کد خبر: 1028917
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
در یک اقدام تروریستی در آبسرد دماوند محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع به شهادت رسید
‌یک روز پس از مبادله یک جاسوس انگلیسی - استرالیایی وابسته به رژیم صهیونیستی و درست در شب سالگرد شهادت شهید مجید شهریاری در ۸ آذر ۸۹، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح که از سال‌ها پیش در لیست ترور سازمان جاسوسی موساد قرار گرفته بود، ترور شد و به شهادت رسید،
سرویس سیاسی جوان آنلاین: ‌یک روز پس از مبادله یک جاسوس انگلیسی - استرالیایی وابسته به رژیم صهیونیستی و درست در شب سالگرد شهادت شهید مجید شهریاری در ۸ آذر ۸۹، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح که از سال‌ها پیش در لیست ترور سازمان جاسوسی موساد قرار گرفته بود، ترور شد و به شهادت رسید، تا بار دیگر حفره‌های اطلاعاتی و امنیتی نمایان شود و علامت سؤال بزرگی را مقابل بی‌عملی دستگاه‌های امنیتی قرار دهد!

محسن فخری‌زاده از مدیران ارشد صنعت دفاعی کشور بود که نام او از طریق لیست سازمان ملل در اختیار موساد قرار گرفته بود و تلاش دستگاه‌های جاسوسی برای ترور او بی نتیجه مانده بود. عصر روز گذشته، اما یک تیم تروریستی، در آبسرد دماوند، در اطراف تهران این مدیر ارشد دفاعی را مورد سوء قصد قرار داده و به شهادت رساندند.

روابط عمومی وزارت دفاع با تأیید این خبر در اطلاعیه‌ای از شهادت محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری این وزارتخانه در یک حمله تروریستی نوشت: عناصر تروریست مسلح، خودرو حامل فخری‌زاده را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها، وی به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد. این اطلاعیه می‌افزاید: متأسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیای ایشان موفق نبود و این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد. وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در این اطلاعیه، اقدام ناجوانمردانه ترور یکی از مدیران متعهد و متخصص خود را به محضر مبارک مقام معظم رهبری و ملت شهیدپرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت گفت.

فخری‌زاده در لیست ترور موساد

پیشتر و در اردیبهشت سال ۹۷، منابع رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که سازمان جاسوسی این رژیم (موساد) تلاش کرده یک دانشمند ایرانی را ترور کند، اما عملیات او موفق نبوده است. در این باره وبگاه «واللا نیوز» گزارش داده بود عوامل موساد پیشتر تلاش کرده‌اند یک دانشمند هسته‌ای ایرانی به نام «محسن فخری‌زاده مهابادی» را که مسئول رآکتور اتمی تهران است، ترور کنند. این وبگاه اذعان کرده بود تمام دانشمندان هسته‌ای ایرانی که پیشتر ترور شدند یا سوء قصدی علیه جان آن‌ها انجام گرفته، عملیات آن توسط عاملان موساد اجرا شده است. مقامات اطلاعاتی خارجی موساد به «واللا» گفته بودند که فخری‌زاده در لیست ترور موساد قرار داشت.

نام فخری‌زاده از طریق لیست سازمان ملل در اختیار موساد قرار گرفته بود. وی در این لیست تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» معرفی شده بود.

محسن فخری‌زاده تنها دانشمند ایرانی بود که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیماً در شو تبلیغاتی دو سال پیش خود به زبان آورده و مدعی شده بود روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است. عوامل رژیم صهیونیستی بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ میلادی، چند دانشمند هسته‌ای ایران را ترور کردند. هرچند رژیم صهیونیستی مانند ده‌ها مورد دیگر از عملیات‌های تروریستی خارجی‌اش دست داشتن در این ترور‌ها را نه رد و نه تأیید کرده، اما هم رسانه‌های این رژیم و همچنین مقام‌های صهیونیست بعضاً به تلویح تأیید کرده‌اند که این حملات کار اسرائیل بوده است.

گرچه تا روشن شدن جزییات این اقدام تروریستی کمی باید صبر کرد تا ابعاد و زوایای پنهان آشکار شود، لیکن سلسله اقدامات خرابکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی به پشتیبانی برخی دولت‌های مرتجع عربی در منطقه، انگشت اصلی اتهام را به سمت مثلث عبری- عربی و غربی خواهد برد، به طوری که سفر مخفی و شبانه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر خارجه امریکا به عربستان و دیدار‌های محرمانه آن‌ها می‌تواند در تداوم تلاش برای سلسله اقدامات خرابکارانه در جمهوری اسلامی ایران باشد.

پیام تسلیت رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح

در پی ترور دکتر محسن فخری زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، که منجر به شهادت وی شد، سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در پیامی شهادت وی را تسلیت گفت.
به گزارش مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی در بخشی از پیام سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری آمده است: بار دیگر تروریست‌های کوردل وابسته به استکبار جهانی و رژیم پلید صهیونیستی در اقدامی وحشیانه، یکی از مدیران و خدمتگزاران عرصه علمی، پژوهشی و دفاعی کشور را به شهادت رساندند. شهید دکتر محسن فخری زاده؛ رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در زمره مدیران ارشد صنعت دفاعی کشور بود که در طول دوران عمر بابرکت خود منشأ خدمات فراوانی بوده و توانسته بود توان دفاعی کشور را به تراز قابل قبولی از بازدارندگی برساند. ترور این مدیر توانا و شایسته گرچه تلخ و ضربه سنگینی به مجموعه دفاعی کشور بود، اما دشمنان کوردل بدانند راهی را که شهید فخری زاده‌ها آغاز کرده‌اند، هرگز متوقف نخواهد شد. گروه‌های تروریستی و آمران و عاملان این اقدام کور هم بدانند که انتقام سختی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

سرلشکر باقری اضافه کرده است: اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این دانشمند صنعت دفاعی به فرمانده معظم کل قوا مدظله‌العالی، وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، همکاران ایشان و خانواده گران‌قدر آن شهید؛ اطمینان می‌دهیم تا تعقیب و مجازات عاملان این ترور شهید محسن فخری‌زاده از پای نخواهیم نشست.

پیام ظریف

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در پیامی ترور رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران توسط تروریست‌ها را محکوم کرد و این ضایعه را به ملت ایران تسلیت گفت. ظریف با صدور بیانیه‌ای اقدام تروریستی و کوردلانه ترور شهید محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران توسط تروریست‌ها را به شدت محکوم کرد. وی، شهادت این دانشمند برجسته و مدیر موفق را به فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت خامنه‌ای مقام معظم رهبری، مردم عزیز کشورمان، همکاران وی در وزارت دفاع و خصوصاً خانواده گرامی این شهید بزرگوار تبریک و تسلیت گفت.

سردار حسین دهقان، مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور دفاعی روز گذشته طی پیامی در صفحه شخصی خود در واکنش به شهادت رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در یک عملیات تروریستی نوشت: «صهیونیست‌ها در واپسین روز‌های عمر سیاسی متحد قماربازشان در پی تشدید و افزایش فشار بر ایران برای ایجاد یک جنگ تمام عیار هستند. وزیر سابق دفاع تصریح کرد: «شب دراز است و قلندر بیدار! همچون صاعقه بر سر قاتلان این شهید مظلوم فرود خواهیم آمد و از کرده خود پشیمان می‌کنیم.»

واکنش قابل تأمل دستیار ویژه رئیس مجلس

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در واکنش به ترور محسن فخری‌زاده دانشمند کشورمان نوشت: این ترور نشانگر تلاش محور امریکایی - صهیونیستی برای تداوم ضربه زدن به پیشرفت علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران است. دشمنان دست از توطئه بر نمی‌دارند. حسین امیر عبداللهیان در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: «ترور دانشمند ایرانی دکتر‌محسن فخری‌زاده، که سهم مهمی در توسعه مرز‌های دانش کشور داشت، نشانگر تلاش محور امریکایی - صهیونیستی برای تداوم ضربه زدن به پیشرفت علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران است. دشمنان دست از توطئه بر نمی‌دارند. اعتماد به دشمن، خوش باوری است.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
مردم ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
0
معلوم دیگه کشوری که مسئولینش مشغول کنترل قیمت مرغ وتخم مرغ باشند وضعش می شه این
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
0
از دست دادن این سرمایه های ملی بزرگ قابل جبران نیست باید شدیداً از این سرمایه های علمی و ملی محافظت کرد و با عوامل اصلی ترور این دانشمندان چه در داخل و چه در خارج برخورد بسیار سخت کرد ... خیلی عجیبند که عوامل ترور براحتی وارد ایران می‌شوند و براحتی کارشان را انجام میدهند و براحتی هم خارج میشوند این یک نقص بزرگ است باید کشور و شهرهای بزرگ ما همچون کشورهای پیشرفته مثل آمریکا و انگلیس به میلیونها دوربین بسیار قوی مجهز شوند که هر فرد از ابتدا تا انتها توسط دوربین ها رصد شوند جالب است حتی برخی از پارکهای ما حتی یک دوربین معمولی هم ندارند در ضمن شهادت این عزیزان تنها تسلیت دارد و هیچ تبریکی ندارد که بعضی آن را تبریک و تسلیت میگویند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
0
این دانشمندان باید با گاردهای ویژه و بسیار قوی و اتومبیلهای بسیار مقاوم و غیر قابل نفوذ تردد کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
0
این ترورهای ناجوانمردانه نشان‌دهنده آن است که دشمنان ما و بویژه آمریکا هرگز قابل اعتماد نیستند و استراتژی آنان ممانعت از پیشرفت ایران به هر نحوی است و این یعنی فقدان دمکراسی جهانی و اجازه پیشرفت یکجانبه غرب و امریکا و عقب نگهداشتن دیگر ملتهای جهان که باید رسانه های داخلی و برون مرزی ما باید در سطحی وسیع مردم جهان را از آن آگاه کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
0
جالب است عوامل موساد در داخل ایران چه میکنند ؟!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
0
دوران بزن در رو به پایان رسیده است آنها باید منتظر انتقامی ویرانگر باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
0
ترور یک دانشمند بزرگ و سرمایه عظیم و غیر قابل جبران علمی آنهم درست در شب سالگرد شهادت یک شهید هسته ای دیگر نوعی تمسخر و دهن کجی به ایران است که باید با پاسخی سنگین و خورد کننده و بهت آور ایران مواجه شوند
asghar
|
Canada
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
0
باسلام .به ملت ایران و به خانواده محترم جناب دکتر محسن فخری زاده از صمیم قلب تسلیت میگویم یادش گرامی باد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
0
لیبرالهای برانداز خودشان در ترور این شهید عزیز نقش داشته اند!؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
ترور دانشمند هسته ای ایران یعنی فقدان دموکراسی ... یعنی فقدان آزادی ... یعنی تروریسم محض یعنی نهایت ضعفی که طاقت شنیدن سخنان نو و دیدن خلاقیت‌های یک ایرانی را ندارد ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار