کد خبر: 1028327
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
معاون فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: پنج درصد از کل فروش کتاب در پانزدهمین دوره طرح پاییزه کتاب کشور مربوط به این استان است.

وحید حسین زاده، با بیان اینکه در این دوره ۹ میلیارد و ۱۶۱ میلیون ریال کتاب در این استان به فروش رفت، افزود: در مدت یک هفته اجرای این طرح، ۱۹ هزار و ۱۷۵ جلد کتاب معادل ۴ درصد از کل کتاب های فروخته شده توسط کتابفروشی‌های شرکت کننده در طرح در سطح استان به فروش رفته است.

وی با اشاره به اینکه ۶ درصد از مجموع کتابفروشی‌های شرکت کننده در این طرح از کل کشور از آذربایجان شرقی بود، اظهار داشت: در این دوره ۵۱ کتابفروشی در استان مشارکت داشتند که شامل ۳۲ کتابفروشی از تبریز و ۱۹ کتابفروشی از سایر شهرستان های استان بودند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در دوره چهاردهم طرح فروش کتاب که تابستان گذشته برگزار شد، ۳۸ کتابفروشی مشارکت داشتند که شامل ۳۰ کتابفروشی از تبریز و ۸ کتابفروشی از شهرستان ها بودند.

حسین زاده، با بیان اینکه در دوره های قبل کتب دانشگاهی جزو طرح حمایتی نبود، اما در ۲ دوره اخیر و این دوره این کتاب ها نیز مشمول تخفیف شده اند، ادامه داد: اعتبار استان با توجه به تعداد واحدهای مشارکت کننده است، اما این اعتبار شناور بوده و به نسبت فعالیت و فروش کتابفروشی اعتبارش نیز افزایش می یابد.

همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، پانزدهمین دوره طرح فصلی کتاب با عنوان «دانایی؛ مانایی» از روز شنبه ۲۴ تا جمعه ۳۰ آبان ماه امسال در کتابفروشی های سراسر کشور و آذربایجان شرقی برگزار  شد.

 در این طرح همانند دوره های پیشین، کتاب های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی با ۲۰ درصد تخفیف و حداکثر تا سقف ۲ میلیون ریال به خریداران عرضه شد.

در طول اجرای این طرح واحدهای عرضه و فروش با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی کتاب های خود را به علاقه مندان کتاب و کتابخوانی عرضه کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر