کد خبر: 1029762
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان ‌آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز تولید آزمایشی اکسیژن مایع در یک واحد صنعتی در بستان آباد گفت: پیش از این ظرفیت تولید اکسیژن مایع در استان ۱۰ تن بود که با بهره برداری از این واحد صنعتی جدید این ظرفیت به ۲۰ تن در روز می‌رسد.

حبیب امین زاده در جمع خبرنگاران افزود: افزایش ظرفیت تولید اکسیژن مایع طی ماه‌های گذشته و با روند صعودی نیاز مراکز درمانی استان به این محصول در دستور کار قرار گرفت .

وی ادامه داد: پس از اعلام مدیران بخش سلامت استان مبنی بر کمبود اکسیژن طبی مورد نیاز بیماران کرونایی، کمک به راه اندازی طرحهای در دست اقدام سرعت گرفت.

وی اظهار داشت : یکی از طرحهای یادشده، تولید اکسیژن در شهرستان بستان آباد بود که سالهای گذشته به دلیل مشکلات فنی، زیرساختی و اقتصادی در ردیف طرحهای راکد قرار گرفته بود .

امین زاده با بیان اینکه ظرفیت اسمی طرح یادشده بر اساس مجوزهای صادره ۱۰ تن است؛ اعلام کرد: بعد از رفع موانع پیشرفت پروژه از قبیل ترخیص ماشین آلات، تامین زیرساختها و پس از انجام بازدیدهای متعدد کارشناسان و مدیران سازمان و تامین قطعات مورد نیاز واحد صنعتی، تولید آزمایشی آن با موفقیت آغاز شده است .

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گفت: تولید اولیه این واحد صنعتی امروز در اختیار مراکز توزیع کپسولهای اکسیژن قرار گرفت و آماده است اکسیژن مایع مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی را تولید کرده و در اختیار این مراکز قرار دهد .

اکسیژن مایع ماده مورد نیاز دستگاه های اکسیژن ساز است که برای درمان بیماران کرونایی استفاده می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر