کد خبر: 1035098
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
وزیر آموزش و پرورش گفت: همه مدارس بجز مناطق قرمز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باید باز باشند.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در اولین برنامه زنده «گفتگو با شما» که به طور زنده از شبکه شاد و در گفتگو با معلمان استان قم پخش شد، اظهار کرد: این اولین گفتگوی من با شما در پاسخ به پیام‌هایی است که شما همکاران فرستادید؛ حدود ۶ میلیون پیام رسیده که همکاران آنان را طبقه بندی و به تناسب فراوانی‌ها مرتب کردند هدف من این است که هر هفته به نکاتی که بیشترین توجه همکاران را به خود اختصاص داده صحبت کنم.

او افزود: یکی از مهم‌ترین نکاتی که همکاران مطرح کردند درباره حضوری شدن مدارس است که در این باره دغدغه داشتند. مطالعات بین المللی حاکی است اگر زیرساخت‌های فنی، نرم افزاری و سخت افزاری برای آموزش غیرحضوری کامل باشد، اگر دانش‌آموزان به ابزار‌های لازم مجهز باشند، اگر معلمان توانایی کامل را برای آموزش در فضای مجازی داشته باشند، اگر دانش‌آموزان توانایی لازم برای فراگیری آموزش‌ها را از مسیر مجازی داشته باشند، اگر خانواده‌ها هم انگیزه و هم توانایی برای کمک به تحصیل فرزندانشان را داشته باشند، آموزش با ۵۰ درصد کیفیت قابل دستیابی است.

با وجود مشکلات کمک آموزشی باید به حضوری شدن مدارس فکر کنیم

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: استان‌هایی داریم که به این ابزار‌ها دسترسی ندارند مشکلات اقتضا می‌کند به آموزش حضوری فکر کنیم؛ دربسیاری از کشور‌های دنیا مدارس اولین مکان بود که تعطیل شد و با توسعه آگاهی‌ها و ارزیابی‌ها، به تدریج درصدد بازگشایی مدارس خود هستند امروز این سیاست در کشور‌های زیادی حتی با میزان ابتلا و فوت بیش از ما جریان دارد.

حاجی میرزایی اشاره کرد: مطالعات نشان می‌دهد تاثیر تعیین کننده‌ای بین بازگشایی و شیوع بیماری وجود ندارد، اما مطالعات این را نیز می‌گوید که دور بودن دانش‌آموز از مدرسه با تبعات متعددی روبرو است مدرسه تنها کارکرد آموزشی ندارد بلکه مدرسه کارکرد تربیتی، پرورشی، اجتماعی و روانی دارد.

او اضافه کرد: اصل بر این است که مدرسه باز باشد البته با رعایت پروتکل و دستورالعمل‌های بهداشتی. هرزمان که متخصصان به این نتیجه برسند که در مناطقی بازگشایی مدارس با تبعات روبرو است ما تبعیت می‌کنیم، اما اکنون ستاد کرونا تصمیم گرفته است که آموزش‌ها حضوری باشد، اما با الزاماتی.

وزیر آموزش و پرورش به شروط بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: مدارس باید در تمام مناطق به جز مناطق قرمز باز باشند و کادر اداری و اجرایی در مدرسه حضور داشته باشند اگر به دنبال مدرسه محوری هستیم زمانش اکنون است. دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی باید به مدرسه بروند و حداکثر باید ۱۰ نفر در کلاس باشند. سلامت دانش‌آموزان برای ما بسیار اهمیت دارد ما با این کار سلامت و آموزش را قابل اهمیت می‌دانیم.

حاجی میرزایی درباره نظام رتبه بندی معلمان نیز بیان کرد: در اسفندماه امتیازات فضل دهم به تمام کارکنان داده و به فوق العاده فرهنگیان در فروردین ماه ۱۷ درصد اضافه شد. لایحه رتبه بندی به دولت ارائه شده و در کمیسیون است که کلیت آن تصویب شده و جزئیات آن نیز به زودی نهایی می‌شود. تلاش داریم قبل از نهایی شدن بودجه لایحه تقدیم مجلس شود و اعتبار آن نیز در بودجه دیده شده و زمان اجرای آن سال ۱۴۰۰ است.

او افزود: صلاحیت تخصصی و حرفه‌ای معلمان در رتبه بندی با سنجه‌های مناسب سنجیده می‌شود و با توجه به امتیازات و صلاحیت‌های تحصصی و حرفه‌ای معلمان رتبه بندی خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تخصیص حق التدریس معلمان بازنشسته و شاغل را دریافت کردیم و مترصد دریافت وجه از خزانه هستیم که به زودی انجام می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار