کد خبر: 1028346
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
امام جمعه تبریز:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: معیار و شاخص اصلی بسیجی بودن ولایت مداری و تبعیت از رهنمودهای رهبری است.

 حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم  در دیدار مجازی با تعدادی از اعضای فعال بسیج دانشجویی دانشگاه های استان تفکر بسیجی طی سال های پس از انقلاب اسلامی را موفقیت آمیز خواند و افزود: این نیروی مردمی با روحیه توده مردم،  بصیرت و آگاهی سیاسی بالا و به دور از سیاست زدگی ها طی سال های متمادی خالصانه وارد میدان عمل شده تا به فرمان ولایت جامه عمل بپوشاند.

وی با تاکید بر اینکه بسیج باید در همه عرصه ها پیشگام و پیشرو باشد، اظهار داشت: یکی از عرصه های پیش رو که نیازمند حضور اثرگذار بسیج است، تشکیل دولت جوان حزب اللهی و تحقق سند چشم انداز ۱۴۰۴ در ایران اسلامی است که نیروی مردمی بسیج با ولایت مداری باید در این مسیر حرکت در خور توجه داشته باشد.

آل هاشم چشم انداز فرهنگی سند ۱۴۰۴ را به مثابه نقشه مهندسی فرهنگی کشور توصیف و اضافه کرد: برخورداری از هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی و فعال بودن در مسیر جامعه مهدوی، پیشتازی در اخلاق و رفتار حسنه، دارا بودن جایگاه نخست در عرصه های فرهنگی و هنری از ویژگی های افق فرهنگی ۱۴۰۴ است که بسیج دانشجویی باید در تحقق آن نقش آفرین باشد.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در عید قربان، یادآوری کرد: معظم له می فرمایند به موازات تحریم های ظالمانه دشمن یک جریان تحریف هم هست که حقایق را تحریف و واقعیات را واژگون نشان می‌دهد و این موضوع مهم نشان می دهد محوری ترین تحریف را که تقریباً به همه شایعات، دروغ پراکنی ها و شبهه افکنی ها جهت دهی می‌کند و تمام این شیطنت ها را به «جریان تحریف» مُبدل می سازد، تحریف ناکارآمدنمایی نظام جمهوری اسلامی است.

آل هاشم ادمه داد: بر همین اساس و با توجه به خطر تحریف انقلاب اسلامی،  بسیج دانشجویی باید در این عرصه هم به وظایف خود عمل کند.

وی شاخصه ولایت مداری را ویژگی منحصر به فرد و برجسته در تشکل مردمی بسیج برشمرد و گفت: بسیج با آرمان خواهی در جریان های اجتماعی و جلوگیری از فساد فعالیت های بزرگی داشته است که مصداق بارز آن را در فعالیت بسیج دانشجویی دانشگاه سهند تبریز شاهد بودیم.

امام جمعه تبریز با تاکید بر امید بخشی و نشاط آفرینی در جامعه، اظهار داشت: یکی از مصادیق جنگ نرم دشمنان علیه نظام اسلامی گرفتن امید از جوانان، سلب اعتماد و کم کردن نشاط اجتماعی است که در این عرصه نیز بسیج به عنوان نیروی کارآمد جامعه باید نقشی اثرگذار داشته باشد.

آل هاشم روشنگری، هدایت بخشی و دست گیری از نیازمندان و افراد بی بضاعت را از دیگر نقش های مهم بسیج در شرایط کنونی جامعه و شیوع ویروس کرونا قلمداد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر