کد خبر: 1035199
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
یک کارشناس هواشناسی گفت: از پایان هفته کاهش شدید دمای هوا برای شهر‌های شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: اصغری کارشناس هواشناسین، با بیان اینکه تا پایان هفته تداوم آلودگی هوا را در شهر‌های صنعتی و کلانشهر‌ها نخواهیم داشت و از دیروز از غلظت آلاینده‌های جوی کاسته شده است، گفت: پایان هفته به شدت شاهد سرد شدن هوای کشور به ویژه در شهر‌های شمالی خواهیم بود که برای این کاهش شدید دما هشدار در سطح نارنجی هم صادر خواهد شد.

به گفته او این کاهش دمای هوا به گونه‌ای است که شاهد تشدید بارش‌های برف و باران در شهر‌های شمالی کشور از جمله گیلان، مازندران، گلستان و آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی خواهیم بود.

اصغری با بیان اینکه برای روز یکشنبه در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، لرستان و کردستان بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود، افزود: برای استان‌های همدان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: از روز دوشنبه در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب و برخی استان‌های غرب کشور بارش پراکنده برف و باران ادامه خواهد داشت و روز سه شنبه در برخی مناطق غرب و شمال غرب بارش برف و باران رخ می‌دهد.

اصغری اظهار کرد: در روز چهارشنبه برای شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر بارش پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه شهر‌هایی از جمله چهارمحال و بختیاری، بندرعباس، هرمزگان، یزد و خراسان جنوبی نباید منتظر بارش برف و باران در این در پایان هفته باشند، گفت: در استان تهران هم روز پنجشنبه شاهد بارش باران و بارش خفیف برف در ارتفاعات خواهیم بود.

اصغری در پایان تصریح کرد: تا روز سه شنبه در شهر‌های شمالی کشور با وزش باد‌های گرم مواجه خواهیم بود و احتمال آتش سوزی و وارد شدن خسارت به جنگل‌های استان اردبیل، گیلان و مازندران وجود دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار