کد خبر: 1035194
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
مدیر واحد سنجش و نگهداری شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: دی ۹۹، آلوده‌ترین ماه تهران در ۱۰ سال گذشته بوده است.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: احمد طاهری، مدیر واحد سنجش و نگهداری شرکت کنترل کیفیت هوا درباره وضعیت آلودگی هوا در دی امسال اظهارداشت: در حالی به ۲۷ دی ۹۹ رسیده‌ایم که در این ماه، بر اساس شاخص کیفیت هوای گزارش شده برای شهر تهران، ۱۳ روز در وضعیت ناسالم و ۱۱ روز ناسالم برای گروه‌های حساس به ثبت رسیده است.

وی افزود: اگرچه تغییرات ایجاد شده در نحوه محاسبه شاخص در سال جاری و سختگیرانه‌تر شدن حدود مجاز نیز در افزایش تعداد روز‌های ناسالم نقش داشته، اما حتی اگر با دستورالعمل و حدود مجاز سابق نیز شاخص کیفیت هوا در دی ماه سال ۹۹ را محاسبه کنیم، ۹ روز ناسالم و ۱۴ روز ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

مدیر واحد سنجش و نگهداری شرکت کنترل کیفیت هوا ادامه داد: با توجه به آمار ارائه شده، دی ۹۹ را می‌توان آلوده‌ترین ماه از منظر آلودگی هوا در ۱۰ سال گذشته در شهر تهران دانست. بر اساس اطلاعات ثبت شده شاخص کیفیت هوا، از دی‌ماه ۸۹ تا کنون هیچ‌گاه تعداد روز‌های ناسالم در یک ماه به ۹ روز بر اساس دستورالعمل سابق و به ۱۵ روز بر اساس دستورالعمل جدید نرسیده است. همچنین بر اساس این اطلاعات، آذر ۸۹ با ۱۱ روز ناسالم وضعیت بدتری از دی ماه ۹۹ داشته است.

طاهری بیان کرد: این شرایط در حالی رقم می‌خورد که به دلیل شرایط ایجاد شده توسط بیماری کرونا، الگوی حمل و نقل در شهر تهران دستخوش تغییراتی شده که افزایش تردد ناوگان سواری در ساعات مجاز تردد و عدم تردد ناوگان حمل و نقل در بازه ساعتی ۲۱ تا ۴ صبح را شاهد هستیم که در ساعات روز افزایش انتشار را به همراه داشته است و شرایط جوی از جمله کاهش ارتفاع لایه مرزی، پایداری جوی و عدم وزش باد با سرعت قابل ملاحظه، انباشت آلاینده مذکور در سطح شهر را به همراه داشته است.

مدیر واحد سنجش و نگهداری شرکت کنترل کیفیت هوا با تاکید بر قابل قبول بودن وضعیت هوای امروز گفت: همچنین با توجه به افزایش مصرف گاز در بخش‌های مسکونی، احتمال مصرف سوخت نامناسب با تولید آلودگی بالا در صنایع مجاور شهر تهران نیز به تشدید سطح آلودگی در شهر تهران منجر شده است، اما خوشبختانه در روز جاری به علت وزش باد از شدت آلودگی انباشت شده در شهر کاهش یافته و وضعیت هوا به محدوده قابل قبول و شاخص برخط به ۷۳ رسیده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار