کد خبر: 1034869
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
رئیس‌کل بانک مرکزی در قبال پیشنهاد سخیف، واهی و پوچ مقام کره‌ای درباره آزادسازی دلار‌های بلوکه‌شده ایران گفت: مشکل ما با ۲۰ یا ۵۰‌میلیون دلار حل نمی‌شود و کره باید ۷‌میلیارد دلار ایران را به همراه سود این پول برگرداند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، مذاکرات مقامات ایران با کره‌جنوبی برای آزادسازی منابع بلوکه‌شده ایران در کره روز گذشته به صورت رسمی در بانک مرکزی انجام شد.

۷‌میلیارد دلار از منابع ارزی بانک مرکزی سال‌هاست در کره‌جنوبی بلوکه شده است و کره به بهانه تحریم امریکا از آزادسازی این منابع امتناع می‌کند، این در حالی است که مسئولان بانک مرکزی و وزارت امور خارجه در دیدار با هیئت کره‌ای تأکید کرده‌اند منتظر روی کار آمدن بایدن نباشند و پول‌های ایران را فوراً برگردانند. در دیدار عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی ایران با چوی جونگ کان، قائم‌مقام وزیر امور خارجه کره‌جنوبی راه‌های وصول این پول بررسی شد.

در این جلسه مقام کره‌ای پیشنهاد داده است به ازای این پول آمبولانس و کیت تشخیص کرونا به ایران بدهد، اما همتی رئیس‌کل بانک مرکزی ضمن مخالفت با این پیشنهاد اعلام کرده است: «مشکل ما با ۲۰ یا ۵۰‌میلیون دلار حل نمی‌شود و کره باید ۷‌میلیارد دلار ایران را به همراه سود این پول برگرداند، چراکه هم‌اکنون کره در حال استفاده از منابع ایران است.»

ایران از این پول تمایل دارد برای غذا، دارو و کالا‌های مورد نیاز خود استفاده کند ولی کره با پیشنهاد‌های واهی خود سعی در فرافکنی دارد چراکه ایران الان خود تولیدکننده کیت کروناست و نیازی به کیت‌های کره‌ای ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار