کد خبر: 1032336
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۲
کرمانشاه ثابت کرد اگر همچنان به اصول بهداشتی و محدود کردن رفت و آمد‌ها بی‌تفاوت باشیم کرونا ماندگار خواهد بود. به گفته رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فوتی‌ها در این استان افزایش یافته و با جان باختن سه نفر دیگر شمار جانباختگان کرونایی در کرمانشاه به ۱۴۱۳ نفر رسیده است.
سيداحمد هاشمی اشكا
سرویس ایران جوان آنلاین: آمار استان‌ها نشان می‌دهد کرونا تقریباً تحت کنترل است و با روندی که در پیش گرفته شده، می‌توان فردای خوبی را بدون ویروس کووید ۱۹ ترسیم کرد. اردبیلی‌ها اعلام کرده‌اند روند بستری‌های کرونایی در این استان کاهش یافته و در گیلان که تا یک ماه قبل روز‌های خیلی سختی را سپری می‌کرد اوضاع کمی آرام‌تر شده و در حال حاضر این استان ۱۰ شهرستان نارنجی دارد. ولی در مقابل، کرمانشاه ثابت کرد اگر همچنان به اصول بهداشتی و محدود کردن رفت و آمد‌ها بی‌تفاوت باشیم کرونا ماندگار خواهد بود. به گفته رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فوتی‌ها در این استان افزایش یافته و با جان باختن سه نفر دیگر شمار جانباختگان کرونایی در کرمانشاه به ۱۴۱۳ نفر رسیده است.

اردبیلی‌ها اعلام کرده‌اند روند بستری‌های کرونایی در این استان کاهشی است و همین مسئله تعداد فوتی‌ها را نیز به شدت پایین آورده است. در همین رابطه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری و پنج بیمار جان خود را از دست دادند، می‌گوید: «از ۳۷ بیمار بستری شده جدید، ۲۴ نفر از اردبیل، ۳ نفر از مشگین‌شهر، ۶ نفر از پارس‌آباد، یک‌نفر از گرمی، یک‌نفر از بیله‌سوار و ۲ نفر از خلخال هستند و این یعنی مناطق زیادی در وضعیت خوبی به سر می‌برند.»

شهرام حبیب‌زاده با اشاره به اینکه طی این مدت ۳۵ بیمار کرونایی با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان مرخص شده‌اند خاطر نشان می‌کند: «در حال حاضر شمار کل بیماران بستری در اردبیل ۲۹۶ نفر است که از این تعداد ۷۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه ای‌سی‌یو قرار دارند.»

به گفته وی هم‌اکنون وضعیت شهرستان‌های نمین، کوثر، گرمی، اصلاندوز و سرعین زرد بوده و سایر شهرستان‌های استان اردبیل نیز در وضعیت هشدار (نارنجی) هستند.

اما کمی آنطرف‌تر یعنی در گیلان که تا یک ماه قبل روز‌های خیلی سختی را سپری می‌کرد اوضاع کمی آرام‌تر شده و در حال حاضر این استان ۱۰ شهرستان نارنجی دارد، اما همچنان تردد بین شهری در آن ممنوع است. جانشین ستاد کرونای گیلان، شهرستان‌های رضوانشهر، صومه‌سرا، فومن، شفت، املش و سیاهکل را دارای وضعیت زرد اعلام کرده و می‌گوید: «بعد از روز‌های سختی که داشتیم هم اکنون۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی است.»

محمود قاسم‌نژاد، با اشاره به خارج شدن گیلان از وضعیت قرمز کرونایی، ادامه می‌دهد: «در سایه تعامل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و اصناف و اقشار از وضعیت قرمز خارج شدیم.»

وی با بیان اینکه براساس پروتکل‌های اعلامی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، همچنان وضعیت نارنجی و زرد در سراسر استان وجود دارد، تصریح می‌کند: «خارج شدن از وضعیت قرمز به معنی اجرا نکردن محدودیت‌های تردد در شهر‌های نارنجی و زرد نیست.»

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا در گیلان با تأکید براینکه تردد با وسائل نقلیه شخصی از وضعیت زرد به نارنجی و برعکس ممنوع است، به فعال بودن تاکسی، اتوبوس و خطوط سواری بین شهری، اشاره کرده و می‌گوید: «دستگاه‌های خدمات‌رسان در شهر‌های نارنجی با دوسوم کارکنان و دستگاه‌های غیر ضروری با ۵۰ درصد کارکنان فعال هستند. البته خودرو‌های دارای مجوز از فرمانداری امکان تردد دارند.»

وی با بیان اینکه کارکنان دستگاه‌های خدمات‌رسان در شهر‌های زرد صددرصد ظرفیت حضور دارند، ادامه می‌دهد: «دستگاه‌های غیرضروری در شهر‌های زرد نیز با دوسوم کارکنان فعال خواهند بود.».

اما گویی کرمانشاهی‌ها باور ندارند رعایت اصول بهداشتی و احترام به محدودیت‌های اعمال شده به نفع خودشان تمام می‌شود. علت این اظهار نظر هم اینکه قربانیانِ کرونا در این استان از مرز ۱۴۰۰ نفر گذشت. رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افزایش فوتی‌های کرونا در کرمانشاه به بیش از ۱۴۰۰ نفر خبر داده و با اشاره به جان باختن سه نفر دیگر در استان طی شبانه‌روز گذشته بر اثر این بیماری می‌گوید: «با این تعداد شمار فوتی‌های کرونا در استان به ۱۴۱۳ نفر رسیده است.»

مهدی محمدی با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته ۵۲ نفر در استان بستری شدند و با این تعداد شمار بیماران بستری کرونایی در مراکز درمانی استان به ۲۲۸ نفر رسیده است، ادامه می‌دهد: «از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۴ هزار و ۷۱۹ نفر در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند.» به گفته این مسئول تاکنون ۴۰ هزار و ۱۷۵ مبتلای کرونا در استان شناسایی شده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار