کد خبر: 1029426
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۴
فریدون حسن
نمایندگان فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی می‌گویند در جلسه صبح دیروز از پاسخ‌های مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش در خصوص رویکرد‌های کلی مدیریت ورزش، سیاستگذاری حوزه ورزش، قرارداد‌های مربیان و بازیکنان داخلی و خارجی، وضعیت ورزش همگانی و تدوین‌نظام نامه جامع ورزش قانع نشدند و سؤال به صحن مجلس ارجاع شده است.

خب، این یعنی اینکه حالا باید صبر کنیم تا وزیر دوباره راهی مجلس شود و این‌بار در صحن به سؤالات نمایندگان پاسخ دهد،، اما در چه موردی؛ یکی از موارد مثلاً قرارداد ویلموتس است. قراردادی که افتضاح آن را امروز فقط خواجه حافظ شیرازی نمی‌داند و تشت رسوایی جناب وزیر و رئیس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص آن با چنان صدایی از بام افتاد که عالم و آدم شنیدند، اما هنوز که هنوز است نمایندگان نه آقایان مقصر را احضار کرده‌اند و نه کار مثبتی در این زمینه انجام داده‌اند، علاوه بر این نیز هر بار اعلام می‌کنند که از پاسخ‌ها قانع نشده‌اند و مشغول تحقیق، تفحص و ارجای پرونده به مقامات بالاتر هستند.

یادمان نرفته که روز اول مهدی تاج و همین جناب سلطانی‌فر با چه ترسی پا به مجلس گذاشتند. خوب به‌خاطر داریم دانه‌های درشت عرقی را که از پیشانی‌شان می‌گرفتند. قرار بر برخورد قاطع بود، پرداخت تمام خسارت وارده به بیت‌المال از جیب شخصی آقایان، اما هرچه که پیش رفتیم قدم‌های سلطانی‌فر و تاج در مجلس محکم‌تر شد و ترس و اضطراب‌شان جایش را به لبخند و رضایت داد تا کار به امروز رسید. آن‌ها همان حرف‌های قبلی را می‌زنند و نمایندگان هم اعلام می‌کنند که قانع نشده‌اند، همین و تمام.

سلطانی‌فر و مهدی تاج (که این روز‌ها بعد از افتضاحی که به بار آورد کسی به درستی نمی‌داند کجاست و چه می‌کند)، خیال‌شان راحت است. راحت از اینکه قرار نیست اتفاقی رخ دهد که اگر بنا بود بیفتد تا حالا افتاده بود. اصلاً فقط ماجرای ویلموتس نیست، کسی حتی اعتراض نمی‌کند که چرا قرارداد‌های مربیان و بازیکنان داخلی اینگونه تصاعدی منعقد می‌شود و نقش این آقایان در چنین بریز و بپاش‌ها چیست!

آنچه به نظر می‌رسد اینکه زیاد نباید امیدوار بود. وقتی تخلف روشن آقایان دیده نمی‌شود و بعد عنوان می‌شود که «البته قرار شد نشست‌های تخصصی دیگری با حضور وزیر برگزار شود تا تصویر روشن‌تری از پاسخ‌ها ارائه شود و به مرحله اقناعی دست یابیم»، این سؤال مطرح می‌شود که چه اقناعی؛ مقصران این همه تخلف واضح و آشکار در فوتبال قرار است چند جلسه دیگر به بهارستان رفت و آمد کنند تا نمایندگان را برای انجام تخلفات‌شان قانع کنند. این یک سیاه‌بازی به تمام معناست. تخلف وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال روشن است، پس چرا نمایندگان به دنبال اقناع شدن هستند. از روز اول گفتیم که این ماجرا اگر مشمول زمان شود همه چیز به خیر و خوشی برای متخلفان آن تمام می‌شود و حالا در کمال تعجب شاهد این اتفاق هستیم.

دیروز سلطانی‌فر نتوانست نمایندگان مجلس را قانع کند. خب قبلاً هم نتوانسته بود، پس این معطلی برای چیست، چند قرارداد ننگین دیگر باید رو شود تا بهارستان‌نشینان قانع شوند که وزارت ورزش کوچک‌ترین نظارتی بر این مسئله مهم نداشته و فدراسیون فوتبال پایگاه دلال‌هایی است که با استفاده از این اهمال‌کاری‌ها پول پارو می‌کنند. این ماجرا ظاهراً قرار است تا مدت‌ها ادامه داشته باشد، در نهایت هم با قانع شدن آقایان پرونده مختومه اعلام می‌شود. هرچند که بر این باوریم کار حتی به آنجا هم کشیده نمی‌شود و این رفت و آمد‌ها بیشتر جنبه دورهمی‌های دوستانه را پیدا می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار