کد خبر: 1029268
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸
تحلیل جواد منصوری از ابعاد حادثه تروریستی شهادت دکتر فخری‌زاده
جواد منصوری در گفتگو با آنا با اشاره به حادثه تروریستی شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون که ائتلاف جدی بین امریکا، اروپا، اسرائیل و تعدادی از کشور‌های متحد عربی از جمله دولت سعودی در مقابله با جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده، از این دست اتفاقات نیز رخ داده است.
سرویس سیاست جوان آنلاین: پس از هر اقدام تروریستی علیه مردم ایران، موج مطالبه انتقام از سوی مردم و وعده انتقام از سوی مسئولان بالا می‌گیرد. در این میان برخی هم همواره مخالف هستند که ایران در مقام پاسخگویی متوازن برآید. یک سؤال همواره در چنین موقعیتی مطرح می‌شود و آن اینکه «آیا ایران توانایی فنی و امکان سیاسی مقابله به مثل را دارد یا نه؟» جواد منصوری، اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معتقد است «قطعاً توانایی مقابله و اقدام متناسب وجود دارد. ما در سال‌های ۶٠ و ۶١ توانستیم در مقابل چندین گروه ضدانقلاب بایستیم، با کمک بسیج مردمی جریان دشمن را شکست دهیم و اتفاقات این سال‌ها یکی از سند‌های افتخار برای مقابله با ضدانقلاب داخلی بوده است.» او همچنین تأکید می‌کند: «هر اقدام دشمن باید یک درس بزرگ برای خنثی‌سازی اقدامات بعدی آن‌ها باشد، اما ظاهراً متأسفانه هر اقدام دشمن بعد از مدتی به فراموشی سپرده می‌شود که به این ترتیب ما ضربه‌پذیر می‌شویم.»

جواد منصوری در گفتگو با آنا با اشاره به حادثه تروریستی شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون که ائتلاف جدی بین امریکا، اروپا، اسرائیل و تعدادی از کشور‌های متحد عربی از جمله دولت سعودی در مقابله با جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده، از این دست اتفاقات نیز رخ داده است.

وی ادامه داد: این ائتلاف در طول بیش از ۴٠ سال گذشته به هر اقدامی برای ممانعت از استقرار و اقتدار جمهوری اسلامی ایران دست زده‌اند و تاکنون در تلاش برای ممانعت از تحقق استقلال و موقعیت جمهوری اسلامی بوده‌اند.

این محقق و کارشناس امور سیاسی با بیان اینکه از جمله کار‌هایی که از همان ماه‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی علیه ایران شروع شده ترور شخصیت‌های مهمی از جمله شهید قرنی، مطهری و عراقی بود که می‌توانستند به نحوی در جمهوری اسلامی نقش ایفا کنند، تصریح کرد: روند ترور و حذف شخصیت‌های تأثیرگذار به عنوان یکی از سیاست‌های ثابت در طول این مدت مورد استفاده قرار گرفته و تاکنون ده‌ها نفر از شخصیت‌های ما را به این نحو از صحنه فعالیت‌های مختلف کشور خارج کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر چه انقلاب به دلیل ویژگی‌های بالنده و رشدیابنده خود توانسته نیرو‌های جدیدی را خلق کند، اما در عین حال بعضاً شخصیت‌ها در موقعیت‌هایی بودند که می‌توانستند تأثیرات عمیق‌تر و بلند‌مدت‌تری داشته باشند، به این دلیل انقلاب طبعاً برای مدت کوتاهی تضعیف شد.

ابعاد امنیتی، نظامی و دفاعی ترور‌ها

منصوری با بیان اینکه در سال‌های اخیر این ترور‌ها بیشتر در جهت ابعاد امنیتی، نظامی و دفاعی شکل گرفته به نحوی که در طول ١٠ سال گذشته شاهد چندین ترور در این زمینه بوده‌ایم، افزود: تصور آن‌ها این است که جمهوری اسلامی فقط از راه تضعیف امنیتی و دفاعی در منطقه ضربه‌پذیر است در حالی که واقعیت این است که از آن جنبه نیز جمهوری اسلامی امکانات و امتیازاتی دارد که به راحتی می‌تواند این ضعف‌ها را جبران کند.
این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه در ماه‌های اخیر زمزمه می‌شود که به نوعی با ایجاد تنش در منطقه مانع گسترش نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه شوند و با قطع رابطه ایران با متحدین منطقه‌ای در واقع مانع توسعه سلطه‌ستیزی کشور شوند، گفت: جمهوری اسلامی ایران بحث مقابله با نظام سلطه را در منطقه پیگیری می‌کند.

دستگاه‌های امنیتی و دفاعی با همکاری مشترک جلوی جریان نفوذ را بگیرند

وی ادامه داد: انتظار می‌رود دستگاه‌های مسئول از جمله دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی کشور با انسجام و همکاری جدی با توجه به این دشمنی همه‌جانبه و این نفوذی که جریان‌های ضدانقلاب در بخش‌های از کشور ما پیدا کرده‌اند برای مقابله یک اقدام جدی و اساسی داشته باشند.
منصوری تأکید کرد: در واقع هر اقدام دشمن باید یک درس بزرگ برای خنثی‌سازی اقدامات بعدی آن‌ها باشد، اما ظاهراً متأسفانه هر اقدام دشمن بعد از مدتی به فراموشی سپرده می‌شود که به این ترتیب ما ضربه‌پذیر می‌شویم.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد یکی از کار‌هایی که باید در داخل کشور صورت بگیرد این است که با قاطعیت با کسانی که در این زمینه‌ها مسئولیت دارند و احیاناً کوتاهی کرده‌اند یا اینکه عدم توانایی داشته‌اند برخورد جدی شود، گفت: باید تمامی راه‌های نفوذ بسته شده و این شبکه نفوذ در داخل شناسایی و متلاشی شود در غیر این صورت قطعاً در آینده شاهد تکرار چنین فجایعی خواهیم بود.

توانایی مقابله و اقدام متناسب در داخل وجود دارد

وی در پاسخ به این سؤال که آیا توانایی مقابله با جریان‌های نفوذ در داخل وجود دارد، تأکید کرد: قطعاً توانایی مقابله و اقدام متناسب وجود دارد. ما در سال‌های ۶٠ و ۶١ توانستیم در مقابل چندین گروه ضدانقلاب بایستیم، با کمک بسیج مردمی جریان دشمن را شکست دهیم و اتفاقات این سال‌ها یکی از سند‌های افتخار برای مقابله با ضدانقلاب داخلی بوده است.

منصوری ادامه داد: هیچ‌کس تصور نمی‌کرد جمهوری اسلامی بتواند این جریان را سرکوب کند، از این رو اکنون نیز این کار ممکن است و مسئولان باید مانند آن سال‌ها به طور قاطع، قضایا را رصد کرده و برخورد مناسب را به عمل آورند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
0
2
در جامعه ای که جلوی ابراز نظر درست و صادقانه و انتقاد دلسوزانه در جهت اصلاح و پیشرفت کشور گرفته شود آن جامعه هرگز رشد نمیکند و تمدن ایرانی اسلامی هرگز شکل نخواهد گرفت ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
0
3
جالب است که جیسون رضاییان می دانست حسن فریدون چه آدامسی می جود!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار