کد خبر: 1036652
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران گفت: احتمالاً برخی از طرح‌های ساماندهی خیابان ولیعصر را تا پایان سال جاری اجرایی کنیم.
 مصطفی کاظمی در حاشیه برگزاری «کارگاه مجالی برای طراحانه اندیشیدن به فرصت‌های شهری خیابان ولیعصر» که امروز برگزار شد، در پاسخ به پرسشی مبنی بر تشریح جزییات طرح‌های ارائه شده برای ساماندهی خیابان ولیعصر گفت: مباحثی که برای خیابان، ولی عصر در حال حاضر مطرح می‌شود تحت یک چارچوب و سیاست کلی است تا بتوانیم این خیابان را به یک خیابان با کیفیت بالاتر تبدیل کرده و آماده برای ثبت جهانی شود.

او ادامه داد: قاعدتاً برای رسیدن به این هدف باید یکسری اتفاقات ریز و درشت در طول ۱۸ کیلومتر خیابان رخ دهد. به خیلی از این اتفاقات کوچک اگر توجه شود وضعیت موجود به سمت وضعیت مناسب‌تری تغییر خواهد کرد.

مشاور و مدیر کل دفتر شهردار تهران با بیان اینکه گروه‌ها و نقاطی که انتخاب شده اتفاقی نبوده است؛ اضافه کرد: یعنی همان نقاطی هستند که می‌شود با مداخلات کوچک و به نوعی کم هزینه کیفیت فضا را بهبود ببخشند. این نخ تسبیح یا خط کلی طرح است.

کاظمی ادامه داد: اینکه گروه‌ها با یکدیگر متفاوت هستند و تفاوت سلیقه و خط وجود دارد، مشکل‌ساز نخواهد شد تا زمانی که روح کلی طرح را از دست ندهند. یعنی بنا نیست این طرح‌ها به یکباره شاکله فضا را به هم بریزند و اتفاقات عجیب و غریب در آنجا رقم بزنند، بلکه بنا به ساماندهی با اصلاح جزییات است که فضا را بهتر کنند. ضمن اینکه گروه ناظر بر این طرح‌ها دقت خواهد کرد که خط کلی از دست نرود.

مشاور و مدیر کل دفتر شهردار تهران در پاسخ به پرسشی درباره زمان‌بندی تحویل و اجرای طرح‌های ساماندهی خیابان ولیعصر گفت: طراحان دو هفته فرصت دارند که طراحی‌های خود را انجام دهند. اگر به مشکل خاصی برنخوریم امیدواریم تا پایان سال بتوانیم بعضی از آن‌ها را اجرا کنیم. تکمیل تمامی آن‌ها ممکن است تا اوایل اردیبهشت سال آینده و یا اوایل خرداد زمان ببرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار