کد خبر: 1031788
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: صادرات غیرنفتی استان در هشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش یافته است.

حبیب امین زاده،  در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان عجب شیر، با بیان اینکه این میزان افزایش صادرات نشان از افزایش نرخ تولید در استان دارد، افزود: در زمان کنونی با وجود تحریم‌های اقتصادی و محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، فرآیند تولید در استان همچنان روندی صعودی دارد.

وی گفت: بیشترین صادرات آذربایجان شرقی به عراق، ترکیه و ارمنستان بوده و کشورهای چین، هند، ایتالیا و روسیه هم جزو بازارهای صادراتی استان هستند.  

وی ادامه داد: بیشترین کالاهای صادراتی مواد پلاستیکی و اشیا ساخته شده از پلاستیک، میوه و مواد خوراکی، سوخت های معدنی، چدن، آهن و فولاد بوده است.  

امین زاده تاکید کرد: اهداف صادراتی مجموعه های دارای ظرفیت آذربایجان شرقی در بخش های صنایع فولادی، پتروشیمی و شیرینی و شکلات با تدابیر اندیشیده شده تا پایان سال محقق می شود.  

وی با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی و اعمال تحریم از سوی دشمنان مشکلاتی برای واحدهای صنعتی و تولیدی استان ایجاد کرده است، اظهار داشت: در این زمان صاحبان صنایع به عنوان سرداران جبهه تولید مانند رزمندگان دفاع مقدس با مقاومت و ایثار و مدیریت مشکلات، مقابل تحریم‌ها ایستاده اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با قدردانی از مجموعه مدیران استانی و شهرستان در کمک به شرکت فولادصائب، گفت: با کمک آنان در کمتر از یک ماه موضوع توقف تولید این کارخانه رفع شد و تا سه ماه آینده خط تولید دوم این واحد فولادی نیز راه اندازی می شود.

امین زاده، با تاکید بر اینکه از هیچگونه کمک برای رونق تولید استان مضایقه نمی شود، ادامه داد: تلاش می شود از محل اختیارات استانی برای تامین مواد اولیه و افزایش سهمیه استان از طریق ستاد وزارت صمت اقدام شود.  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر