کد خبر: 1029548
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
معاون درمان وزارت بهداشت در نامه‌ای به معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بر جلوگیری از حضور همراهان بیمار در تمامی بخش‌های بیمارستانی تأکید کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در نامه‌ای به معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، ضمن تاکید بر جلوگیری از حضور همراهان بیمار در تمامی بخش‌های بیمارستانی به منظور پوشش خدمات رفاهی و شخصی بیماران، بر استفاده از ظرفیت نیرو‌های بهیاری، پرستاری و همچنین نیرو‌های داوطلب کمک بهیار یا خدماتی در امر تغذیه، مراقبت و انتقال نمونه‌های گرفته شده از بیمار به آزمایشگاه، تصویربرداری و سایر امور مرتبط، تاکید کرد.

در این نامه آمده است:

معاونین محترم درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کشور

احتراماً به استحضار می‌رساند در خصوص حضور همراه در کنار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ جهت پوشش خدمات رفاهی و شخصی به بیماران با عنایت به اینکه حضور همراه در کنار بیمار کووید ۱۹ خطر انتقال بیماری به فرد همراه، خانواده و جامعه را بسیار بالا می‌برد، انتظار می‌رود طبق تاکیدات قبلی از حضور همراهان در تمامی بخش‌های بیمارستانی جلوگیری شود و هرگونه خدمات مورد نیاز بیماران عزیز در امر تغذیه، مراقبت و انتقال نمونه‌های گرفته شده از بیمار به آزمایشگاه، تصویربرداری و سایر امور مرتبط، تنها توسط نیرو‌های بهیاری و پرستاری انجام شود.

بدیهی است در صورت امکان می‌توان از طریق نیرو‌های داوطلب کمک بهیار یا خدماتی نظیر داوطلبین هلال احمر، نیرو‌های داوطلب جهادگر بسیجی و ... استفاده کرد.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
سلام
همراهان بیمار اگر فقط بدانند که امکانات و نیروی بیمارستان کافی برای رسیدگی به بیمارانشان است با رضایت کامل از حضور بجز وقت ملاقات خود داری میکنند اما باور به فقدان امکانات حضور آنها را با همه مشکلات و سختی ها و ضررها ضروری میکند.
این دستور غیر کارشناسانه و بدون تبصره نشان می دهد که ایشان از وضعیت رسیدگی به بیماران در محیط های درمانی موسوم به بیمارستان فاقد اطلاع و تجربه نزدیک هستند و از حال بیماران اطلاع کافی ندارند.و همچنین
بیماران را طبقه بندی و مجزا نکرده است. در ضمن با تحریم بیمار از داشتن همراه نوش داروی سهراب را در قالب نیروهای افتخاری و غیره جایگزین همراه بیمار کرده است.
دستور شوک آفرینی است.
نیت خیر جلوگیری از انتقال ویروس را با دستوری غیر مناسب و خسارت آفرین
برای جان بیماران رقم زده است.
این اظهار نظر صرفا زاییده خیال و تفکر نیست تماما بر پایه تجربه و مشاهده میدانی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
در خصوص نظر ارسال شده با این ip
اضافه می نمایم که حرفهای اینجانب در رابطه با بیمارستانهای غیر پذیرش بیماران کرونایی بوده است.و ربطی به همراهان بیمار کرونایی ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار