کد خبر: 1034688
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خبر داد؛
سردار کشکولی، گفت: در اجرای طرح شهید سلیمانی فعالیت بالغ بر ۱۴ هزار و ۸۹۶ بسیجی در قالب تیم‌های حمایتی، نظارتی و مراقبتی را برای چهار ماه، تا اسفند ماه پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار جوان از لرستان، سردار مرتضی کشکولی، امروز(22دی) در دیدار با مسئول بسیج جامعه پزشکی سازمان بسیج و رئیس ستاد طرح شهید سلیمانی گفت: در اجرای طرح شهید سلیمانی فعالیت بالغ بر 14هزار و 896 بسیجی در قالب تیم های حمایتی، نظارتی و مراقبتی را برای چهار ماه، تا اسفند ماه پیش بینی کردیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان افزود: اگر نیروی بسیجی ما با مشکلی روبرو شد و یا خسته شدند، از طرح جایگزینی نیروها استفاده می کنیم و در این زمینه مشکلی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: بجزء تیم های حمایتی و رفع آلودگی که با خودمان هست، در بحث تیم های  مراقبتی، نظارتی و آموزش به صورت مشترک کار انجام می دهیم و مسئولیت با دانشگاه علوم پزشکی است.

کشکولی با اشاره به پیش بینی های لازم برای جایگزینی کادر درمان، خاطرنشان کرد: بالغ بر 293 نفر نیروی تخصصی پزشک، پرستار و بهیار اعم از کادر رسمی، وظیفه و بسیجی پیش بینی کردیم و تاکنون 97 نفر به عنوان جایگزین با کادر درمان کرونا فعالیت داشتند.

وی در ادامه یادآور شد: در اجرای طرح شهید سلیمانی 20 هزار و 435 خانوار حمایت بسته معیشتی و بهداشتی شده است و بالغ بر  58 هزار و 686 بسته معیشتی و بهداشتی تحویل خانواده ها داده شده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به راه اندازی نقاهتگاه ویژه بیماران کرونایی در استانف گفت: در طرح جدید مسئولیت نقاهتگاه به هلال احمر واگذار شده است و یک نقاهتگاه نیز برای کادر سپاه، اعم از پاسداران، بسیجیان و پیشکسوتان راه اندازی شده است که هم اکنون فعال است.

وی با بیان اینکه اشراف کامل بر اجرای طرح داریم و جای هیچگونه نگرانی نیست، یادآور شد: بالغ بر 85 نفر مردم همکاری می کنند و با رعایت پروتکل های بهداشتی آمار مبتلایان به کرونا پایین آمده است.

کشکولی به بحث تجلیل از کادر درمان اشاره و بیان کرد: در این راستا از 828نفر از کادر درمان در بیمارستان های مختلف استان تجلیل شده و هدایای نیز اهدا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه کفن و دفن فوتی های کرونایی در استان نیز تیم کفن و دفن را از روحانیان خواهر و برادر استان تشکیل شده است و یک مورد بدون کفن و دفن انجام نداده شده است.

جانشین استاندار و رئیس ساماندهی مشارکت های مردمی خاطرنشان کرد: کمک های مؤمنانه نیز دائم در استان توزیع می شود و طبق بانک اطلاعاتی بالغ بر 120 هزار خانواده، از 500 هزار خانواده را توانستیم پوشش دهیم.

وی عنوان داشت: در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی نیز تاکنون  7 هزار و 300 بسته کمک آموزشی در استان و 105  سری جهیزیه، 89 هزار ماسک توزیع شده است.

سردار کشکولی بیان کرد: تعدادی ماسک و بسته معیشتی نیز در تیم های حمایتی موجود است و اگر خانواده ای درخواست داشته باشد، تیم حمایتی اقدام توزیع را انجام می دهد.  

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار