کد خبر: 1029033
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی با تبریک و تسلیت شهادت و فقدان دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی جناب آقای محسن فخری‌زاده، بر مجازات قطعی عاملان و آمران این جنایت و همچنین لزوم پیگیری تلاش علمی و فنی این شهید تأکید کردند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در پیام رهبر انقلاب اسلامی آمده است: «دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور جناب آقای محسن فخری‌زاده به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه به شهادت رسید. این عنصر علمی کم‌نظیر، جان عزیز و گرانبها را به‌خاطر تلاش‌های علمی بزرگ و ماندگار خود در راه خدا مبذول داشت و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست. دو موضوع مهم را همه دست‌اندرکاران باید به جد در دستور کار قرار دهند؛ نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت. اینجانب به خاندان مکرم او، به جامعه علمی کشور و به همکاران و شاگردانش در بخش‌های گوناگون، شهادت او را تبریک و فقدانش را تسلیت می‌گویم و علو درجات او را از خداوند مسئلت می‌کنم.»

این اقدام جنایتکارانه بی‌پاسخ نخواهد ماند

رئیس‌جمهور نیز روز گذشته در جلسه ملی ستاد مبارزه با کرونا با تسلیت شهادت شهید دکتر محسن فخری‌زاده تأکید کرد: همه اتاق‌های فکر و دشمنان ایران به خوبی بدانند، ملت ایران و مسئولان کشور شجاع‌تر و غیورتر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی‌پاسخ بگذارند و مسئولان مربوطه به موقع پاسخ مناسب این جنایت را خواهند داد.

دکتر حسن روحانی خاطرنشان کرد: مردم کشور عزیزمان و همچنین مردم جهان روز گذشته در جریان یک اقدام تروریستی از سوی ایران‌ستیزان علیه یک پژوهشگر و یک دانشمند ایرانی بودند که اتفاقاً در ماه‌های اخیر وقت خود را عمدتاً به مبارزه با کرونا، پژوهش‌ها و ساخت کیت‌ها در این زمینه اختصاص داده بود و در واقع برای خودکفایی کشور در دارو و تجهیزات پزشکی در بخش پژوهشی وزارت دفاع که ایشان مسئول آن بود، کار زیادی را انجام داد و توانست بخشی از نیاز‌های مردم را در زمینه مقابله با کرونا در اختیار ما قرار دهد. رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: این ترور وحشیانه نشان می‌دهد دشمنان ما در هفته‌های پراضطرابی هستند؛ هفته‌هایی که احساس می‌کنند دوران فشار آن‌ها کم می‌شود و شرایط جهانی تغییر می‌کند.

روحانی ادامه داد: برای آن‌ها مهم است که از این چند هفته، حداکثر استفاده را ببرند تا هم بتوانند شرایط نامطمئنی در منطقه به‌وجود آورند و هم توجهات جهانی از ترور و ارعابی که این روز‌ها در مناطق اشغالی به‌وجود آورده‌اند به مشکلات و مسائل دیگر معطوف شود. رئیس‌جمهور تأکید کرد: همه اتاق‌های فکر و تمام دشمنان ایران به خوبی بدانند ملت ایران و مسئولان کشور شجاع‌تر و غیورتر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی‌پاسخ بگذارند و مسئولان مربوطه در موقع مناسب پاسخ این جنایت را خواهند داد.

دکتر روحانی با بیان اینکه ملت ایران هوشمندتر و حکیم‌تر از آن هستند که در دام توطئه صهیونیست‌ها بیفتند، اظهار داشت: آن‌ها که در فکر ایجاد یک آشوب و بلوا هستند، بدانند ما دست آن‌ها را از پیش خوانده‌ایم و موفق نخواهند شد به اهداف خبیثانه خود دست پیدا کنند. رئیس‌جمهور تأکید کرد: هم رژیم صهیونیستی و هم آن‌هایی که ضدایران هستند، بدانند مسیر توسعه و تحقیقات کشور با سرعت ادامه خواهد داشت و با از دست رفتن عزیزمان فخری‌زاده، فخری‌زاده‌های فراوان کمر همت را خواهند بست و در این صحنه، وجود او را که امروز در جمع ما نیست، جبران خواهند کرد.

«ترور» و «تحریم» دو لبه یک قیچی هستند

رئیس قوه قضائیه هم روز گذشته در نشست با اعضای شورای فرماندهی و مسئولان مرکز مقاومت بسیج قوه قضائیه که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، با محکومیت ترور دانشمند شهید محسن فخری‌زاده، «صنعت هسته‌ای» را یک صنعت «اقتدارآفرین» برای کشور دانست و گفت: شهید فخری‌زاده‌ها، «قهرمانان پیشرفت» این کشورند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه «پیشرفت‌های هسته‌ای و دفاعی» کشور، خاری در چشم دشمنان این کشور است «ترور» و «تحریم» را دو لبه یک قیچی توصیف کرد که دشمنان برای توقف ملت ایران در دست گرفته‌اند و متذکر شد: هدف اصلی دشمن «ترور پیشرفت و اقتدار» ملت ایران است که ان‌شاءالله محقق نخواهد شد. آیت‌الله رئیسی «طراحان و حامیان ترور» را خبیث‌تر از «عاملان» آن دانست و اظهار داشت: «طراحان و حامیان» ترور همان‌هایی هستند که اول «تحریم» می‌کنند و سپس با کراوات پای میز «مذاکره» می‌آیند و از سوی دیگر در خیابان با اسلحه آدم می‌کشند.
رئیس قوه قضائیه گفت: همان مدعیان دروغین حقوق بشر در «اروپا و امریکا» یک روز با ممانعت از رسیدن «دارو» به بیماران جنایت می‌کنند، یک روز هم در خیابان با «اسلحه» آدم می‌کشند؛ روز دیگر حاج قاسم سلیمانی و یک روز شهریاری و علی‎محمدی و یک روز هم فخری‌زاده را ترور می‌کنند. آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه «تاوان سختی در انتظار این جنایتکاران است»، گفت: تاوان این جنایت‌ها، ازاله لکه نجس صهیونیستی از جغرافیای منطقه است که ان‌شاءالله به زودی اتفاق خواهد افتاد و این وعده الهی است. رئیسی از دانشمند شهید محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از چهره‌های بی‌ادعا و خدوم یاد کرد و گفت: شهید فخری‌زاده سرداری بی‌ادعا بود که عموم مردم او را تا روز شهادتش نمی‌شناختند. این شهید با روحیه بسیجی، همچون یک سرباز بی‌نام و نشان با اتکا به خدا و تسلط بر علم و تکنولوژی توانست زمینه‌های دفاع از کشور، نظام و منطقه را فراهم کند و نقش مهمی در قدرت‌آفرینی دفاعی داشت و حقیقتاً سرمایه افتخارآفرین برای کشور بود.

عاملان این جنایت بزرگ مجازات خواهند شد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در پیامی با محکومیت ترور دانشمند پارسا و پاسدار دکتر فخری‌زاده تأکید کرد: قطعاً عاملان این جنایت بزرگ مجازات خواهند شد و راه شهید فخری‌زاده نیز پرشتاب‌تر از گذشته تداوم خواهد یافت.
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی با محکومیت شدید این جنایت تصریح کرد: اینگونه جنایات در عزم و اراده ایرانیان برای تداوم این مسیر پرشکوه و اقتدارآفرین خللی ایجاد نخواهد کرد و انتقام و مجازات سخت از عاملان آن در دستور کار قرار گرفته است. در پیام سردار سلامی تأکید شده است: دشمنان کوردل ملت ایران به ویژه طراحان، عاملان و حامیان این جنایت نیز بدانند اینگونه جنایات در عزم و اراده ایرانیان برای ادامه این مسیر پرشکوه و اقتدارآفرین خللی ایجاد نخواهد کرد و انتقام و مجازات سخت از آنان در دستور کار قرار گرفته است.

تسلیت رئیس سازمان بسیج

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین هم با صدور پیامی شهادت دانشمند شهید محسن فخری‌زاده را تبریک و تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری بسیج در پیام سردار سلیمانی آمده است: شهادت برادر بسیجی استاد برجسته و ممتاز دانشگاه، دانشمند شهید محسن فخری‌زاده که پس از سال‌ها مجاهدت انقلابی در عرصه‌های علمی، پژوهشی و دفاعی کشور به دست عوامل مزدور و تروریست به ملکوت اعلی پر‌کشیدند را به پیشگاه حضرت بقیه‌الله اعظم (اروحنا له الفداه) و نایب برحقش حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)، خانواده معزز و صبور شهید، بازماندگان و مردم شریف تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. فرزند شهید فخری‌زاده روز گذشته در گفت‌وگوی کوتاهی خطاب به استکبار جهانی گفت: هرچقدر از این شهید ترس داشتید، از خون او هزار برابر بیشتر باید بترسید. وی تأکید کرد: این کشور سردار سلیمانی پرور است.

درخواست مردم برای گرفتن انتقام از عاملان ترور

جمعی از مردم و دانشجویان دانشگاه‌های تهران در محکومیت ترور شهید فخری زاده مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش فارس، جمعی از مردم و دانشجویان دانشگاه‌های تهران عصر دیروز در محکومیت ترور شهید فخری زاده مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

دانشجویان در این تجمع، با سر دادن شعار‌های «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «آماده شهادتیم» و ... اقدام جنایتکارانه دشمنان در ترور شهید فخری زاده را محکوم کردند. تجمع کنندگان همچنین با در دست داشتن دستنوشته‌ها‌یی نسبت به انفعال برخی مسئولان در مقابل دشمنان کشورمان انتقاد کرده و از مسئولان امنیتی و نیرو‌های مسلح خواستند تا پاسخی قاطع به ترور شهید فخری زاده داده شود. دانشجویان انقلابی در این تجمع ضمن مطالبه انتقام سخت از عاملان ترور شهید فخری زاده با سر دادن شعار‌هایی خواستار توقف کامل بازرسی‌های آژانس بین المللی اتمی شدند. تجمع کنندگان همچنین از مسئولان خواستند تا هرچه سریع‌تر بازرسان آژانس بین المللی اتمی را از کشور اخراج کنند.

سید نظام الدین موسوی، ابوالفضل عمویی، روح الله ایزدخواه و تعدادی دیگری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در تجمع دانشجویان شرکت کرده و طی سخنانی ترور بزدلانه شهید فخری زاده را محکوم کردند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
0
متاسفانه ارازل و اوباش معروف محله ها را که همه میشناسندو مدام در فضای مجازی و یا در واقعیت مرتکب جرم میشوند را دستگاههای انتظامی و امنیتی نمیشناسدو بعد از جرم منجر به شکایت تازه می روند دنبالشان چه رسد به تعقیب سرویسهای خارجی؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
0
پاسخ ایران باید بگونه ای باشد که طراحان اصلی موساد و مقامات اسرائیل صد بار آرزو کنند که ای کاش این ترور را انجام نمی‌دادند آنها خود را در باطلاق بدی گرفتار ساخته اند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار