کد خبر: 1030143
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
" یاداشت"

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،شهزاد بهادری کارشناس حوزه رسانه در یاداشت اعتراض آمیزدر خصوص احتکار گران وبه وجود آوردن حرص ولع کالاهای اساسی وروزمره مردم در جامعه و تغییرنوع مصرف وافزایش بی ریه قیمت اقلام اساسی نوشت، قسم تان می دهم دیگر محتکران بیچاره و گمنام را لعن و نفرین نکنید این کار را نکنید؟!! چرا که این بزرگواران نه تنها وجودشان برای کشور ضرری ندارد بلکه چنان محاسبات فرهنگی را به آسانی جابه جا کرده اند که هیچ مسئولی با بودجه های کلان تا کنون نتوانسته، و قطعا شایسته تقدیر و دریافت تندیس زرین افتخار هستند.

می گویید چرا ؟

مثال می زنم؛

وزارت بهداشت جهانی و داخلی خودش را کُشت تا به همه بگویید از  مصرف بی رویه شکر و روغن خوداری کنید تا خود و کودکانتان را از بیماری های چاقی دیابت و... درامان بدارید اما نشد که نشد.

ولی جناب بزرگواران محتکر، وقتی میدان خرید شکر و روغن‌  را بر مردم کوچک کردند و جدا از قیمت چند برابری، کالا کم شد و به لطف ذکاوت این عزیزان کلیه محصولاتی که حتی یک مثغال  این مواد را لازم داشت مانند  انواع شیرینی ها ،بیسکویت و....گران شد  جایش در  سبد خرید مردم از اولویت خارج گشت.

خوب سکته و مرگ ومیر و بیماری ها هم کمتر شد بد بود؟

لوازم برقی خانگی خارجی، وارداتش ممنوع و عده ایی هم اقلام کف بازار را ( احتکار) ببخشید جمع و جور کردند ، خوب جنس خارجی گران شد و چون مردم عادی توان خرید نداشتند روی خوش به تولید داخلی نشان دادند و چون تولید کننده هم میخواست آبرو داری کند و از استاندارد ها عقب نماند  ،کمی! کیفیتش را بالاتر برد ، تولید داخلی رونق گرفت و درکنار آن خواهر و برداران هموطن در کارخانه ها و کارگاهها مشغول بکار شدند و اشتغال زایی هم جان گرفت.

جوجه هایی که با آمپول های هورمونی طی دوماه تبدیل به مرغ میشدند و با قیمت ارزان بر سفره مردم جا خوش کرده بود و هزار و یک بیماری را میتوانستی از وجودشان استخراج کنی حال به لطف تحریم و دلالان خوراک ،یکسری شان زنده به گور شدند و آن گروه هم که جان سالم به در بردند  با قیمت مصوب کیلویی ۲۸ هزارتومان با این تورم و مشکلات معشیتی دیگر جای خاصی بر سفره عام نخواهند داشت.

خودروهای ایرانی که در پارکینگ ها و بیابان ها احتکار شد و به لطف این حرکت مدیرانه قیمت  پراید به قیمت پرادو رسید، باعث شد  مردم دیگر با عجله  اتومبیل نخرند و حشمت خان نتواند همسرش را به مسافرت ببرد و در راه تصادف و مرحوم شود

و خلاصه نرخ کشته شدگان از تصادف هم کمی پایین آمد.

از احتکار دارو ، ماسک و مواد ضد عفونی ..تا قاچاق داروهای ضروری مورد نیاز بیماران داخل کشور  و رسوایی شان که بگذریم،

خلاصه خواستم بگویم این محتکران بزرگوار ،مانند میکروب های خوب که برای بدن لازم و ضروری هستند  وجوشان زیاد بد نیست و در راستای فرهنگ سازی سلامت و حمایت از تولید داخلی و... بسیار موثر بوده اند.

راستی زیاد نگران شناختن و دانستن نامشان نباشید چرا که روزی  تاریخ تک تک این بزرگواران را رسوا و بر صفحه روزگار ماندگارشان خواهد کرد.

فعلا محتکران را دوست بدارید؟!!

 

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
عاللللللی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار