاه و کردستان و آذربایجان غربی آغاز می‌شود.

فردا گسترده فعالیت سامانه بارشی جنوب غرب و دامنه‌های البرز را فرا می‌گیرد، در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف و در مناطق جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت با احتمال بارش تکرگ پیش‌بینی شده است.

در جنوب آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و زنجان بارش‌ها شدت خواهد داشت. شنبه هفته آینده در کل نیمه غربی کشور برف و باران می‌بارد.

در شمال و شرق خوزستان، شمال بوشهر، شمال خلیج فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان و آذربایجان غربی شمال زنجان و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش از شدت بیشتری برخوردار است.

یکشنبه هفته آینده از فعالیت سامانه در شمال غرب از دامنه‌های جنوبی البرز کاسته شده و بیشترین فعالیت آن در جنوب غرب و جنوب مرکز شرق و شمال شرق است. در این روز بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان از شدت بیشتری برخوردار است.

روز دوشنبه در شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی بارش پراکنده و در نیمه شرقی کشور وزش باد پدیده غالب است. براساس اعلام سازمان هواشناسی به تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

لازم به ذکر است روز‌های جمعه و شنبه در استان‌های ایلام، کرمانشاه خوزستان و لرستان و کهگیلویه و بویراحمد احتمال ریزش تگرگ وجود دارد.

امروز در استان‌های گیلان و اردبیل وزش باد شدید باعث افزایش نسبی دما می‌شود. در بعدازظهر شنبه و یکشنبه هفته آینده در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی، برخی مناطق شرق و جنوب شرق گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین خلیج فارس فردا و شنبه آینده مواج پیش‌بینی شده است.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار