کد خبر: 1032408
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی آذربایجان‌شرقی:
مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: تعداد ۱۰ شهرک کشاورزی شامل محصولات گلخانه‌ای و دامپروری در این استان ساخته می‌شود.

محسن موسوی  در جمع خبرنگاران، افزود: این شهرک ها در شهرهای تبریز، ملکان، عجب شیر، کلیبر، سراب، بناب، اهر، مرند و هوراند در دست ساخت است و در تمامی آنها همه امکانات و زیرساخت های لازم تهیه و آماده شده است.

وی با اشاره به احداث شهرک دامپروری به وسعت اولیه ۵۰۰ هکتار در شهر تبریز، اظهار داشت: زیرساخت‌های ۱۱۳.۷ هکتار آن آماده شده و پس از فراخوان عمومی به یکی از شرکت‌های کشت و صنعت و دامپروری وابسته به بنیاد مستضعفان واگذار شده است.

موسوی گفت: یک شهرک گلخانه‌ای هم به وسعت ۶۱.۳ هکتار در شهرستان ملکان نیز احداث شده و تاکنون همه امکانات زیرساختی‌ برای ۴۱ هکتار آن شامل خطوط انتقال و شبکه توزیع برق، گاز و آب هم‌چنین استخر ذخیره آب، ایستگاه پمپاژ و حصارکشی کل مجتمع خاتمه یافته است.

وی ادامه داد: ۳۴ هکتار از این شهرک به یک شرکت خصوصی واگذار شده و اکنون این قسمت از شهرک در مرحله ساخت و نصب سازه گلخانه قرار دارد، ضمن اینکه هفت هکتار دیگر نیز تحت مالکیت شرکت خصوصی دیگری بوده، اما به دلیل تاخیر در اجرا، فسخ قرارداد شده است.

موسوی به ساخت شهرک گلخانه‌ای ۳۹ هکتاری شهرستان عجب شیر نیز اشاره و اضافه کرد: زیرساخت‌های این شهرک به طور کامل انجام گرفته و تکمیل شده است و ۱۹ هکتار از این شهرک طی قراردادی به یک شرکت خصوص اجاره داده شده و اکنون عملیات احداث سازه گلخانه یکپارچه شیشه‌ای به مساحت ۱۲.۳ هکتار در آن آغاز شده است.

به گفته وی، ۴.۵ هکتار از شهرک فوق به یک شرکت خصوصی با ۱۳ سرمایه گذار حقیقی واگذار شده است و اکنون در مرحله ساخت سازه گلخانه قرار دارد.

موسوی با بیان اینکه شهرک گلخانه‌ای کلیبر با مساحت ۳۰.۴ هکتار پس از واگذاری در مرحله ساخت سازه قرار دارد، گفت: مساحتی در حدود ۱۷ هکتار در این شهرک در حال تکمیل زیرساخت‌ها بوده و برای جذب شرکت‌ها فراخوان داده است.

وی ادامه داد: شهرک گلخانه ای سراب نیز به مساحت و هدف گذاری اولیه ۲۰۰ هکتار برای ساخت شهرک دامپروری اختصاص یافته بود که اکنون اغلب مراحل زیرساختی طی شده است؛ در ابتدا مالک مدرن ترین گلخانه خاورمیانه در جلفا، تقاضای خود برای واگذاری ۱۴۰ هکتار از این شهرک را اعلام کرده بود اما پس از انعقاد قرارداد با مخالفت نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی فسخ شد.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی آذربایجان شرقی درباره شهرک گلخانه‌ای بناب نیز گفت: این شهرک به مساحت ۳۰ هکتار که بخشی از زیرساخت‌های آن به منظور دامپروری  به دلیل مشکلات زیست محیطی و واقع شدن در پارک ملی دریاچه ارومیه به گلخانه تبدیل شد و  از محل خوداعتباری حدود ۲۳ میلیارد ریال تخصیص یافته و اکنون در حال اتمام است.

موسوی ادامه داد: از میان ۲۳ متقاضی سرمایه گذاری حقیقی و حقوقی برای شهرک فوق تاکنون ۶ نفر واریز برای اجاره زمین را انجام داده‌اند.

وی اضافه کرد: شهرک گلخانه‌ای اهر نیز با مساحت ۲۴ هکتار در مراحل تکمیل زیرساخت‌ها و اختصاص حق‌آبه لازم جهت اجرای فعالیت‌های گلخانه‌ای قرار دارد.

موسوی با بیان اینکه ۴۹.۵ هکتار برای احداث شهرک دامپروری در شهرستان بناب اختصاص یافته است، گفت: تاکنون تخصیص اراضی از سوی اداره کل منابع طبیعی استان اخذ شده و حق‌آبه مشخصی برای این شهرک در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص شهرک دامپروری مرند نیز گفت: این شهرک با مساحت ۱۵۸.۶ هکتار در حال تکمیل زیرساخت بوده و پس از فراخوان شهرک جهت احداث مجتمع دامپروری گوسفند نژاد وارداتی چندقلوزا با ظرفیت ۲۱ هزار راسی، واگذار شده بود که به دلیل تاخیر سرمایه گذار خلع ید شد؛ اکنون درخواست‌ها جهت واگذاری این شهرک نیز در حال بررسی و انعقاد قرارداد است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر