کد خبر: 1033458
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
مسئول بسیج حقوق‌دانان اصفهان:
محمدرضا دست‌پاک گفت:به‌مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی زندانیان معسر که بدهی کمتر از ۱۵میلیون تومان دارند شناسایی و با کمک خیرین اقشار مختلف بسیج و سپاه به‌نیابت از سردار سلیمانی تعداد ۵۰نفر از آنان در روز ۱۵دی آزاد خواهند شد.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، مسئول بسیج حقوق‌دانان در گفت و گوی اظهار داشت: بسیج حقوق‌دانان یکی از اقشار تخصصی بسیج است که در زمینه خدمات به مردم، نقش‌های فعال ازجمله آموزش‌های حقوقی و همگانی و مشاوره‌های حضوری و  تلفنی رایگان ایفا می‌کند.

وی بااشاره به فعالیت‌های این قشر در ایام شیوع کرونا اظهار داشت: 30نفر از وکلای بسیجی جهت ارشاد و معاضدت رایگان مراجعان دادگستری با همکاری دادگستری و معاونت نیروی انسانی این ارگان به دادگستری معرفی شده و به‌نیابت از حاج قاسم، مشاوره حقوقی رایگان انجام شد.

مسئول بسیج حقوق‌دانان ادامه داد: از دیگر اقدامات بسیج حقوق‌دانان، فعالیت بعنوان دبیر کمک مومنانه در آزادسازی زندانیان است که با هماهنگی صورت گرفته با اداره‌کل زندان‌ها و پیگیری‌هایی که توسط تمام اقشار بسیج و سپاه انجام شد، کمک‌های خیرانه درقالب آزادسازی زندانیان تاکنون در دومرحله انجام شد.

دست‌پاک پیرامون طرح خیرانه آزادسازی زندانیان تصریح کرد: مرحله اول با آزادسازی 55نفر در هفته بسیج اقدامات خود را انجام داد و به‌مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی طی تفاهمی که سازمان بسیج مستضعفین با سازمان بسیج حقوق‌دانان و سازمان زندان‌ها صورت گرفت، زندانیان معسر که بدهی کمتر از 15میلیون تومان دارند شناسایی شده و با کمک خیرین اقشار مختلف بسیج و سپاه به‌نیابت از سردار سلیمانی تعداد 50نفر از آنان در روز 15دی آزاد خواهند شد.

وی افزود: بخشی از این زندانیان در زندان اصفهان و  سایر آن‌ها در زندان شهرستان‌ها هستند و این آزادسازی بااولویت جرائم غیرعمد و جرائم عمدی که جرینمه عمومی را گذرانده‌اند انجام می‌شود و در طرح ما مباحث کیفری هم که جنبه عمومی‌شان را گذراندند آزاد خواهند شد، همچون کسانی‌که بخاطر چک، اجاره‌خانه، نفقه، اقساط مهریه و امثالهم در زندان به‌سر می‌برند.

مسئول بسیج حقوق‌دانان اصفهان بااشاره به ادامه‌دار بودن این طرح بیان کرد: انشاالله این طرح تداوم داشته و در موقعیت‌های دیگر ازجمله ولادت حضرت زهرا(س)، ولادت امام علی(ع) و شهادت امام موسی‌بن‌جعفر(ع) زندانیان دیگر آزاد خواهند شد.

دست‌پاک در پایان گفت: رضایت بعضی شاکیان توسط زندان‌ انجام شده‌است، برای مثال بعضی از این زندانیان مبلغ بیشتری را بدهکار بودند که با شاکی صحبت شده و بخشی از این بدهکاری را تخفیف داده‌است، در این مرحله 500میلیون تومان توسط خیران اقشار مختلف بسیج جهت آزادسازی زندانیان تامین شده‌است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار