کد خبر: 1033219
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱
نماینده سابق، ولی فقیه در نیروی قدس:
در عراق همه گروه‌ها حرف حاج قاسم را گوش می‌کردند، در لبنان همه رزمندگان و در سوریه همه و همه حرف حاج قاسم را گوش می‌کردند. جوری بود که حرف حاج قاسم روی رئیس‌جمهور روسیه هم اثرگذار بود. اگر مشکلی در ترکیه هم پیش می‌آمد حاج‌قاسم حرفش روی اردوغان هم اثرگذار بود.
سرویس سیاست جوان آنلاین: به گزارش راه دانا، حجت‌الاسلام علی شیرازی نماینده سابق، ولی فقیه در سپاه قدس و نیز همرزم حاج‌قاسم سلیمانی در دفاع مقدس در گفت‌وگویی در مورد ابعاد مختلف شخصیت سردار سلیمانی صحبت کرده است.

نیروی قدس سپاه پیش از حضور حاج‌قاسم سلیمانی نیز فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است، اما به عقیده همه حضور ایشان در نیروی قدس باعث شکوفایی بیشتر آن شد که در نمود اولیه (حداقل از دید رسانه‌ها) جنگ ۳۳ روزه بود نقش شخص حاج قاسم در بروز و ظهور بیشتر توانمندی‌های نیروی قدس چه بود؟

اولاً ما باید از سال ۷۶ تا ۹۸ که حاج قاسم ۲۲ سال در نیروی قدس بود ضرب در سه کنیم، حاج قاسم روزی هفت ساعت کار نمی‌کرد، بعضی روز‌ها ۲۳ ساعت کار می‌کرد یعنی سه برابر این از نظر کمی، از نظر کیفی هم، چون همه جا حاضر بود اثرگذار بود. همه به حرفش گوش می‌کردند. گاهی در بحث‌های مدیریتی می‌گویم که یک ماه جلسه شبانه‌روز می‌گذارید تا بتوانید مثلاً یک میلیارد تومان بودجه بگیرید، اما حاج قاسم نفوذ داشت، حرفش را می‌خواندند، طوری با رزمندگان و مردم برخورد می‌کرد که همه شیفته حاج قاسم بودند. اگر حاج قاسم می‌گفت این کار بشود، نه اینکه کسی جرائت نکند نه بگوید، بلکه خجالت می‌کشیدند بگویند نه.
در عراق همه گروه‌ها حرف حاج قاسم را گوش می‌کردند، در لبنان همه رزمندگان و در سوریه همه و همه حرف حاج قاسم را گوش می‌کردند. جوری بود که حرف حاج قاسم روی رئیس جمهور روسیه هم اثرگذار بود، اگر مشکلی در ترکیه هم پیش می‌آمد، حاج قاسم حرفش روی اردوغان هم اثرگذار بود.

این‌ها در برش کاری، فرماندهی و مدیریتی حاج‌قاسم مؤثر بود. در کشور اهل جناح نبود. همه هم این را می‌دانند، اما اهل مبارزه با استکبار و اسرائیل بود. انقلابی و جهادی بود، اما چون وابسته به قشری نبود همه حرفش را گوش می‌کردند.

در افغانستان، بوسنی هرزگووین، لبنان، سوریه، عراق و فلسطین هر چه نگاه می‌کنیم می‌بینیم فلسطین از انتفاضه سنگ به موشک رسیده است؛ این‌ها را حاج قاسم ایجاد کرد. حاج قاسم مثل یک پدر همه را فرزندان خود می‌دانست. یک پدر چگونه برای فرزند خود تلاش می‌کند، حاج قاسم برای مردم اینگونه تلاش می‌کرد، گاهی یک نفر مدیریت می‌کند و کار پیش می‌رود، اما گاهی یک نفر پدر‌وار مدیریت می‌کند از روی سوز دل.
من به عنوان یک شاهد می‌گویم حاج قاسم دلش برای بچه یک شهید بیش از بچه خودش می‌سوخت. وقتی در میدان سوریه یا عراق می‌دید یک زن عراقی یا یک زن سوری مورد تعرض قرار می‌گیرد یا تحت محاصره است، مثل ابربهار اشک می‌ریخت و تلاش می‌کرد او را نجات بدهد.

برخی پس از شهادت این سردار بزرگ تلاش کردند نگاه وحدت‌آمیز او را به نوعی نگاه بی‌تفاوت به برخی مسائل نشان دهند، اما وصیتنامه ایشان و توصیه شدید به حفظ ولایت و نظام این توطئه را خنثی کرد. هدف این افراد از این تحریف زودهنگام چیست؟

جناح‌بندی سردار سلیمانی، خودی و غیرخودی بود. او می‌گفت انقلابی و ضدانقلاب، نه اینکه هیچ جناحی نداشته باشد بالاخره امام حسین (ع) یک جناح بود، یزید هم یک جناح. بگذارید در اینجا خاطره‌ای نقل کنم: در جلسه‌ای بودیم. یکی از آقایان آمد و گفت در جلسه‌ای بودم که یک نفر از اعضای آن جلسه به مقام معظم رهبری اهانت کرد. حاج قاسم سؤال کرد تو کجا بودی؟ گفت من در جلسه بودم. پرسید چه کار کردی؟ گفت هیچ کاری نکردم. حاج قاسم گفت اشتباه کردی. اگر من بودم لیوان را از روی میز برمی‌داشتم و پرت می‌کردم به صورتش. حاج‌قاسم پای ارزش‌ها ایستاده بود.

اگر می‌دید یک جا به فرزند شهیدی ظلم می‌شود نگاه نمی‌کرد این انسان به یزید رأی داده یا به عمر؛ این روحیه انقلابی است. شخصی که در لشکر ثارالله در زمان جنگ هشت سال جنگیده، کاری ندارد به چه کسی رأی داده است. اگر ظلمی به او روا شود باید جلوی آن را گرفت. حاج‌قاسم از بالا نگاه می‌کرد که یک نفر در صف جمهوری اسلامی ایستاده یا مقابل جمهوری اسلامی است.

حاج قاسم محکم در برابر امریکایی‌ها ایستاد. اگر حاج قاسم محکم در برابر اوباما و ترامپ نمی‌ایستاد، ترامپ دستور ترور او را نمی‌داد پس معلوم است بساط امریکا را در منطقه حاج‌قاسم به هم ریخت. حاج قاسم دشمن امریکا و اسرائیل است.

یکی از اتفاقات قابل توجه فرود هواپیمای حاج قاسم در بین طالبان است. ماجرا چه بود؟

حاج قاسم در افغانستان از مردم افغانستان دفاع کرد. اخیراً بعضی مطرح کردند افغانی‌ها را به زور بردند در سوریه بجنگند. حاج قاسم و نیروی قدس آمدند در افغانستان از ملت افغانستان دفاع کردند. حاج قاسم مکرر به افغانستان می‌رفت یک بار هواپیمای او در فرودگاه طالبان نشست. خلبان اشتباه کرده و حواسش نبود وگرنه آنجا فرود نمی‌آمد. حاج قاسم نگاه کرد دید اشتباه نشستند. به خلبان تذکر داد اشتباه نشستی. از روی همان باند سریع بلند شدند و حاج قاسم خم به ابرو نیاورد.

قضیه این هوایپما به جای خود، اما حاج قاسم برای چه آمده بود به افغانستان. اگر حاج قاسم آنجا مورد اصابت موشک طالبان قرار می‌گرفت و کشته می‌شد برای چه کسانی کشته شده بود؟ حاج قاسم عاشق مردم افغانستان هم بود. آن‌هایی که آمدن با حاج قاسم در سوریه جنگیدند هم عاشق او بودند؛ این عشق دوطرفه بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار