کد خبر: 1035074
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
این روز‌ها پرسشی مطرح است که خانواده‌ها را نگران کرده است؛ اگر وزارت بهداشت مخالف بازگشایی مدارس از اول بهمن است، چرا وزارت آموزش و پرورش بر بازگشایی مدارس اصرار دارد؟

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: باز هم خبری مبنی بر بازگشایی مدارس منتشر شد و باز هم در حالی که این موضوع بنا بر مصوبه ستاد ملی مبارزه با کروناست، مسؤولان وزارت بهداشت موضع‌گیری کردند و این موضوع به نگرانی خانواده‌ها انجامیده است.

وزیر آموزش و پرورش و مسؤولان این وزارتخانه بار‌ها و بار‌ها اعلام کردند که سلامت دانش‌آموزان در اولویت تصمیم‌گیری آنهاست و تمام اقدامات با هماهنگی مسؤولان وزارت بهداشت است؛ رئیس جمهور هم ۲۰ دی در جلسه ستاد کرونا گفت: «در مناطق آبی تقریبا همه کسب و کار‌ها فعالیت می‌کنند و در مناطق زرد هم با مراعات پروتکل‌های شدید کسب و کار‌ها فعالیت خود را ادامه خواهند».

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش ۲۱ دی گفت: «در مدارس زیر ۵۰ نفر در همه پایه‌های تحصیلی و مدارس بالای ۵۰ نفر فقط در پایه‌های اول و دوم ابتدایی از یکم بهمن حضوری خواهد بود همچنین کلاس‌های عملی هنرستانی‌ها نیز در مناطق آبی و زرد از یکم بهمن حضوری تشکیل خواهد شد. به مدارس ابلاغ کرده ایم که تشکیل کلاس‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حداکثر تعداد دانش آموزان در هر کلاس ۱۰ نفر باشد همچنین آموزش دانش آموزان پایه‌های سوم تا دوازدهم در مدارس بالای ۵۰ نفر باید همچنان غیرحضوری باشد».

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه آموزش دانش آموزان در مناطق قرمز در همه پایه‌های تحصیلی غیرحضوری خواهد بود، افزود: «۴۰ هزار مدرسه زیر ۵۰ دانش آموز در کشور داریم که وقتی تعداد دانش آموزان را در بین پایه‌های تحصیلی تقسیم کنیم تعداد دانش آموزان هر پایه تحصیلی کمتر از ۱۰ نفر خواهد شد».

۲۲ دی ماه هم وزیر آموزش و پرورش دستورالعمل بازگشایی مدارس و کلاس‌ها را به ادارات‌کل استان‌ها ابلاغ کرد و در این دستورالعمل آمده است: «در اجرای مصوبات پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، در خصوص آموزش حضوری پایه‌های اول و دوم ابتدایی، دروس کارگاهی هنرستان‌ها و مدارس دارای جمعیت کمتر از ۵۰ دانش آموز، از اول بهمن ماه سال جاری در ۶ بند و بارعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شود».

اما ۲۳ دی رضا جلیلی خشنود معاون ستاد مقابله با کرونای استان تهران در گفتگو با برنامه «تهران ما سلامت» رادیو تهران درباره بازگشایی مدارس در شهر‌های آبی و زرد، گفت: «طبق بررسی‌های مجددی که در ستاد مقابله با کرونا صورت گرفته به احتمال خیلی زیاد و در حدود ۹۰ درصد بازگشایی مدارس با تأخیر انجام خواهد شد و مدارس به فعالیت آموزشی خود از طریق فضای مجازی ادامه خواهند داد».

وی افزود: «وضعیت فعلی کرونا در کشورمان از لحاظ کاهش گیرایی و میرایی و ورود بیماران به مراکز درمانی بسیار شکننده است و هر لحظه ممکن است با عدم رعایت پروتکل‌ها و افزایش تجمعات دوباره به وضعیت نارنجی و قرمز بازگردیم. به همین دلیل از مردم درخواست می‌کنیم موارد بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند تا وضعیت برای مردم و کادر درمان سخت‌تر نشود».

حالا وزیر بهداشت گفت: «در حال حاضر مخالف بازگشایی مدارس هستیم. نگرانیم که دوباره با عادی انگاری به تله اردیبهشت و خردادماه بیفتیم. اگر این بار گرفتار شویم، موج و شدت خیز جدید کرونا در کشور شاید بیشتر باشد و نیرو‌های ما ممکن است توان و انرژی مقابله چندباره با موجی جدید را نداشته باشند».

پرسش اینجاست که اگر وزارت بهداشت مخالف بازگشایی مدارس است، چرا وزارت آموزش و پرورش بر بازگشایی مدارس اصرار دارد؟ و مگر قرار نیست که مدارس با هماهنگی وزارت بهداشت بازگشایی شوند؟

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار