کد خبر: 1032404
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
راه های افزایش مبادله کالا و مسافر از طریق راه آهن دوکشور ایران و ترکیه همزمان با آخرین روز هفته حمل ونقل در نشست کاری اجلاس روسای راه آهن های مرزی ۲ کشور در تبریز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست کاری که به مدت ۲ روز برگزار می شود، محمدرضا قربانی، مدیرکل راه آهن منطقه  آذربایجان از طرف ایران و مظفر کوچ، مدیر راه آهن منطقه مالاتیا از طرف ترکیه به اتفاق هیئت های همراه، مسایل مربوط به مشکلات فنی در تبادل واگن قطارهای باری، تخلیه و بارگیری و اجرای دقیق مفاد موافق نامه منعقده بین ۲ کشور را بررسی می کنند.

در این نشست که چهلمین اجلاس روسای راه آهن های مرزی ۲ کشور بعد از موافقت نامه منعقده در سال ۱۹۸۹ میلادی محسوب می شود، در خصوص مشکلات مربوط به گمرک، بازاریابی و مشکلات مربوط به نحوه انتقال کالاهای تجاری بین ۲  کشور و راههای توسعه و روانسازی حمل و نقل ریلی بحث و بررسی می شود.

محمدرضا قربانی مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان در حاشیه این اجلاس گفت: تلاش برای افزایش حجم مبادلات کالا بین دو کشور ایران و ترکیه از طریق راه آهن یکی از اهداف این نشست است.

وی اعلام کرد: حجم مبادلات کالا از طریق راه آهن بین ۲ کشور در ۹ ماهه سال جاری میلادی ۵۰۰ هزار تن  کالا بود که  ۳۳۵  هزار تن  آن واردات از کشور ترکیه و ۱۵۵ هزار تن آن صادرات کالا به ترکیه بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۵ درصد افزایش داشته  است.

وی اظهار امیدواری کرد میزان جابجایی کالا بین دو کشور به یک میلیون تن در سال برسد و حجم مبادلات کالا بین دو کشور از سال های آینده به بیش از ۲ برابر حجم کنونی افزایش یابد.

"مظفر کوچ" مدیرکل راه آهن ناحیه ۵ مالاتیای ترکیه نیز با مثبت ارزیابی کردن چهلمین نشست مقامات و کارشناسان راه آهن های مرزی ۲ کشور نسبت به اجرای دقیق مفاد موافقت نامه منعقده بین ۲ طرف قول مساعد داد.  

در این نشست مدیران راه آهن های ۲ طرف توسعه خطوط ریلی در ایستگاههای رازی و کاپیکوی  به منظور دستیابی به  اهداف این جلسه  و جابجایی یک میلیون تن کالا در سال را ضروری دانستند. 

اجلاس مقام های راه آهن های مرزی ایران و ترکیه از سال ۱۹۸۹ میلادی تاکنون هر ۶ ماه یکبار در مرکز استان های مرزی ۲ طرف برگزار شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر