کد خبر: 1035008
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
اتلتیکو قهرمان نیم‌فصل شد سیمئونه بهترین مربی یک دهه اخیر
تیم دوم مادرید با مسجل کردن قهرمانی نیم‌فصل خود در لالیگا نشان داد عزمش را برای کسب جام جزم کرده است. دیدار عقب‌افتاده اتلتیکومادرید - سویا که مربوط به هفته اول فصل بود اگرچه در برف و یخبندان واندا متروپولیتانو به سختی برگزار شد، اما یک سه امتیاز دیگر را به حساب راه‌راه‌پوشان واریز کرد تا با دو بازی کمتر نسبت به رقیب اصلی قهرمان نیم‌فصل لقب بگیرند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: روخی‌بلانکو از همان ابتدا کار را پرقدرت شروع کرد و به نظر می‌رسد که تیم سیمئونه برای کنار زدن تمام رقبا در این فصل، برنامه‌ای جدی دارد. اتلتیکو هنوز دو بازی عقب افتاده دارد؛ این تیم سه‌شنبه شب در حالی میزبان سویا بود که هوای سرد مادرید شرایط را برای‌شان دشوار کرده بود. منتها تیم دوم پایتخت امسال آماده‌تر از این حرف‌هاست که آب و هوا بتواند آن‌ها را از پای درآورد. پیروزی ۲ بر صفر در واقع سیزدهمین برد اتلتیکو در این فصل بود. سوارز و هم‌تیمی‌هایش با غلبه بر سویا تکلیف نیم‌فصل لالیگا را روشن کردند. سفید و قرمز‌ها با ۱۶ بازی و قبل از انجام دیدار هفته نوزدهم (برابر ایبار) ۴۱‌امتیازی شدند تا با توجه به ۳۷ امتیازی بودن رئال‌مادرید نیم‌فصل را با قهرمانی به پایان برسانند. کهکشانی‌ها نیم‌فصل را از دست داده‌اند و تیم زیدان برای آنکه حسرت جام به دلش نماند دیگر نباید مقابل حریفان امتیاز از دست بدهد.

لوانته و بیلبائو فعلاً دو تیمی هستند که از مواجهه با مدعی اول قهرمانی قسر در رفته‌اند. به‌رغم اینکه اتلتیکو دو بازی کمتر نسبت به حریفانش دارد، اما تمام بازیکنان این تیم برای غلبه بر هر حریفی تمرکز لازم را دارند. ۴۱ امتیاز اندوخته شده تا اینجای کار حاصل ۱۳ برد، دو تساوی و تنها یک شکست بوده است. آمار شش گل خورده حاکی از آن است که صدرنشین خط دفاعی مستحکمی دارد و در واقع عنوان بهترین خط دفاع لالیگا متعلق به اتلتیکو است. رئال و بارسا به ترتیب با ۱۵ و ۱۷ گل خورده در رده‌های بعدی قرار دارند. در خط حمله هم فقط کاتالان‌ها بیشتر از تیم سیمئونه گلزنی کرده‌اند (۳۷ گل) و دومین خط حمله آتشین لالیگا را اتلتیکو با ۳۱ گل زده در اختیار دارد. سوارز با ۹ گل زده در لیگ بهترین گلزن صدرنشین است. فعلاً رئال‌مادرید تنها تیمی است که با زدن دو گل موفق به شکست روخی‌بلانکو شده و باید منتظر ماند و دید این روند تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. البته اوئسکا و ویارئال نیز یک امتیاز از تیم اول لالیگا گرفته‌اند.

کارنامه کاری این فصل دیه‌گو سیمئونه یک نقطه تاریک دارد و آن هم حذف تیمش از کوپا‌دل‌ری است. کورنیا تیم دسته سومی بود که از سوی مادریدی‌ها دست‌کم گرفته شد. در دومین مرحله از جام حذفی اسپانیا حریف گمنام از خیال راحت بازیکنان اتلتیکو کمال استفاده را برد و با یک گل حذف صدرنشین را رقم زد. حذف از کوپا‌دل‌ری رؤیای فتح سه‌گانه را نقش برآب کرد. سرمربی برای از دست رفتن این جام مهم هیچ توجیهی نداشت، جز اینکه هواداران را به قهرمانی در لالیگا و اروپا امیدوار نگه دارد. سفید و قرمز‌ها در لیگ قهرمانان البته کار سختی در پیش دارند؛ بعد از آنکه اتلتیکو توانست پس از بایرن‌مونیخ به عنوان تیم دوم به یک‌هشتم نهایی صعود کند، حالا چلسی را پیش‌رو دارد. هرچند که آبی‌های استمفوردبریج وضعیت خوبی در لیگ جزیره ندارند، اما انتظار می‌رود شاگردان سیمئونه اشتباهات کوپا‌دل‌ری را تکرار نکنند و حواس‌شان به بازیکنان لمپارد باشد.

فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) دیه‌گو سیمئونه را به عنوان بهترین مربی جهان در یک دهه اخیر انتخاب کرد. در این رده‌بندی گواردیولا، کلوپ و مورینیو در رده‌های بعدی قرار گرفتند. سیمئونه بعد از قهرمانی تیمش در نیم‌فصل ضمن تمجید از عملکرد بازیکنانش در هوای سرد و برفی مادرید، موفقیت اتلتیکو را هدف اصلی‌اش عنوان کرد: «بازیکنانم خیلی خوب بازی را فهمیدند. وقتی بازی می‌کنید دیگر شرایط جوی را فراموش خواهید کرد. خیلی به انتخابم به عنوان بهترین مربی یک دهه گذشته فکر نمی‌کنم. تمرکزم روی بهتر شدن تیم و هر روز کار و تمرین است. تغییر بزرگی در بازیمان ایجاد کردیم، این یعنی سلامت تیم. بازیکنانی که وارد تیم می‌شوند به ما انرژی فراوانی می‌دهند. از همان روز اولی که هدایت اتلتیکو را برعهده گرفتم، می‌خواستم تیم را به بالاترین جایگاه در اروپا برسانم. چیزی که من را بیش از همه به وجد می‌آورد، رشد و پیشرفت بازیکنان است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار