کد خبر: 1032839
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱
جنگنده‌های صهیونیستی شمال و شرق غزه را بمباران کردند
پس از یک دوره کوتاه آرامش نسبی در نوار غزه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بار دیگر برخی مراکز از جمله مرکز توانبخشی و بیمارستان کودکان این منطقه را مورد هدف قرار دادند؛ ماجراجویی جدیدی که به ادعای صهیونیست‌ها به تلافی حملات راکتی جنبش حماس انجام شده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در شرایطی که گروه‌های مقاومت فلسطین برای برگزاری اولین رزمایش مشترک در فلسطین آماده می‌شوند، رژیم صهیونیستی نیز ماجراجویی‌های خطرناک خود را برای دامن زدن به دور جدید تنش‌ها شروع کرده است. در همین راستا، جنگنده‌ها، بالگرد‌ها و پهپاد‌های رژیم صهیونیستی بامداد شنبه مناطقی را در نوار غزه هدف قرار دادند. به گزارش شبکه المیادین، حمله هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به چند مرکز متعلق به گروه‌های مختلف فلسطینی در کوی «التفاح» در شرق غزه صورت گرفته است. تصاویر نشان می‌دهد که نیرو‌های رژیم صهیونیستی مساجد و مناطق مسکونی را نیز مورد حمله قرار داده‌اند. در پی حملات بالگرد‌ها و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، برق در نوار غزه قطع شده است. همچنین، انفجار‌ها در غزه ادامه داشته و مناطقی در مرکز نوار غزه و انفجار‌هایی در خان‌یونس شنیده شده است. شبکه العالم نیز گزارش داد که توپخانه رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران یک نقطه بازرسی نیرو‌های مقاومت در شرق شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه کرده‌اند. ارتش اسرائیل گفته است جنبش حماس را مسئول هر نوع حمله از نوار غزه می‌داند. ارتش اسرائیل گفت: «یک کارخانه تولید راکت، یک مقر نظامی و چند مرکز زیرزمینی را هدف قرار داده است.» حملات جنگنده‌های اسرائیلی به غزه درحالی است که ارتش رژیم صهیونیستی جمعه شب مدعی شد که دو راکت از نوار غزه به سوی شهرک‌های صهیونیست‌نشین هم مرز با این منطقه شلیک شد و سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین توانست آن‌ها را رهگیری کند و حملات اسرائیلی‌ها نیز به تلافی حملات از سوی غزه انجام شده است. به گزارش شبکه الجزیره، «منابع فلسطینی از شلیک راکت از نوار غزه به سوی شهرک‌های صهیونیست‌نشین هم‌مرز با نوار غزه و به صدا درآمدن آژیر‌های هشدار در این شهرک‌ها خبر داد.» در یکی از توئیت‌های ارتش اسرائیل آمده است: «هرگونه عملیات تروریستی که از نوار غزه صورت می‌گیرد، برای حماس پیامد خواهد داشت.» در آستانه خروج دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا از کاخ سفید، تل‌آویو به دنبال ماجراجویی‌های جدیدی در منطقه است تا شاید امریکا را به مداخله در منطقه وادار کند. همچنان که حملات شامگاه پنج شنبه به مناطقی از سوریه هم در این راستا انجام شده است.

واکنش حماس

حملات هوایی صهیونیست‌ها به نوار غزه، واکنش گروه‌های مقاومت را در پی داشته است. حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس دیروز در سخنانی از آسیب رسیدن به یک مرکز توانبخشی و بیمارستان کودکان در پی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد، این جنایت بر اصرار ملت فلسطین برای ادامه مبارزه می‌افزاید. بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، حازم قاسم در واکنش به این حملات گفت: «ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی حمله‌ای وحشیانه علیه نوار غزه انجام داد، اما این جنایت، اراده ملت فلسطین را در هم نخواهد شکست بلکه بر اصرار آن‌ها بر حقوق مشروع خود و مبارزه در راه آن خواهد افزود.» قاسم تصریح کرد: «این حمله منجر به ایجاد ارعاب در میان غیرنظامیان شده و ترکش‌های موشک‌های شلیک شده به بیمارستان کودکان و یک مرکز توانبخشی برخورد کرده و به آن‌ها آسیب زده است.» در این حمله یک غیرنظامی و یک کودک زخمی و برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

گروه‌های مقاومت بار‌ها هشدار داده‌اند که اگر رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، این بار همه شهرک‌های صهیونیست‌نشین از جمله تل‌آویو را موشکباران خواهند کرد. در آخرین دور درگیری‌ها بین گروه‌های مقاومت و اسرائیل، بیش از ۷۰۰ راکت به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد که همین مسئله سبب شد مقامات تل‌آویو به آتش‌بس فوری تن دهند. مقامات صهیونیستی از قدرت موشکی مقاومت غزه هراس دارند و تلاش می‌کنند این گروه‌ها را خلع سلاح کنند، اما رهبران فلسطینی گفته‌اند که خلع سلاح مقاومت امکان‌پذیر نیست و مقاومت مسلحانه تنها راه آزادسازی قدس از دست اشغالگران است. در همین راستا قرار است در روز‌های آینده گروه‌های مقاومت فلسطین رزمایش مشترکی را برگزار کنند که نوعی آماده‌باش و بالا بردن توان رزمی نیروهای‌شان در مقابل تهدیدات صهیونیستی است.

خنجر اعراب به فلسطین

در شرایطی که فلسطینی‌ها هر گونه عادی‌سازی اعراب با رژیم صهیونیستی را خنجر از پشت به آرمان قدس می‌دانند، رژیم‌های عربی بدون توجه به این مسئله هر روز روابط خود را با اشغالگران مستحکم‌تر می‌کنند. روزنامه فرانسوی لوموند روز شنبه در گزارشی نوشت که امارات در حال هماهنگی با رژیم صهیونیستی است تا آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) را از میان بردارد. در گزارش لوموند آمده است: «اسرائیل مدت‌هاست که در تلاش است این هدف خود را محقق کند و این موضوع طرح‌های حیاتی را که ۶ میلیون آواره فلسطینی از آن استفاده می‌کنند، تهدید می‌کند.» در ادامه این گزارش آمده است: «اسرائیلی‌ها گفته‌اند که آنروا مدت زمان درگیری را طولانی‌تر می‌کنند و با نهادینه کردن این ایده که تعداد زیادی از فلسطینی‌ها آواره هستند و حق بازگشت دارند، در روند صلح سنگ اندازی می‌کنند.» واشنگتن، پیش‌تر، متوقف کردن تأمین مالی آنروا را به اتهام اجرای فعالیت‌های «جانبدارانه غیرقابل اصلاح» اعلام کرده بود؛ موضوعی که اشغالگران از آن استقبال کرده بودند. هرچند امارات و بحرین بار‌ها ادعا کرده‌اند که عادی‌سازی روابط با اسرائیل برای دفاع از حقوق فلسطینی‌ها انجام می‌شود، اما آنچه در عمل اتفاق افتاده است خلاف این مسئله را ثابت می‌کند و رژیم‌های مرتجع حاشیه خلیج فارس تنها به دنبال منافع اقتصادی و نظامی خود در منطقه هستند تا از طریق رژیم صهیونیستی، نقش مهمی در اجرای سیاست‌های امریکا در خاورمیانه بازی کنند. به ویژه امارات که امضای توافق عادی‌سازی، را به خرید جنگنده‌های پیشرفته اف ۳۵ امریکا منوط کرده بود؛ اقدامی که با مخالفت صهیونیست‌ها مواجه شده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چاوش کاظمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
0
اگر چپ ها در کابینه دولت اسرائیل پیروز شوند قطعا صلح بین دو کشور اسرائیل و فلسطین برقرار خواهد شد وگرنه تا زمانی که بنیامین نتانیاهو و حزب لیکود در قدرت هستند از صلح خبری نخواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار