کد خبر: 1028360
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴
شهردار کلانشهرکرج :
شهردار کلانشهرکرج شفافیت عملکرد را یکی از مهمترین اولویت های شهرداری دانست و گفت: برای تحقق این مهم تلاش می کنیم.

علی کمالی زاده در دویست و بیست و دومین جلسه شورای شهر کرج با اشاره به اینکه شفافیت عملکرد یکی از مهمترین اولویت های شهرداری  است، اظهار کرد: شهرداری موظف است به سوالات و ابهامات اعضای شورای شهر پاسخ مستند و کارشناسانه ارائه دهد و طی دو سال گذشته نیز در همین راستا گام برداشته است.

وی با بیان اینکه قطعا تذکرات اعضای شورای شهر نقش به سزایی در پیشبرد اهداف مدیریت شهری دارد، افزود: بدیهی است بازتاب مسائل و مشکلات شهری از زبان منتخبین شهروندان در پارلمان شهری تاثیر به سزایی در رفع نواقص موجود و تبدیل کرج به شهری توسعه یافته دارد.

ثبت اطلاعات املاک قولنامه ای با مشکل مواجه است

شهردار کرج در ادامه به مشکل عدم ثبت اطلاعات جامع در خصوص املاک قولنامه ای شهر اشاره کرد و گفت: از عمر برخی از این واحدهای قولنامه ای بیش از پنج دهه می گذرد.

کمالی زاده توضیح داد: اغلب این واحدها چندین بار به صورت دست به دست خرید و فروش شده و اصلا جواز و پرونده ای در شهرداری ندارند که همین امر جمع آوری اطلاعات جامع در خصوص آنها را با مشکل مواجه کرده است.

مسیر ساخت پل ها نیازمند تملک است

وی به آخرین وضعیت پروژه بزرگراه شمالی اشاره کرد و گفت: این پروژه طی سه سال گذشته بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شهردار کرج تاکید کرد: البته باید تملک املاک قولنامه ای واقع در مسیر اجرای پل های B۱ و B۲ و اقدامات صورت گرفته برای اجرای مصوبه ماده ۹ را نیز به عنوان بخشی از پیشرفت این پروژه لحاظ کرد.

تلاش برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی

کمالی زاده ادامه داد: طبق بررسی صورت گرفته اگر سه یا چهار واحد باقی مانده در مسیر ساخت پل های پروژه بزرگراه شمالی تملک شود، بحث سازه ای این پل ها به سرعت به پایان می رسد و وارد فاز روسازی آنها می شویم.

وی همچنین به تلاش شهرداری برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: تفاهم نامه ای با سازمان مدیریت برنامه ریزی منعقد و بنا شده در قالب وام قرض الحسنه امکان نوسازی  ۳۳۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی فراهم و به این ترتیب زمینه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر فراهم شود.

شهردار کرج با اشاره به ضرورت جذب راننده  پایه یک برای این اتوبوس ها، گفت: از سال ۸۹ تا ۹۷ به دلیل اینکه اتوبوس نویی به ناوگان اتوبوسرانی کرج اضافه نشده بود هیچ راننده ای به کار گیری نشده است.

رسیدگی به ۲۴ پرونده کمیسیون تلفیق

کمالی زاده اضافه کرد: طبق دستورالعمل وزارت کشور به ازای هر اتوبوس نو امکان جذب دو و نیم نفر وجود دارد ولی شهرداری کرج از سال ۸۹ تا کنون از این امکان استفاده نکرده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۸۱ دستگاه اتوبوس جدید به کرج اضافه شده است، توضیح داد: طی چند ماه اخیر اطلاع رسانی لازم برای جذب راننده پایه یک از میان کارکنان تامین نیروی شهرداری صورت گرفته ولی با استقبال چندانی مواجه نشده است.

شهردار کرج افزود: با این اوصاف برای به کارگیری اتوبوس های موجود چاره ای جز به کارگیری نیروهای جدید نداریم.

کمالی زاده در پایان به رسیدگی به پرونده ای معوق کمیسیون تلفیق اشاره کرد و افزود: به ۲۴ پرونده معوق این کمیسیون رسیدگی شده و همه این پرونده ها به ثبت رسیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار