کد خبر: 1033222
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس:
اگر با ظرفیت‌های فراوانی که داریم شاهد مشکلات هستیم، برمی گردد به اینکه ما از ابتدای انقلاب با یک جریان خودباخته و مفتون نظام سلطه مواجه بودیم و هنوز مسئولانی هستند که خودباختگی به دشمن زبون دارند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش فارس، علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در همایش «بصیرت فاطمی؛ ولایت علوی» با اشاره به آنچه از ابتدای انقلاب تا کنون گذشته است و نحوه مواجهه دشمنان با انقلاب اسلامی، گفت: در ابتدای انقلاب با اشتباهی که صورت گرفت و با اعتمادی که به لیبرال‌ها شد، یک مسیر باز و نفوذ ایجاد شد. این اتفاق موجب شد در برخی حوزه‌ها مانند حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی با مشکلاتی مواجه شویم.

زاکانی با اشاره به مواجهه سخت دشمنان با انقلاب در ابتدای انقلاب تصریح کرد: هر کدام از اتفاقات و آشوب‌طلبی‌هایی که در ابتدای انقلاب رخ داد ممکن بود یک انقلاب را به زیر بکشد، اما دشمنان در مواجهه با انقلاب ناکام ماندند. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: در فتنه ۸۸ هم به بهانه‌های واهی شرایطی به هم خورد که برای هشت ماه ملت و انقلاب را مورد هجوم قرار دادند و هم به اسلامیت و هم به جمهوریت نظام هجوم بردند- که در نهایت ناکام ماندند. وی گفت: بعد از فتنه ۸۸ و از سال ۸۹ ما شاهد تحریم‌های دشمن بودیم. البته از ابتدای انقلاب ما به صورت نانوشته تحریم بودیم، اما از سال ۸۸ به بعد دشمن به بهانه فتنه، ما را همه جانبه تحریم کرد و به سمتی رفت که ما را زمینگیر کند، اما آنچه اتفاق افتاد پیروزی ملت و انقلاب بود و اگرچه آسیب‌هایی خوردیم ولی به دستاورد‌های خوبی رسیدیم. زاکانی تأکید کرد: بعد از این مسئله دشمنان هر لحظه دنبال این بودند تا به بهانه‌های هسته‌ای و موشکی و حقوق بشر ضربه خود را به ملت و انقلاب بزنند و امروز هم با تهدیدات مختلف دشمن در مقابل ما قرار گرفته است.

این استاد دانشگاه در ادامه اظهار داشت: اگر امروز می‌بینیم حال مردم به دلیل وجود برخی سختی‌ها در جامعه مناسب نیست، برمی گردد به ناکارآمدی دولت، مجلس و دستگاه قضایی. زاکانی با اشاره به ظرفیت‌های کشور گفت: ما امروز از ابعاد مختلف برای پیشرفت و جهش کشور برخورداریم، بالاترین مزیت کشور ما اسلام است. بعد از آن فرصت رهبری است و در هیچ‌کدام از رهبران جهان این فرهیختگی، بزرگی و عظمت را که رهبری ما دارد، مشاهده نمی‌کنیم. بعد از آن حضور مردم در عرصه‌های مختلف است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: اگر با همه این ظرفیت‌ها امروز برخی مشکلات را می‌بینیم برمی گردد به اینکه ما از ابتدای انقلاب با یک جریان خودباخته و مفتون نظام سلطه مواجه بودیم، امروز بعد از ۴۱ سال دیگر آن پرچم لیبرال‌ها که در ابتدای انقلاب وجود داشت، نیست، امروز برخی از مسئولان کشور ما هستند که هنوز به همان مرام معتقدند و هنوز همان خودباختگی را نسبت به دشمن زبون دارند. بنابراین این ما هستیم که باید با کمک فکری دادن به آن‌ها و انتخاب درست مسئولان و با تبعیت از رهبر انقلاب و خدمت به مردم کشور را بسازیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار