کد خبر: 1033364
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۶
جواد تمدنی
پس از ترور بزدلانه و ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، تشییع باشکوه سرداران جبهه مقاومت در کشور عزیزمان ایران و همچنین عراق، جدا از اینکه حاوی درس‌های مهمی برای دوست و دشمن باشد، بر عمق نفوذ و محبت این چهره دوست‌داشتنی در بین آحاد جامعه دلالت داشت. در این میان هنرمندان به عنوان اقشار پیشرو و نخبه جامعه نقشی مهم و اساسی و وظیفه‌ای دشوار بر عهده دارند.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی به عنوان کشتیبان و ناخدای سفینه انقلاب الهی مردم ایران، هنر را به عنوان عاملی برای تثبیت و مانایی مفاهیم بلند و ارزشی ارزیابی کرده‌اند و در این میان بر اهمیت نقش هنر و هنرمند و ایفای نقش آنان در بستر‌های جامعه بار‌ها و بار‌ها تأکید مؤکد نموده‌اند. حال سربازان فرهنگی حاج قاسم در عرصه هنر‌های نمایشی به میدان آمده‌اند تا راوی حماسه‌ها و رشادت‌های فرزندان معنوی حضرت روح‌الله (رحمه‌الله علیه) از شام و حلب و رقه گرفته تا آن سوی مرز‌های اعتقادی جهان اسلام باشند.

هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت که به تازگی مراسم اختتامیه آن به پایان رسیده است، خونی تازه در رگ‌های جریان تئاتر ارزشی و متعهد انقلاب اسلامی جاری نمود و کشف استعداد‌های نوظهور و خلق آثار متعهدانه و ظهور و بروز چهره‌های جوان و متخصص آینده‌ای روشن را برای این عرصه به تصویر کشید. بی‌شک آنچه امروز جریان هنر انقلابی و متعهد برآن صحه می‌گذارد، پویایی و طراوت با نشاط هنرمندان و فعالان تئاتر مقاومت در همه شئون صحنه‌ای، خیابانی و دانشجویی و حتی کودک و نوجوان است که مفاهیم بلند و متعالی ارزشی را برای تأمین محتوای جذاب برای مخاطب مطالبه می‌کنند.

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به عنوان بازوی تخصصی بنیاد فرهنگی روایت فتح و به عنوان یکی از معتبرترین جریان‌های تئاتر کشور اعتقاد و باوری راسخ دارد که از طریق هنر فاخر نمایش و تولید نمایش‌های مؤثر می‌توان بر افکار عمومی تأثیر گذاشت و برای استمرار این اثربخشی در اقصی نقاط میهن اسلامی و مداومت در برگزاری رویداد‌های فرهنگی و هنری نقشی اساسی و ویژه دارد، از این رو دومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی نیز به همت این انجمن و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در سه بخش تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی و نمایشنامه‌نویسی در جوار مزار مطهر سردار آسمانی دل‌ها حاج قاسم سلیمانی برپا گردیده است و نویدبخش فتح قلل دیگری توسط هنرمندان باورمند، معتقد و جان برکف به عنوان دست‌پرورد‌گان و سربازان معنوی حاج قاسم در سنگر جبهه هنر متعهد و انقلابی ایران اسلامی است.

*مدیر روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار