کد خبر: 1033236
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰
مصاف مربی اولی‌ها در تبریز
هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر امروز با برگزاری سه دیدار نفت مسجدسلیمان- پیکان، گل‌گهر سیرجان – استقلال و همچنین تراکتور – شهرخودرو پیگیری می‌شود که اگرچه رویارویی ملی‌پوشان سابق اتفاق جالب این هفته است، اما بدون شک حساس‌ترین بازی تقابل قلعه‌نویی با تیم سابق خود استقلال و البته قرار گرفتن او مقابل فکری و مظلومی است.
شمیم رضوان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: استارت بازی‌های امروز ساعت ۱۵ با مصاف نفت مسجدسلیمان با پیکان زده می‌شود. نفتی‌های مسجدسلیمانی که با کسب نتایج قابل قبول موفق به حضور در رده ششم جدول شده‌اند در صورت پیروزی در بازی امروز مقابل پیکانی که سه پله پایین‌تر قرار گرفته و همچنین عدم نتیجه‌گیری استقلال، تراکتور یا گل‌گهر می‌توانند خود را تا یک قدمی صدر جدول هم برسانند.

مصاف شاگرد و استاد

یک ساعت و ۲۰ دقیقه بعد از آغاز مصاف نفت مسجدسلیمان و پیکان، استقلال ساعت ۱۶:۲۰ طی یک بازی حساس به مصاف گل‌گهر سیرجان می‌رود. تیمی که این فصل با هدایت امیر قلعه‌نویی و البته گلزنی‌های منشا که احیای او یکی از شعار‌های این فصل سرمربی سیرجانی‌ها بود، توانسته صدر جدول را در اختیار بگیرد. شاگردان قلعه‌نویی بعد از دو باخت پیاپی توانستند با برتری مقابل شهرخودرو جان دوباره‌ای بگیرند و بار دیگر به صدر جدول بازگردند، اما تساوی برابر ذوب‌آهن در هفته گذشته نشان داد که گرفتن امتیاز از صدرنشین لیگ خیلی هم سخت نیست. البته آبی‌پوشان هم دو هفته پیش برابر همین ذوب‌آهن تن به تساوی داده بودند. تساوی که شانس صدرنشینی آبی‌پوشان پایتخت را به‌رغم تعلل سیرجانی‌ها گرفت و حالا مصاف دو تیم برای عبور از سد هم می‌تواند جذابیت بالایی داشته باشد، چراکه قلعه‌نویی بدون شک در اندیشه تثبیت جایگاه خود در صدر جدول است و فکری هم که این فصل نتایج پرفراز و نشیبی کسب کرده در پی صدرنشینی است و همین زیاده‌خواهی می‌تواند نوید یک بازی زیبا از دو تیمی را بدهد که یکی بهترین خط حمله لیگ را با ۱۳ گل زده (گل‌گهر) و دیگری بهترین خط دفاع را دارد، آن هم تنها با سه گل خورده (استقلال).

اما جدا از انگیزه‌های مطرح شده، رویارویی قلعه‌نویی، مربی که سال‌ها روی نیمکت استقلال نشسته و موفقیت‌های بسیاری را با این تیم تجربه کرده با تیم سابق خود و همچنین قرار گرفتن او مقابل فکری که روزی شاگردی این مربی را می‌کرده، از نکات جالب توجه مصاف گل‌گهر با آبی‌پوشان پایتخت است که حساسیت‌های این بازی را چند برابر می‌کند. قلعه‌نویی بدون شک یکی از مربیان باتجربه و پرافتخار لیگ است، اما باید دید شاگرد می‌تواند از پس استاد برآید یا فوت‌های کوزه‌گری که قلعه‌نویی می‌داند، می‌تواند او و تیمش را برنده این بازی حساس و جذاب کند.

تقابل ملی پوشان سابق

در دیگر بازی امروز که همزمان با مصاف گل‌گهر و استقلال برگزار می‌شود، شهرخودرو نیز ساعت ۱۶:۲۰ به مهمانی تراکتور می‌رود. نوار پیروزی‌های تراکتور با شجاعی هفته گذشته و برابر نفتی‌های آبادان پاره شد. سرخپوشان تبریزی که از زمان حضور مسعود شجاعی به عنوان یکی دیگر از مربی اولی‌های لیگ روند خوبی را در پیش گرفته بودند، به واسطه اولین باخت با سرمربی جوان و جدید خود از رسیدن به صدر جدول محروم شدند و حالا در پی جبران مافات در بازی خانگی امروز برابر شهرخودرو هستند. تیمی که به دلیل تحولات پرتعداد و کمبود بازیکنان باتجربه ضعیف‌ترین شروع خود را با مهدی رحمتی تجربه کرده و اگرچه با ۹ گل زده آمار نسبتاً خوبی دارد، اما با وجود آنکه یک گلر هدایت آن را بر عهده گرفته با ۱۲ گل خورده در هشت بازی نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد و لقب ضعیف‌ترین خط دفاع و دروازه لیگ را یدک می‌کشد. با وجود این هم شهرخودرو برای جدایی از جمع چهار تیم انتهای جدول به سه امتیاز بازی امروز نیاز مبرم دارد و هم تراکتور برای حضور در بین سه تیم برتر و بالای جدول خواهان پیروزی است، خصوصاً که هفته گذشته نیز فرصتی طلایی را برای صدرنشینی در این فصل از دست داد.

اما بدون شک جالب‌ترین نکته این بازی تقابل رحمتی و شجاعی، ملی‌پوشان سابق فوتبال ایران است که تا همین چند سال قبل در کنار هم در تیم ملی بازی می‌کردند و حالا در نخستین تجربه حضور خود به عنوان سرمربی در لیگ برتر برابر هم قرار می‌گیرند و باید دید کدام یک می‌تواند در این نبرد جذاب پیروز شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار