کد خبر: 1037388
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از تحصیل ۱۰۰ هزار دانش‌آموز دختر در مدارس این بنیاد خبر داد.
سجاد مرسلی
سرویس ایران جوان آنلاین: امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در نشست هم‌اندیشی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با فعالان اجتماعی حوزه بانوان با بیان اینکه دختران زیادی در استان‌های مختلف کشور در مدارس برکت در حال تحصیل هستند، به بهره‌برداری از ۷۶۰ طرح عمرانی و فرهنگی مختص بانوان اشاره کرده و گفت: بیشتر این پروژه‌ها مربوط به ساخت مدارس، هنرستان و خوابگاه است و در حال حاضر، ۱۰۰ هزار دانش‌آموز دختر از امکانات، خدمات و اماکن آموزشی و فرهنگی بنیاد برکت بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به ساخت مدارس برکت در ۳ هزار روستای کشور گفت: بنیاد برکت نسبت به ساخت ۲ هزار مدرسه با ۱۰ هزار و ۷۵۰ کلاس درس در مناطق محروم متعهد است که تا به امروز یک‌هزار و ۴۵۰ مدرسه با ۷ هزار و ۵۰۰ کلاس به بهره‌برداری رسیده، به گفته مدنی، مدارس برکت ظرفیت پذیرش ۲۳۰ هزار دانش‌آموز را دارند.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره فعالیت‌های اشتغالزایی این بنیاد اظهار داشت: در دو سال اخیر نزدیک به ۱۰۰ هزار طرح خرد و خانگی در مناطق روستایی و محروم راه‌اندازی شده که ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی برای متقاضیان را به دنبال داشته است. وی ادامه داد: ۴۰ درصد از این طرح‌های اشتغالزایی به بانوان اختصاص دارد. همچنین صاحبان ۱۳ بنگاه مشارکتی بنیاد برکت را بانوان تشکیل می‌دهند.

مدنی با اشاره به افتتاح ۴۰ هزار طرح اشتغالزایی برای بانوان بیان کرد: کارآفرینان ۵ هزار طرح از این تعداد، زنان سرپرست خانوار هستند.

مدیرعامل بنیاد برکت با تأکید بر برگزاری هر ساله رویداد بانوی برکت خاطرنشان کرد: در این رویداد طرح‌ها و ایده‌های کسب و کار برای بانوان جمع‌آوری می‌شود و در سال‌های آینده خبر‌های خیلی خوشی از رویداد بانوی برکت خواهیم شنید.

وی یادآور شد: همچنین نشان بانوی برکت هر ساله به بهترین طرح و ایده در حوزه کارآفرینی بانوان تقدیم خواهد شد. گفتنی است، نشست هم‌اندیشی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با فعالان اجتماعی با حضور سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس، مدیران عامل بنیاد‌های برکت و احسان، معاونان و مدیران ستاد اجرایی فرمان امام و فعالان اجتماعی حوزه بانوان، تسهیل‌گران بنیاد برکت و زنان جهادگر برگزار شد.

ساخت ۴۸ مدرسه در خوزستان

در ادامه ساخت مدارس برکت در استان‌های مختلف کشور، ۴۸ پروژه مدرسه‌سازی با همکاری بنیاد برکت در مناطق مختلف استان خوزستان در دست ساخت است. علی قربانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به احداث ۴۸ مدرسه در این استان گفت: این تعداد پرژه شامل ۱۹۰ کلاس درس به مساحت ۱۹ هزار و ۵۹۱ متر مربع با همکاری بنیاد برکت و اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در دست ساخت هستند. وی افزود: به مناسبت دهه فجر، یک هنرستان دخترانه در حاشیه شهرستان شادگان با همکاری بنیاد برکت و این اداره کل به بهره‌برداری رسید. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان تصریح کرد: این هنرستان با این امید ساخته شده که بانوان و دختران این منطقه با آموزش در این هنرستان و کسب مهارت در آینده بتوانند وارد بازار کار شوند.

قربانی گفت: مساحت این هنرستان ۹هزار و ۵۰۰ متر مربع است و به نام هنرستان برکت شهید قاسم سلیمانی نام‌گذاری شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار